בננות - בלוגים / / כתב העת "נתיבים" – הופיע גיליון מס' 2
שירים מזוית העין
  • שמעון רוזנברג

    יליד  1952 פולין, דור שני לשואה. שנת עליה 1957, נשוי+2 . מתגורר בתל אביב. השכלה - תואר שני  - מדע מדינה. תואר ראשון - תולדות המזה"ת החדש והיסטוריה של א"י. גמלאי . פרסם שירה מ-2007, בכתבי העת: "מטעם", "מטען", "עיתון 77"' "משיב הרוח" "מאזניים", בכתבי עת מקוונים ובאתרי אינטרנט. ספר שירה ראשון - "שירים מזווית העין" בהוצאת "גוונים", 2011 ספר שירה שני - "כל הדרכים מובילות אל עצמן" בהוצאת "פרדס", 2016 עורך כתב עת מקוון -"נתיבים" (בצוותא עם המשוררת נעמה ארז).

כתב העת "נתיבים" – הופיע גיליון מס' 2

 

 

 

 http://nativ-aher.com/

בעריכת נעמה ארז ושמעון רוזנברג
מה בגיליון השני

גיליון חודש כסלו של כתב העת המקוון נתיבים (ליצירה ועיון) כולל שירים של עשרה משוררים ומשוררות. בתוכם שני משוררים:  יוסף עוזר, ואהוד פדרמן  אשר ספריהם החדשים יצאו זה עתה לאור. מתוך כל אחד מספרים אלה בחרנו שיר אחד לקריאה פרשנית, אינטואיטיבית-אישית.

כמו כן בחרנו שמונה שירים חדשים של שמונה משוררים/ות אחרים, לקריאה פרשנית, אישית-אינטואיטיבית, ובמקביל פרסמנו לכל אחד מהם שני שירים חדשים נוספים.

המשוררים הם (לפי סדר ההופעה): רות בלומרט, שגיא אלנקוה, תמר רבנו, פיני רבנו, שושי שמיר, עודד בן דורי, לאה זהבי ואביחי קמחי.

 שירי המשוררים שהבאנו מתפרסים על פני סקלה רחבה של נושאים וסגנונות, החל משירה אישית מאוד, וכלה בשירה פוליטית-חברתית ולאומית. חלק מהשירה האישית עוסקת בלבטים של   המשורר/ת ומצוקותיו. חלקה – עוסק בפרידה מהורים ומאנשים קרובים ואחרים, במשמעותה עבור המשורר/ת ובלקחיה. מקצתה משלבת דיון בסוגיות ארספואטיות בדבר מקומה (והתפתחותה) של השירה בחיי המשורר/ת.

ראוי לציין כי גם בשירים הפוליטיים-חברתיים ניתן למצוא, לצד הביקורת (הנוקבת לעתים), גם מבט אישי: מחד  – הזדהות רגשית ומצוקה נוכח המתרחש, ומאידך – ביטוי לתחושת זהות גאה של המשורר כישראלי.

בגיליון הנוכחי אנחנו מפרסמים גם שני שירים, בתרגומו של המשורר והמתרגם משה גנן,  פרי עטם של המשוררים ג'ון דון (משורר אנגלי בן המא ה-16)  ושל מיקלוש רדנוטי (משורר יהודי הונגרי שנספה בשואה).

כמו כן אנחנו מעלים מדור חדש  "רשימה על ספר חדש" והפעם, המשוררת והעורכת גבריאלה אלישע מעלה רשימה על ספרה של סברינה דה-ריטה.

בתחום הפרוזה אנחנו מעלים שלושה סיפורים  קצרים מאת הסופרת חנה טואג.

ובתחום האומנות החזותית אנחנו מעלים  צילומים של חמש עבודות מאת מירי פליישר (אחת העבודות המובאות בכתב העת מוצגת גם באוסף האומנות של הכנסת)

אנחנו מאחלים לקוראים ולצופים הנאה.

                                                     

                                    נעמה ארז – שמעון רוזנברג.                                

 

הערות, שאלות, שירים, סיפורים, מסות, אמנות וכו יש לשלוח אל הכתובת

naamashim1@walla.com

 

 

 

 

 

8 תגובות

  1. גבריאלה אלישע

    תודה רבה, שמעון
    יישר כוח על המפעל היפה הזה

  2. ובכן –
    כרגע כתבתי אצל נעמה שאני באמצע הקריאה של כתב עת מרתק.
    מודה לך ולנעמה גם אצלך על החוויה.

  3. הבהרה, כדי שלא יהיה בלבול:
    כתב העת המרתק הוא זה שלכם.
    תודה!

  4. מירי פליישר

    תודה לנעמה ושמעון על כתב העת/עט המרתק הזה ועל פרסום יצירותיי

  5. כרגע ממש עכשיו.. צעדתי לכאן ישירות מנעמה.

    והגעתי ישר! ראה זה פלא :))

    המון הצלחה!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשמעון רוזנברג