בננות - בלוגים / / "על שלושה פשעי דמשק, ועל ארבעה לא אשיבנו'
חייבת ללדת סיפורים
  • נטלי שוחט

    ילידת 1967, נשואה באושר + 2; גרה במתן. ארכיונאית, מידענית ועורכת לשון; עובדת בשרות המדינה, עורכת וכותבת לעת מצוא (המותג שלי הוא "ערוך ומוכן"). הוצאתי עד כה לאור שני ספרי ילדים מתוקים : " מסיבה בעיר העיגולים" (הוצאת סער) ו"בלבולי חיות"(הוצאת רימונים), ואני שוקדת עתה על קובץ סיפורים למבוגרים ועל ספר לבנות הנעורים. מתעניינת בהמון נושאים, קוראת המון, בעלת רקע נרחב בתחום המיסטיקה וההילינג וגם , להבדיל, בנושאי השקעות באינטרנט; קלרניטנית לשעבר. אני אישה שהחיים זמנו לה הרבה אתגרים לא קלים, אבל האופטימיות והתמימות שלי (כך אומרים) עוזרים לי להתגבר ולצמוח, ועל כך אספר מדי פעם בבלוג החדש שלי.

"על שלושה פשעי דמשק, ועל ארבעה לא אשיבנו'

שלום לכם/לכן,

למרות השכלתי הפורמלית במדעי המדינה וביחב"ל שרכשתי לפני עידן ועידנים, אני לא מבינה גדולה בפוליטיקה; לא מקפידה לשמוע חדשות השכם והערב, קוראת עיתון רק אם מקבלת בתחנת הדלק ושומעת חדשות בדרך לעבודה או ממנה. אבל בכל זאת, משהו נכנס מדי פעם לתודעה, ללב, כי כמה  אפשר להיות אטומים?

והפעם על מגדל הדומינו של 'האביב הערבי ' שהחל, אם אינני טועה באלג'יר ובתימן לפני כשנה וחצי לערך,  שנראה מעודד בתחילה: הפגנות המוניות, עמידה על זכויות, כיכר תחריר במצרים…מה אגיד לכם, ממש נפילת הבסטיליה, דמוקרטיה בהתהוות. ואני, התמימה, כתבתי אפילו איזה שיר על 'אביב ערבי בניחוח יסמין' . איזו תמימות. עכשיו, עם כל הבלגן במצרים ובעיקר עם מרחץ הדמים של בשאר  'הקצב דמשק', נראה שלא אביב ולא בטיח. הכל 'קלאם פאדי' ; המנטליות של עמי ערב שמסביבנו כל כך שונה, כל כך רחוקה מהווי דמוקרטי, שהאביב הזה הוא רק אשלייה, ומי יודע, אולי אפילו טריגר, חבית אבק שרפה שתתפוצץ ותוביל למלחמה כוללת. 
ואנחנו, שלימזל, תמיד באמצע…

הקצב מדמשק – בשאר אל אסד

וכל יום מונים לנו סטטיסטיקות בחדשות: "היום נהרגו 50 סורים…היום נהרגו 70….היום נטבחו בחולה 180 איש, כולל נשים וילדים. ככה חודשים. והעולם, והאו"ם שמום? מונה, מוחה, מברבר ו…לא עושה כלום. זה מזכיר משהו, לא? אה, כן, היהודים בשואה, והעולם שמע, ידע ושתק.

אז נכון, זה לא באותו קנה מידה, ואכן, מדובר באויבים שלנו, ומי יודע מי יבוא במקום אסד, ועדיף סטטוס קוו  מאשר מצב לא ידוע. אבל, ראבאק, מדובר באוכלוסייה אזרחית, בזקנים, בנשים ובילדים, למה שוב העולם מגלגל עיניים לשמיים ושותק לנוכח המאפליה? 

נגעה לי ללב ההתייחסות של הנשיא שמעון פרס "הלב נקרע, מדובר בתינוקות", הוא אמר. כרגיל, רגיש, שם לב למה שמתרחש וכואב, כמו שאנחנו אמורים להיות. קול כמעט בודד הבוקע מן הדממה.

שוב חזרתי לנבואת עמוס ונדהמתי, הכנסו גם אתם וקראו , כאילו הוא מדבר על עכשיו !                       שם כתוב מה באמת צפוי לאותו 'אביב': 
 
כֹּה אָמַר יְהוָה עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ עַל-דּוּשָׁם בַּחֲרֻצוֹת הַבַּרְזֶל אֶת-הַגִּלְעָד. ד וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ בְּבֵית חֲזָאֵל וְאָכְלָה אַרְמְנוֹת בֶּן-הֲדָד. ה וְשָׁבַרְתִּי בְּרִיחַ דַּמֶּשֶׂק וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מִבִּקְעַת-אָוֶן וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מִבֵּית עֶדֶן וְגָלוּ עַם-אֲרָם קִירָה אָמַר יְהוָה. 
(עמוס א', א-טו)

ולא רק על פשעי דמשק כתוב, אלא על פשעיהם של כל עמי הסביבה. 

אני לא אישה דתיה, אבל מאמינה- אני כן. ונראה לי שהיקום, האל או איך שלא תקראו לזה,                  לא ישלים עם העוולות ויהיה לזה סוף! כי בכל חושך חייב להופיע שביב של אור.

אנא ה', הושיע נא!

שבת שלום,

נטלי

תגובה אחת

  1. שלום נטלי
    באותו יום ראיתי את הדף הראשון של העיתון
    וכך כתבתי

    שכנים ועמוד ראשון של עיתון

    ניסיתי להשוות את הכותרות

    אחד למען עשרות אלפים ועשרות אלפים 

    למען אחד

    מה נוכל להסביר בעוד דור על ששתקנו

    מה נוכל לומר על שנאלמנו כמו השמש 

    מה נרצה לומר על שנעלמנו כמו הירח 

    ושכחנו דרכינו 

    איך נוכל להמשיך לדבר על שואת עמינו 

    ואנחנו שותקים היום 

    שותקים ושותקים 

    על אף שרואים את מטרית הדם 

    מעל ראשם של שכננו 

    והנחש שותה את הדם יום ביומו 

    ואנחנו עדיין מרגישים 

    בגן עדן של שוטים

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל