בננות - בלוגים / / ידידות מופלאה בספרייה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

ידידות מופלאה בספרייה

 

אני חייבת להמליץ על ספר חדש שהתמזל מזלי לקרוא כבר לפני כמה חודשים, בטרם ראה אור, כי המתרגמת שלו היא אליענה אלמוג חברתנו.

לספר קוראים "דיואי" (הוצאת מטר) וכתבה אותו ויקי מיירון, שהייתה ספרנית בעיירה בארצות הברית במשך שנים רבות.

יום אחד היא מצאה גור חתולים ג"ינג"י מדובלל בתיבת ההחזרות של הספרים. זה היה יום חורף קשה, ומישהו שכנראה רצה להציל את החתול וחשב שהוא עושה לו טובה, הכניס אותו לשם. אלא שהוא כמעט קפא למוות, ואלמלא באה הספרנית בבוקר ושמעה המיה חלושה עולה מתיבת ההחזרות, הוא היה מת בתוך שעות ספורות.

דיואי חי 19 שנים מאושרות בספרייה, והפך ל"חתול מטפל". הוא עזר לילדים שבאו לשעת סיפור, בייחוד לנכים שביניהם. הוא עזר לאנשים שהיו באים במיוחד בשבילו, כדי שיישב עליהם וירגיע אותם באהבתו, בייחוד את הקשישים והבודדים. שלא לדבר שהוא סייע כל כך לכותבת הספר, במהלך חייה רצופי הקשיים האישיים והמשברים.

 

ובגללו הפכה במשך השנים הספרייה הנידחת למוקד עלייה לרגל מכל ארצות הברית, ואז מכל העולם. דיואי הפך לכוכב תקשורת ועשו עליו כתבות וסרטים דוקומנטריים.

 

בתור אוהבת חתולים מושבעת, "דיואי" הוא בעיני ספר על הצלה: איך האדם מציל בעל חיים, ואיך אחר כך החתול מציל אותו. סיפור על ידידות מופלאה, בלי כחל ושרק. פשוט ככה. סיפור של התעלות, של אנושיות, של אהבה נדירה בין אדם לבעל חיים. 

עוד דבר שמרתק  בו הוא התיאור של חיי הספרייה: כל מי שאוהב ספריות מוכרח לקרוא את הספר הזה!

 

 

 

14 תגובות

  1. הקשר הזה, בין חיה לאדם, נוגע בי כל כך עמוק, יעל. תודה על ההמלצה.

  2. מירי פליישר

    הרשי לי יעל להמליץ על הספר המשכר והחכם ומה לא של חביבה פדיה "בעין החתול" אני גם ארכוש את התרגום של אליענה היקרה וכך יהיה לי אוסף . התחלה . שמעתי שלאליוט יש גם ספר על חתולים שאזל מן השוק. מי שמוצא להודיע לי.

  3. אולי כדאי לציין שדיואי היא שיטת מיון עשרונית לספרים בספריות, והיא קרויה על שמו של ממציא השיטה מלוויל דיואי, ספרן אמריקני. וכמובן בהקשר הזה לא במקרה החתול מכונה דיואי.

  4. איריס קובליו

    כל כל מקסים יעלה. אשמח לקרוא את הספר.

  5. כחובבת חתולים מושבעת ואם ואחות למשי ומיצי המדהימים אני רצה לקנות{נזכיר בהזדמנות זו את הסבתא לקי שנדרסה כעת חיה לפני שנה, ובלילות היא עוד מיללת לי בחלומות

  6. נתת לי רעיון נהדר. בתי השתחררה מסדיר ונכנסה לקבע. ומיכוון שהיא גם אוהבת חתולים מושבעת, אקנה לה את הספר מתנה. יתאים לה כמו כפפה ליד.
    תודה.

  7. איזה יופי…נשמע מרגש. אני קראתי לאחרונה ספר (בספרדית, לא תורגם) על עכבר שחיי בחנות ספרים ישנה.הוא לא עזר לבני אנוש במיוחד…הוא בעיקר סיפר על טעמו הספרותי.

  8. תודה על ההמלצה, רצה לקנות

  9. יעל את עושה חשק להתכרבל ולקרוא
    יש לי כבר מתנה לחברתי המשוגעת על חתולים, האמת יש פה כמה המלצות חמימות
    תודה יעל

  10. קראתי את הספר והוקסמתי.
    החתול הזה, דיואי, פשוט מקסים ומיוחד. רוב החתולים מאמצים להם חבר או חברה במשפחה בה הם שוהים. חתול בדרך כלל הוא בעל חיים אינדבידואליסט וסוליטרי. אבל החתול דיואי התקרב לכולם, אהב בני אדם ועזר לנכים וחולים שבאו לספרייה. הוא מזכיר לי את הדולפינים העוזרים לילדים נכים. דיואי היה חתול מיוחד במינו. אני חושבת שסיפורו וסיפור העיירה ספנסר, התקופה והחוות הפכו את הספר לפופולרי כל כך.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל