בננות - בלוגים / / חגית חן על: רואים לו לכדור-הארץ (4 סיפורים ונובלה)
גליה אבן-חן
  • גליה אבן-חן

    נולדתי באשדוד ואני חיה בתל-אביב. נשואה ואימא. 1992 : אשת העולם הקטן (שירה) 2009 : אישה מטורפת (שירה) 2014: למשתמט (סרט קצר) 2015: עובדות מהדמיון (רומן) 2016: נצח יחסי (שירה) 2017: רואים לו לכדור-הארץ (ארבעה סיפורים ונובלה) 2018:: "אין פטנט לאהבה" (סרט) 2020: "רואים לו לכדור הארץ" (סרט קצר) galiaeh@gmail.com  

חגית חן על: רואים לו לכדור-הארץ (4 סיפורים ונובלה)

גילוי נאות: הסקירה נכתבת בעקבות זכייתי בספר בהגרלה -@Carmit Bar-gil
עטיפת הספר צבעונית, לא ממש ברורה, ובהחלט לא שגרתית. מסתבר שגם תוך הספר כזה.
הספר כולל ארבעה סיפורים ונובלה, שכולם ההפך הגמור מן הצפוי, השגרתי, ה"מציאותי". הדמויות מצטיירות כהזויות, מעשיהן ועלילותיהן חריגים ו"מופרכים", וגם השפה המדברת מפי הדמויות שונה (ומקבלת נופך אחר עם כל דמות).
בכלל, לדעתי, זהו ספר "אחר", ולא רק בגלל ההיבטים שהזכרתי, אלא גם משום שהוא פורש בפנינו הוויות ואנשים שאיננו רגילים לפגוש.
יתכן שהנקודות הללו לא תקסומנה לקוראים רבים, אולם אלו שיצללו בסבלנות ויקשיבו לקולן של הדמויות ושל העלילות, יזכו, לדעתי, לגוונים אחרים, נוספים, של אנשים/מחשבות/דמיונות/רעיונות.
כל סיפור פותח צוהר להיבט אחר של שונות או מוזרות, או אפילו הפרעה נפשית, בקרב אנשים ונשים שמצויים (יש לשער) בינינו.
כמעט כל דבר המתואר בספר מוזר, לא מציאותי, לא שגור. אני מוצאת בכך עניין: להביט ב"אחר", להקשיב, אולי אף להבין- לא יזיקו לאיש בעולמנו ה(לפעמים) קר והמנוכר. רק רווח יגיע, לדעתי, מהיפתחות אל השונה, הלא-מוכר, לפעמים מאיים.
גילוי עולמות של אנשים חלשים, חסרי מנוח, לא מצליחים, לא "מתאימים"- עשוי להביא לראיה פחות שיפוטית שלנו, וליחס חומל מן המצוי בימינו.
הספר כתוב בשפה ישירה וכנה, תוך נגיעה בנושאים טעונים מבחינה חברתית, אתית, רפואית ורגשית.
גם אם לא ידבר לכל קורא/ת, אלה שיחליטו לא לוותר- יזכו, לדעתי, בנקודת מבט מעניינת וחשובה.

05065_galia even chen_1 (1) - front

הספר יצא במהדורה המודפסת בהוצאת "ספרא" ובמהדורה האלקטרונית בהוצאת "בית אוצר". ערך את הספר: אמיתי צמרת. הציור שעל הכריכה מאת: טל סלוצקר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגליה אבן-חן