בננות - בלוגים / / טורנית* ישראלית מצדיעה לבלוגרים ההודים
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

טורנית* ישראלית מצדיעה לבלוגרים ההודים

 

 

בשולי אירוע הדמים המזעזע של טבח חפים מפשע במומביי, יש לי מילה טובה לבלוגרים ההודים שנתנו דיווח על האירועים בזמן אמת, בשעה שהעיתונות הורחקה על ידי השלטונות ההודים ממוקד הפשע ונכבלו ידיה בשל שיקולי צנזורה כנראה (או סתם בלגן מטורף), בעיקר ביום הדמים הראשון.

 

הבלוגרים ההודים דיווחו מה קורה, העלו תמונות וקטעי וידאו שהם צילמו בטלפונים הסלולריים שלהם, בזמן שרשתות הטלוויזיה נתנו כל הזמן את אותו מקבץ תמונות שחזר בלופ, וכן העבירו הבלוגרים מידע חשוב שלא ניתן בשום דרך רשמית אחרת. עוד דבר שעשו הבלוגרים הוא לנסות לסייע לניצולים, בשעת כל הבלגן שהיה שם ואוזלת היד ההודית. הבנתי שהם העבירו ידיעות ברשת כדי לסייע לניצולים כדי להגיע ממקום למקום, להסיע אותם וכו". ממש נתנו כתף במלחמת הימים האחרונים במומביי.

 

בעיני, מקרה טבח מומביי המזוויע מסמל את מותן הסופי של הדעות הקדומות נגד הבלוגריזם. לא עוד תחביב מטופש וסר טעם לבני עשרה, אלא עיתונות מקצועית ועצמאית אמיתית, שמביאה ידיעות מהשטח בזמן שהעיתונות הגדולה והמסורבלת לא מסוגלת להביא תוצאות. התארגנות אנושית יפה ועצמאית שעוד תועיל לנו יותר ויותר בעתיד.

 

באירועי הטרור ובמלחמות הבאות שעוד יהיו בעולמנו לצערי, זה מה שנראה יותר ויותר: הבלוגרים יהוו את ראש החנית של העיתונות האמיתית המדווחת בזמן אמת. והיה ויקרה שתחנות טלוויזיה יקרסו או יושמדו במלחמה, הם גם עשויים להוות את מקור המידע היחיד.

 

 

* טורן=בלוגר, על פי אמיר אור

 

 

10 תגובות

  1. יעלה, אין ספק שהטורספירה היא כמו הטלוויזיה – הכל תלוי בתכנים.
    החדשות המזוויעות האלה, מלבד הטרגדיה האנושית, גם מפחידות. אני צריך לנסוע עוד שבועיים להודו…

  2. תודה על הפוסט, יעל, על הטוב והחשוב שברשת. אשמח לקישור שניים.

  3. איריס קובליו

    יעלה, מסכימה איתך.
    אני מעדיפה את המילה "בלוגר". טורן זה כמו שם של ציפור כלאיים… וטורנית זה כמו שם של, סליחה, דוסית לסבית… ושוב סליחה על האסוציאציות הפרועות…

  4. הי יעל, עוד מהפכה שמביא לנו עידן התקשורת. מדהים! כבר רואים איך מושגים שלמים מעלים טחב ונעלמים בקצב מסחרר. מי שלא יעלה לרכבת זאת – אבוד. איזה כייף!
    מומביי – טרור ופנטיות דתית עוד סימן של העידן הזה. סימן של גסיסתם ושינויים אדירים במבנה של העולם. הרוע הזה חייב להעיר לחיים את הטוב, זהו תפקידו של הרוע.
    כה אמר לישה … 🙂

  5. פוסט חשוב. מצב נורא. לא מסוגלת לכתוב אפילו. בשורות טובות. א.

    • זוהי דוגמה טובה לצד היפה של הבלוגריזם ,הכל תלוי באדם ובשימוש שהוא עושה בטכנולוגית הסייברס

      • אגב אני מעדיפה "בלוגרית" ולא "טורנית" שמזכירה לי דווקא את הטירונות , יש מילים לועזיות שצריך להשאיר , מה היינו עושים למשל אם הטלפון היה הופך לשח- רחוק ?

  6. פן חדש ומרתק של כל העסק.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל