בננות - בלוגים / / נפגש במטע (המשך מסויים..)
אַרְיָה - אשה שהיא אריה
  • ענבל אשל כהנסקי

    נולדה בירושלים ב1977, נושמת ברעננה. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. בוגרת סדנת שירה במכללת עלמא. בוגרת קורס מנחי קבוצות שירה ופרוזה של מתא"ן. בוגרת כיתת השירה 'מזמור 1' של משיב הרוח. פרסמה, בין השאר בדג אנונימי?, חלל, חוטם וYNET המקוונים, וב03, משיב הרוח, כרמל, שבו, דקה והליקון בדפוס. כי היא אוהבת מאד לראות את שיריה דרך עיניים אחרות. כיום ממארגני "אָלף קבוצת משוררים צעירים", העוסקת בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים. ערכה הפיקה והשתתפה בסדרת ערבי שירה של קבוצת אָלף גם בשיתוף עם "מרכז קהילתי בית בארבור" בתל אביב. ערכה הפיקה והשתתפה בערבי יצירה בכל הארץ. וגם בפעילות "דג-אנונימי? כתב העת העברי המקוון הראשון לשירה". כחברה ב"קסת- שזה לדיו וכאלה..", קבוצת משוררים שעסקה בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים, הפיקה והשתתפה בערב שירה של הקבוצה. Normal 0 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} נוצקה ועוצבה חברתית, תוך השתתפות בניהול, הפקה, בימוי ומשחק ברחבי הארץ במסגרת "מופע קולנוע האימים של רוקי". בעלת הוותק הארוך ביותר ב"רוקי" בישראל- 16 שנים ועדיין שם, אך בקצב איטי יותר. משם היא באה ולשם היא חוזרת. ספר שיריה פִּרְאֵי הַיּוֹם יצא לאור בהוצאת "כרמל" הירושלמית. והושק בנסיך הקטן בהשקה שנויה במחלוקת פנימית.    

נפגש במטע (המשך מסויים..)

 

האמת שההתרחשויות בשיר נפרשו במציאות על פני שנתיים – סביב מבצע שלום הגליל.
ונכון שלאחר מכן המבצא התפתח למלחמת לבנון. 
העניין הוא כזה: לגבי, עם כל הכבוד למוראות המלחמה ההרסנית ההיא, אני חוויתי אותה על בשרי כפעוטה שכל מה שהיא מבינה זה שיורים קטיושות על הבית שלה ועל הגן שלה. ושצריך לישון עם אמא בחדר שינה כי זה חדר הביטחון. 
אגב, ההרגל המגונה הזה נמשך אצלי ברמות שונות עד גיל 12 בערך (כבר לא בקריית שמונה אותה עזבנו כי כמה אפשר לסבול.. וזה לא ממש הבית אלא רק מקום מגורים אקראי). כלומר, לישון כל הלילה או בתחילת הלילה או באמצע הלילה עם אמא במיטה שלי או שלה. ולפעמים לגרש, לא בכוונה את אמא מהמיטה בגלל שבעטתי בה מתוך שינה.
אכן, צער גידול הורים.
לגבי גרסת מכופף הבננות של שבק ס', חוץ מזה שזו גרסה סקסיסטית שוביניסטית וולגרית??!!
אהבתי את הקצב.
ואת הסגנון המרענן, דאז, של ראפ ישראלי.

 

8 תגובות

  1. היי ענבל
    עכשיו קראתי את הראשון והשני, מאוד נהנתי להכיר אותך… ככה ישר אל תוך חייך.
    תארי לך היינו ניפגשות עכשיו והייתי אומרת לך, יש תחושה שכבר דיברנו.
    אז שנה טובה
    טובה

    • ענבל כהנסקי

      כבר שנים לא יצא לי להזמין ככה בחופשיות אנשים לתוך חיי. ועוד לקבל על זה מחמאות.. אני בהחלט נהנת להפגש כך עם אנשים. באקצהביוניסיטות שתמיד ביצבצה לי מתוכי. איזו שונות בין המילה הלועזית הגדולה, שכן ברור לי שהיא לא מאוייתת נכון (אנא תקנוני), ובין הביצבוץ בעברית רכה, לשם שינוי..
      הכוונה ב"לשם שינוי" הוא ברכות העברית שלעיתים קרובות נתפשת כ"..קשה שפה".

  2. ברוכה הבאה, ענבל, ושתהיה לך שנת יצירה ושמחה.

  3. וואו ענבל, איזו כניסה מלכותית
    ערבוב של חומרים אישיים עם אמנות הכתיבה.
    ברוכה הבאה,מצפה להמשך…..

    • ענבל כהנסקי

      כאמור, אקצהביוניזם (או מה שלא יהיה..) יש בו משהו מלכותי. בהסרת הגלימה בתנועה רחברה וחלקה ומיומנת. כן, בעצם, מיומנת.

      • ואיפה נפגשים עכשיו?
        ————————————-

        עכשיו שהקטנה צוף, ביתך, זוחלת כאן מתחת לרגליים שלי, אני זכרת איך ביום הראשון שהגענו לקרית שמונה
        המשאית פרקה ערימת חפצים שהיתה החיים שלנו, וכעת הם מונחים בערימה על רצפת מה שיהיה הסלון.
        אחר הצהריים הלבשתי אותך בשמלה ורודה ואת, קטנה בת שלוש, ירדת לבד למטה לשחק עם הילדים במתחת לבלוק 825.
        אחרי כמה דקות עלית חזרה ממררת בבכי: "אמא, הם קיללו אותי"…"מה אמרו לך, חמודה שלי"? " הם קיללו אותי בשמות, הם קראו לי כפרה"….

        ———————————–

        כפרה שלנו, אריה ללא ספק.
        בהצלחה בבלוג ובכל ובכלל.

© כל הזכויות שמורות לענבל אשל כהנסקי