בננות - בלוגים / / אהבתי לאיברהים
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

אהבתי לאיברהים

איברהים, זה איברהים פרר. ואני אוהבת אותו כי הוא מתוק כמו ילד. כי כשהוא שר בקול המבוגר והעתיק שלו אני מתרגשת. כי פניו הקשישות מזכירות לי תינוק. כי הוא אחד מזמרי הג"ז בעלי הנשמה היתרה. כי הולכים ופסים מהעולם זמרים כמוהו.

 

הוא כבר אינו בן החיים, אבל מבחינתי הוא חי וקיים ובועט, ואני רואה אותו רבות בערוץ "מצו" עם הלהיטים שלו. הוא מת לפני שלוש שנים בגיל 78, מהתקף לב, אבל לעולם לא ישכחו אותו, זה בטוח. צר לי שלא יצא לי לראות אותו בהופעה חיה, אבל זה לא משנה הרבה, כי קולו החם מרטיט אותי גם בשמיעה בדיסקים ובצפייה בטלוויזיה.

 

למי שלא מכיר, פרר היה זמר ידוע בקובה בשנות החמישים, ואז נשכח, עד שגילו אותו שוב בשנת 1997 ב"בואנה ויסטה סושיאל קלאב", שגם בפך לסרט בידי וים ונדרס.

 

ידידי ירון אביטוב מזכיר את פרר וחבריו בספר המסעות שלו "יומה" על קובה (אותו התכבדתי לערוך), והוא מספר שם על מפגש מקרי שלו עם פרר וחבריו בשדה תעופה. מרגש. חבל שגם אני לא הייתי שם. הזדמנות להביע בפני פרר את רגשי הוקרתי.

 
לי, פרר מזכיר מין סבא שאף פעם לא היה לי. או את אבא שלי. כל פעם שאני רואה אותו אני מתאהבת בו. איזו מותק. מין זקן תינוק כזה, כך הוא נראה בשלהי חייו. וכשהוא שר "מי אלמה" ליבי נמלא אושר גדול.

10 תגובות

  1. עדנה גור אריה

    כן יעל, הוא זמר גדול. אני זוכרת שמאד הצטערתי כששמעתי על מותו.

  2. לא מכיר, אבל בזכותך אשדתדל להתודע לשיריו.

  3. מצחיק, יעל, לרגע חשבתי שאת מתכוונת לאברהם פררה – כך קראו לו? גם לו היה קול גדול – אבל כמובן משהו אחר לגמרי. ראית את הסרט על קובה עם אנדי גרסייה?

    • יעל ישראל

      נדמה לי שראיתי, אלא שיש לו שניים או שלושה כאלה לגרסיה, למי הכוונה?

  4. יעל
    את מעלה דמות מקסימה.
    רציתי לומר לך שהכתיבה שלך בבלוג ליודית עשתה לי השראה את מסוגלת לפתוח דלתות להכנס בקיר ולסחוף אחריך
    את מנהלת הבלוג שלי…
    באהבה טובה

    • אסתי ג. חיים

      סרט מעולה ומוסיקה מצויינת. הוא עורר בי את הרצון לנסוע לשם.

    • יעל ישראל

      תודה יקרה. תדעי לך שתגובוייך לבלוגרים, שתמיד יש בהן משהו חם ואנושי כל כך, משפיעות עליי רבות. אין הרבה אנשים מלאי נפש כמוך, טובה. שתדעי את זה. את זן נדיר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל