בננות - בלוגים / / יהודית בגן על: רואים לו לכדור הארץ (4 סיפורים ונובלה)
גליה אבן-חן
  • גליה אבן-חן

    נולדתי באשדוד ואני חיה בתל-אביב. נשואה ואימא. 1992 : אשת העולם הקטן (שירה) 2009 : אישה מטורפת (שירה) 2014: למשתמט (סרט קצר) 2015: עובדות מהדמיון (רומן) 2016: נצח יחסי (שירה) 2017: רואים לו לכדור-הארץ (ארבעה סיפורים ונובלה) 2018:: "אין פטנט לאהבה" (סרט) 2020: "רואים לו לכדור הארץ" (סרט קצר) galiaeh@gmail.com  

יהודית בגן על: רואים לו לכדור הארץ (4 סיפורים ונובלה)

רואים לו לכדור הארץ מאת גליה אבן – חן – המלצה חמה!
ראשית עלי להתנצל בפני הסופרת ובפני הקבוצה על העיכוב הרציני בכתיבת הסקירה אך להגנתי אציין שכנראה העיניין נבע מהצורך האמיתי שלי לעכל " ולעבד" טוב יותר את הנקרא…
ואכן יש מה לעכל – ארבעה סיפורים ונובלה אחת, שפע דמויות ,לרוב גברים צעירים אבל גם נערות רכות , רובם נירפים, מעוררי חמלה ,אובדי עצות והחולמים על עתיד ורוד יותר עבורם….
כל סיפור וסיפור כולל הנובלה עוסקים הדילמות אתיות ובמקרה זה לא תמיד נדרש מאיתנו להחליט מה נכון ומה לא לגבי התנהגותם של הגיבורים ובטח לא עלינו הקוראים לשפוט את ההתנהגות הזולת בהתייחסות לחלש הנמצא בסביבתו הקרובה.
אכן סיפור חייו של כל גיבור בספר לא משאיר את הקורא אדיש ,באם ישר מתחילים להזיל דמעה ולרחם על אומללותו וחוסר האונים או לחילופין מתחילים לתהות על אי הבנת כוונותיו של אותו הבחור או הבחורה אשר נקלעים לסיטואציות כביכול לא מסובכות אך מבלבלות מבחינתם…
כל סיפור והפאנצ' של , כל סיפור והשפה המיוחדת רק לו ( בדרך כלל מסופר בלשון הגיבור ובסיגנון המיוחד שלו ) ,בכולם טיפת עצב ענקית מהולה בחיוך וקריצה אופטימית לקראת העתיד.
אולי באמת כדור הארץ שלנו עירום כמו המלך מאגדת הילדים כפי שטוענת דודו ,גיבורת הנובלה המשתתפת בקבוצה טיפולית והמנסה לראות את עולמנו בצורה שונה מהאחרים?
אכן הסופרת לא חומלת כאן עלינו ויודע להטיח בפנינו דברים שעד לא מזמן היה חס מלהזכיר אותם
עד כמה שהספר קטן בנפחו כך הוא גדוש בתכנים טעונים וכאובים הנחרטים חזק ולא מרפים לאורך הזמן..
שאפו גדול לגליה אבן-חן , הצלחת לפתוח בפניי עוד סדק קטן בהבנת הזולת ובקבלת האחר והשונה בחיינו !

הספר יצא במהדורה המודפסת בהוצאת: ספרא ובמהדורה האלקטרונית בהוצאת: בית אוצר. ערך את הספר: אמיתי צמרת. הציור שעל הכריכה מאת טל סלוצקר.

 

05065_galia even chen_1 (1) - front

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגליה אבן-חן