בננות - בלוגים / / מעל גלים אהבתיך
שלא על מנת להיפרד
  • ענת לויט

    ילידת תל אביב, 4 באוקטובר 1958. דור שני לילידי העיר העברית הראשונה. אביה היה מכונאי וסוחר מכוניות ואמה עקרת בית. מסלול לימודיה: גן "בת שבע", גן עירוני, בית הספר "לדוגמא" ע"ש הנרייטה סאלד, "תיכון חדש", תואר ראשון בספרות עברית ובפילוסופיה ולימודי תואר שני בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. בתקופת שירותה הצבאי בחיל הקשר החלה לפרסם שירים, סיפורים וביקורות ב"עתון 77". לאחר מכן פרסמה מיצירותיה ורשימות ביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית. ספרה הראשון "דקירות" (שירה ופרוזה), שראה אור ב-1983, זיכה אותה בפרס ורטהיים מטעם אוניברסיטת בר אילן. על הביקורות שפרסמה זכתה ב-1987 בפרס ברנשטיין. ב-1987 נישאה ליובל שם אור. שבע שנים לאחר מכן התגרשה, ומאז היא מגדלת את שתי בנותיה (תמר ודנה) וחמישה חתולים במרכז תל אביב. בין גיל עשרים לשלושים וחמש עבדה כעורכת לשונית בעיתונים "הארץ", "דבר" ו-"חדשות", וכן כתחקירנית בתוכנית הספרות "סוף ציטוט" ששודרה בשנות השמונים בערוץ הראשון, וכעיתונאית לענייני ספרות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". מאז מחצית שנות התשעים באה פרנסתה מעריכת ספרים עבור ההוצאות השונות. פרסמה עד כה עשרה ספרי שירה ופרוזה וזכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה

מעל גלים אהבתיך

כולם היו בני. כך אני מרגישה כלפי כל כתבי היד שלמענם אני עושה ימים (ולפעמים לילות) כדי שיצאו לאוויר העולם מכורכים בהיותם הכי יפים שהם יכולים להיות.
     אינני עושה אפליות מבחינת השקעתי כעורכת המסייעת בגידול פרי בטנם של יוצרים לכדי בשלות בוגרת.
     יחד עם זאת עלי להודות כי יש בנים שאני –  נו, איך לומר זאת בלי חלילה לפגוע בשאר בני השבט הספרותי – אוהבת טיפה יותר. 
ככלות מסע רוחני ויצירתי מרתק, נפרדנו השבוע הסופר הכה מוכשר איתי לב (שהוא גם מוזיקאי נפלא), ואנוכי כעורכת/מדריכת המסע, מספרו הסוחף "מעל גלים אהבתיך".
     הספר הטרי-טרי פוזר בהמוניו בחנויות הספרים מטעם הוצאת מטר המיטיבה להשקיע מרץ, אהבה ומקצועיות עשייה בכל בניה.

 ממליצה במלוא לבבי ורוחי על הספר הזה של איתי לב.
 מצ"ב תוכנו וכן תצלום עטיפתו על מנת שתזהו אותו בנקל! הנאת קריאה מובטחת!

איתי לב
מעל גלים אהבתיך
עריכה: ענת לויט, 216 עמ', 93 ₪

לאחר מותו של סבו זלמן, נובר אוריה בן האחת-עשרה בהר קופסאות הנעליים מלאות המסמכים במרפסת של סבא וסבתא שלו. הוא חושף שיר רומנטי ומסתורי שנשלח אל סבתא אביגיל לפני שנים רבות. בעקבות התגלית המפתיעה יוצא אוריה למסע בן שלושה דורות בתולדות משפחתו ושומע על הרפתקאותיה של אביגיל כאישה צעירה, אמיצה ויצרית, מורדת במוסכמות ורודפת צדק.
     כמעין שחרזדה, מגוללת הסבתא את סיפור עלייתה לארץ על סיפונה של אוניית מסע עד להעברתה ל"פאטריה" – ספינת המעפילים המפורסמת, שאנשי ההגנה הטמינו בה מטען חבלה כדי למנוע את גירושה על ידי הבריטים. היה זה ניסיון הרפתקני שהסתיים באסון.
     הסיפור ההיסטורי, האמיתי בחלקו, כרוך במשולש אוהבים הפכפך ובלתי אפשרי, ובהחלטה אמיצה של אישה גדולה מהחיים. סיפורו מלא ההומור של אוריה, הילד הבודד, הסקרן, שמכיר את כל השכנים המוזרים של סבו וסבתו, מסופר בד בבד עם עלילותיה המטלטלות של סבתא אביגיל.

מעל גלים אהבתיך הוא רומן היסטורי מרתק, מלא תשוקה, מתח וסבך של הונאות ושקרים, החושף פיסת היסטוריה שנשכחה מלב ומעמיד אותה באור הזרקורים.
     

איתי לב הוא סופר, מוזיקאי ומעבד. ספר הביכורים שלו חנה וספר הילדים נלך ונלך עד שנתעייף יצאו בעבר בספריית מעריב. לב, בעברו חבר בלהקה צבאית, עובד כיום עם להקות זמר ועם אמנים מסחריים. בקרוב ייצא פרויקט מוזיקלי בהפקתו, בו ישתתפו מיטב היוצרים הישראלים. הוא בן 37 ומתגורר עם משפחתו במודיעין.


7 תגובות

  1. זה עתה נמסר לי מן החלונות הגבוהים של האחראים על עושרם/אושרם של סופרים – קרי חנויות הספרים – ש"מעל גלים אהבתיך" נמכר במבצע בחנויות סטימצקי "אחד פלוס אחד במתנה"! אז עשו לכם חג ספר פרטי וזכו עצמכם במתנה אישית… מאיתי לב וקצת ממני.

  2. תודה ענתי על הספר ועל השיתוף.

    עפרה

  3. אכניס לתוכנית הקריאה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת לויט