בננות - בלוגים / / מפגשיר פרלמנטרי
אַרְיָה - אשה שהיא אריה
  • ענבל אשל כהנסקי

    נולדה בירושלים ב1977, נושמת ברעננה. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. בוגרת סדנת שירה במכללת עלמא. בוגרת קורס מנחי קבוצות שירה ופרוזה של מתא"ן. בוגרת כיתת השירה 'מזמור 1' של משיב הרוח. פרסמה, בין השאר בדג אנונימי?, חלל, חוטם וYNET המקוונים, וב03, משיב הרוח, כרמל, שבו, דקה והליקון בדפוס. כי היא אוהבת מאד לראות את שיריה דרך עיניים אחרות. כיום ממארגני "אָלף קבוצת משוררים צעירים", העוסקת בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים. ערכה הפיקה והשתתפה בסדרת ערבי שירה של קבוצת אָלף גם בשיתוף עם "מרכז קהילתי בית בארבור" בתל אביב. ערכה הפיקה והשתתפה בערבי יצירה בכל הארץ. וגם בפעילות "דג-אנונימי? כתב העת העברי המקוון הראשון לשירה". כחברה ב"קסת- שזה לדיו וכאלה..", קבוצת משוררים שעסקה בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים, הפיקה והשתתפה בערב שירה של הקבוצה. Normal 0 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} נוצקה ועוצבה חברתית, תוך השתתפות בניהול, הפקה, בימוי ומשחק ברחבי הארץ במסגרת "מופע קולנוע האימים של רוקי". בעלת הוותק הארוך ביותר ב"רוקי" בישראל- 16 שנים ועדיין שם, אך בקצב איטי יותר. משם היא באה ולשם היא חוזרת. ספר שיריה פִּרְאֵי הַיּוֹם יצא לאור בהוצאת "כרמל" הירושלמית. והושק בנסיך הקטן בהשקה שנויה במחלוקת פנימית.    

מפגשיר פרלמנטרי

הייתי היום בכנסת ישראל.
במפגשיר פרלמנטרי- אביב ים תיכוני וקיץ ישראלי

את התכנים אספתי מתוך הסינון הטבעי שלי כמאזינה ולפי קצב הכתיבה האיטי שלי. לא את כל הדוברים הצלחתי לכתוב, לא את כולם רציתי לצטט. את אלו שכן, אני מביאה ללא כל עריכה לפי הסדר בו דיברו.
הא לכן-

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-bidi-font-family:"Monotype Hadassah";}

"יחוד האדם מהחי הזה זה השפה.." ח"כ אריה ביבי.

"הבנת העולם הערבי מחייבת את הכרת שפתם ותרבותם, לכן תפקידם של האינטלקטואלים הערבים והיהודים.." צבי גבאי.

"תראו את הכוויות ליפי החיים.." ללי ציפי מיכאלי.

"שהבועות האלה.. הפיננסים, קופות הגמל והביטוחים שלכם.. שמים אותם על קרן הצבי.. אז עשיר יממן את המנכ"ל שלו שיכתוב עליו.. כלכלה זה לא רק תוצר לאומי. הכלכלה שלנו היא במקום הנמוך בעולם.. החינוך שלנו במקום לא טוב.. אין אליטה משרתת. לכן המהפכה אמיתית של תודעה חברתית.. נתנה לי תקווה שחלק מהאנשים ששואלים מה מטרת מדינת ישראל.. מה מטרת האדם.. המאבק האמיתי היא לצור אליטה משרתת.. זה מאבק תרבותי.."  ח"כ אבישי ברוורמן.

"קדמון הוא כוח הספרים.." נתן אלתרמן.."שירה היא צירוף של ריתמוס ומילים.. ריתמוס הוא הדבר המאחד את החי.. המילים הן המייחד את האדם.. שירה אינה יכולה להיתקיים בחלל הריק.. השירה אינה עסק מסחרי.. השירה זקוקה לחברה שתתן לה את הגב.. שירה היא חלק מנשמתה.לכן צריך קרן שתדאג.. עם מעט כסף אפשר לעשות פה הרבה רוח.." עוזי שביט.

".. תינוק שדוף נצמד אל פטמותייך.. אפריקה." עזרא לוי

"השירה היא אחת הדוגמאות הנפלאות ל.. איך שמוח עובד.. חיבור בין הסינפסות המורה מושלמת.. בתולי נפש הם אלו.. שחושבים שהחיים הם 'להביא את המכה'.. אדם מאוהב הוא אדם שחוגג את החיים.. אדם.." ישראל בר כוכב.

"אני אסיר את החולצה.. הכל נמצא בלב הפועם שלי.." מיה בר..

"הצדק החברתי נערך למלחמת נגד.." חיים ספטי

 

 

2 תגובות

  1. יפה סיפרת
    את החשוב ציטטת
    נתראה בספטמבר בהשקה של עבריתון בבית הסופר

    • ענבל אשל כהנסקי

      דוד יקירי,
      חזרתי למטע.
      ואמנם לא הייתי בהשקה של "עבריתון" אבל אני בהחלט מכוונת להגיע להשקת ספרך החדש.. הזכר לי את שמו..??!!

© כל הזכויות שמורות לענבל אשל כהנסקי