בננות - בלוגים / / עטלפים
ביציע
  • נועה לקס

    נולדתי בדצמבר 1981. מתוגררת בדירת חדר מעל רחוב ראשי של עיר בשרון. מצלמת במיוחד פורטרטים עצמיים. שירי וסיפורי הקצרים הופיעו ביחרוני הספרות "גג", "מאזנים" ובקובץ הסיפורים הקצרים של יצחק בן נר.  https://www.facebook.com/profile.php?id=627122978

עטלפים

חדרי החדש ממוקם בגובה מעופם של עטלפי הפירות, הבאים כל ערב לנגוס בצמרת עץ התמר.
שעות הם מצטופפים סביב הפירות, אשכול יונקים הומה וחדור מטרה. לא פעם חשבתי לזנק מעל הרחוב בפיסוק אדיר, לאחוז בגוש היונקים המעופף ולהניח לו לקחת אותי למעונו: שם אעביר ימים תלויה בשינה הפוכה בין הגופים, מכורבלת בין אלפי נשימות חמות .
אך העניין דורש תירגול וזמן למתיחות רגליים, ועם עונת ההזדווגות הוחלט ע"י ועד הבית לכרות את העץ. השכנים מאסו מלשלשת על הכבסים המתייבשים.
למרות הכריתה, העטלפים מגיעים עם ערב, מעופפים מבולבלים סביב החלל שהותיר העץ. מנורת הרחוב שהצמרת תמיד הסתירה, מאירה לי בפרטי פרטים את מוטות כנפיהם ועינהם הבוהקות והרעבות.
גם בחוסר ההגינות יש חסד, אני חושבת ומניחה לעצמי לסגור את התריסים בתנועה מהירה. מחר לא אתעורר כחלק מבניין שקרס לאחר שננגסו תחתיו עמודי היסוד.

2 תגובות

  1. נועה
    גם בשכונה שלנו חגיגה של עטלפים. כשהייתי מטיילת עם הכלבה והיינו עוברות תחת עץ הפיקוס הענק, מבלי להתכוון הנמכתי את הראש, ותקעתי אותו בין הכתבפיים שלא אתקל באחד מהם.
    ואז יצא לי להשתתפף בתערוכה הזאת שאולי עדיין מציגה:
    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=20586&blogID=233
    ולמדי עליהם הרבה.
    בחו"ל מצאתי מספר נחמד של ספרי ילדים על עטלפים, ספרים מקסימים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנועה לקס