בננות - בלוגים / / זרזירי העט מוולדורף אסטוריה
יהונדב פרלמן
  • יהונדב פרלמן

    משורר ואיש תיאטרון.  יליד קבוצת יבנה 1960 תנועת הקיבוץ הדתי בוגר לימודי משחק בבית צבי תואר ראשון  בתיאטרון עיוני באוניברסיטה וגם תואר שני מורה לתיאטרון  לפרנסתי.   ספרי: * אלישבע כובשת את שער ברנדנבורג, עמדה, 1996. שירים. * טנגו עם זקף קטן, סצנה/עמדה, עורכת: תרזה בירון, 1999, שירים. * ריקוד השמיניות, ספריית הפועלים, מאיירת: הלה חבקין, עורכת: מירה מאיר, 2004  ספר לילדים. * על פי הדיבור, כרמל, עורך: רן יגיל, שירים 2007.

זרזירי העט מוולדורף אסטוריה

אתמול, בהפסקה בין שתי המחציות בקונצרט הגדול שהיה ביוהנסבורג ראיתי את הפרסומות הזו שייצר מפעל הפיס, גוף ממלכתי בישראל. 
ממלכתי ממלכתי אבל נמוך מצח כמו אחרון בדרני החתונות בשקל. 
כוונתי לאותה בלונדינית "זוהרת" במעיל מנומר ועקבים ורדרדים וחברתה ה"מכוערת" שיורדות מלימוזינה בפתחה של חנות בניו-יורק. השתיים נכנסות לחנות והזבן שרואה אותן מרחוק שומט את מה ששומט מידיו וממהר לעברן. הוא הרי מזהה אותן: הנה הגיעו הקליינטיות החד-פעמיות מישראל לחגיגת הקניות. וכך, העסק מתחיל וכך הוא גם נמשך ונמשך, נעל עקב בצבע טורקיז הופכת לאובייקט דוגמת גיזת הזהב, השתיים מגיחות באחת, לבושות באותו ורוד מזעזע מתא מדידות והדבר מפיל את המכוערת מצחוק ובתוך כך, מחוץ לחנות מתגודדים המעריצים שבאו לחזות בשתיים מתוך שבעת פלאי התבל. ולבסוף, הן יוצאות לתוך תרועות ההמון מחוץ לחנות, בידיהן שקיקי הנייר המרובעות – סמל ה"חשקה נפשי" המודרני ולפתע באה מונית ניו-יורקית צהובה חסרת לב, משפריצה מי גשם על המכוערת והנה – גז לו החלום. היא מוצאת עצמה ליד אחותה הבילוגית כנראה, שום בלונדינית זוהרת איננה נראית יותר באופק אבל מייד תופיע כתובית הניחומים: אירוח בוולדרוף אסטוריה ו 40.000 ש"ח לשופינג בחיש גד של מפעל הפייס.

ואני שואל את עצמי, את זרזירי העט הנוטפים תחכום ממשרד הפרסום של מפעל ההימורים הממשלתי ואת הממונים על אותו מפעל – מחליפיו של גדעון גדות בעל הפנסיה האגדית הזכור לטוב – מה זה הפרסומת הזו שייצרתם לנו ? כמה נמוך עוד תוכלו לרדת. 
מילא כול העסק הזה עם ההימורים בסמכות וברשות (שגם הם אינם יכולים להתחרות עם ההצלחה המסחררת של כול אתרי ההימורים ברשת) אבל להציג את כול הציבור כמי, שמכול שכיות החמדה של ניו-יורק, ישאף לבזבז את מזומניו רק באיזו חנות כולבו על נעל טורקיז ? 
מה זה צריך להביע החגיגה העלובה הזו – כולה זיוף ואחיזת עיניים. 
כמה היא רחוקה מהמוני בית ישראל שמגרדים שקל לשקל במאבק על פרנסה וחינוך. 
האם אילו החלומות שאתם מבקשים לטעת בליבנו ?
בתוך איזו בועה אתם יושבים בדיוק רבותי ? 

4 תגובות

  1. אין גבול לציניות של נערי/ות הפרסום. וזה עוד אותו גוף ציבורי שמחלק פרסי ספיר ושאר תמיכות ופרסים לאמנות ותרבות…

    • בעלי המאה היו בעלי הדעה,
      עוד מימי הברון והמושבות.
      החינוך הישראלי צריך להפר את המצב הזה
      בטיפוח והערכה של בעלי הידע,
      ובעלי הלב הנדיב התורמים ועוזרים מרצון
      כראויים להיות מובילים חברתיים.

© כל הזכויות שמורות ליהונדב פרלמן