בננות - בלוגים / / רקוויאם לתחנת אוטובוס ופסיכולוגית
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

רקוויאם לתחנת אוטובוס ופסיכולוגית

 

הזיכרון הוא קופסה מוזרה. משהו נעלם ממנה, אבל לחיצה קטנה יכולה להעלות מהאוב פרט הכי קטן ושכוח. זה קרה לי כשקראתי אצל אליענה את הרקוויאם לתחנת אוטובוס ופסיכולוגית.

 

ונזכרתי בפסיכולוגית שלי ובתחנת האוטובוס שלי ובבחור שלי. אלא שאצלי זה לא היה רומנטי, אלא בעיקר מוזר. אולי בגלל שדברים מוזרים תמיד קורים לי, או שנדמה לי שקורים לי. אולי גם לאחרים קורים דברים מוזרים, רק שהם לא חושבים שהם מוזרים, ואילו בעיני כל הקיום בעולם הזה תמיד נתפס כמוזר וסוריאליסטי.

 

וכך זה קרה: יצאתי לאבן גבירול מאוסנת, הפסיכולוגית הדנית שלי, שהייתם מצפים שיקראו לה דגמר או גודרון או אינגה, לא אוסנת, שם כה צברי, שנראתה ודיברה כמו אחת הגיבורות הנורדיות של ברגמן, והמבטא הכבד שלה תמיד הצחיק אותי.

 

לפעמים דיברנו על בחורים, והאם אני כבר יכולה לפתוח את ליבי לגבר חדש, אחרי שאהבת חיי הלך לעולמו, ואני לא הצלחתי להיפרד ממנו. ואוסנת הייתה מעודדת אותי לצאת שוב, לפגוש בחורים, לא לסרב להצעות, וכמה פעמים אחרי שיחות המוטיבציה האלה מצאתי את עצמי מאירה את פניי – המכורכמות בדרך כלל מרוב מחשבות מעציבות על עצמי אחרי השיחה איתה – לבחורים שהתחילו איתי ברחוב.

 

הבעיה היא שזה אף פעם לא נגמר טוב. לא אהבת אמת מצאתי ברחוב, וגם לא סטוץ, אלא מין פארסה מגוחכת.

 

בפעם הראשונה שזה קרה הלכתי מביתה לאבן גבירול. עמדתי בתחנת האוטובוס, ובזמן שחיכיתי, בחור יפה ניגש אלי והתחיל לדבר. הוא היה נורא יפה, וחוץ מזה שיחות המוטיבציה של אוסנת גרמו לי להיות ידידותית לאנשים ממין זכר, צעירים, אולי חתנים פוטנציאליים. הלוא אוסנת אמרה בפירוש שצריך להמשיך הלאה.

 

פיטפטנו קצת, ואז הוא ביקש שאבוא איתו לחדר הכניסה של אחד הבתים. בקשה תמוהה לא ספק, ומסוכנת מאוד לו הייתי בת 12. אני באמת לא יודעת למה הסכמתי. אולי בגלל שיש לי חולשה לבחורים יפים. פעם, אחותי ואני שוחחנו על זה. מה יקרה אם גבר מדהים ינקוש על הדלת וירצה להיכנס. האם נכניס אותו? אמרתי לאחותי שאני מניחה שהייתי מכניסה גבר מדהים הביתה, תוך הסתכנות איומה שהוא איזה רוצח סדרתי, רק בגלל שהוא יפה. ראיתם איזה שטחיות אנחנו, הבנות? תמיד גברים חושבים שנשים נמשכות למעמד, למוח, לכסף… אבל האמת הרבה יותר פשוטה: גברים יפים אנחנו מחפשות, זה הכול…

 

אז כך עשיתי גם באותה תחנת אוטובוס באבן גבירול. כמו סהרורית הלכתי אחריו לכניסה של אחד הבתים. כמו ילדה קטנה. מזל שלא הייתי ילדה קטנה, אלא אישה בת שלושים פלוס, ולכן כשהוא נישק אותי, ניתקתי ממנו הכי מהר שיכולתי ופשוט הלכתי.

 

כל הכבוד שהוא יפה, אבל מה זה צריך להיות? באמת שלא הבנתי את הקטע המשונה הזה. הלוא היה יכול להזמין אותי לקפה בערב, ובוודאי היינו מסיימים את הלילה במיטתו או מיטתי. מה יצא לו מנשיקה חפוזה בכניסה חשוכה של בית? אמרתי לכם, אצלי זה תמיד נגמר בפארסה.

 

הפארסה השנייה התרחשה כעבור כמה זמן, כששוב, אחרי שיחה עם אוסנת בעקבות חלום שהיה לי על גבר מזרחי פשוט מאוד, אבל מלא חום ואהבה, אוסנת אמרה שאולי עלי לראות בזה הדרכה, ולהיפתח לגברים שאולי לא שווים לי מבחינה אינטלקטואלית. נו, כפרה על העצות שלה.

 

אחרי הפגישה הלכתי לבית ספר סמוך, כדי לאסוף את מסכת האב"כ (זה היה כמה חודשים לפני תחילת מלחמת המפרץ). כשנכנסתי וכשיצאתי ליווה אותי בכל תרועה חמדני הבחור מהג"א. חייכתי והמשכתי בדרכי עם הקופסה החומה ביד. אבל הוא ניתק מחבריו השומרים, ובא אחריי, והלך איתי כל הדרך עד בית הוריי, אליהם הייתי הולכת תמיד אחרי הפגישה עם אוסנת – משהו פסיכולוגי ללא ספק, הולכת להורים אחרי הפגישה עם הפסיכולוגית…

 

הבחור מהג"א היה שחרחר, גבוה, חמוד, חם ופשוט כמו בחלום שלי. בסוף, כדי להיפטר ממנו, וגם כי הייתי תחת השפעת החלום ופרשנותו, נתתי לו את מספר הטלפון שלי.

 

למחרת הוא התקשר. בתוכי ידעתי שליחסים האלה אין עתיד. אני פשוט אדם מסובך מדי, וקשר ישיר כזה, פשוט, בלי חוכמות, עם "בחור מזרחי חם ופשוט" הוא בטוח לא בשבילי.

 

כשהתחלנו להתראות, התברר לי שהבחור החם והפשוט הוא יותר מטורלל ממני. אלה היו יחסים מוזרים מאוד, גופניים בעיקר, מאוד לא רומנטיים, שנמשכו כמה חודשים עד מלחמת המפרץ. 

ואז הוא נעלם פתאום. שיערתי שהוא בטח שומר על העיר במסגרת כוחותינו בהג"א. תוך כדי המלחמה הוא התקשר. הסתבר שלא הג"א ולא בטיח, הוא פשוט נתקף בהלה והפסיק לצאת מהבית. ובנימה המנותקת והתמוהה הזו הסתיימו היחסים האילמים והמוזרים האלה. הבחור "החם והפשוט, אך מלא האהבה", נשאר בחלום שלי, שהלך והתפוגג עם הזמן.

 

 

 

11 תגובות

  1. איריס אליה

    תקשיבי, יעלה חמדתי, אפשר להוציא ספר כזה, שיקרא "ישראלים ומטורללים" או ישראלים ומגעילים ומטורללים"… כל אחת בבלוג תיתן סיפור אחד כזה שלה, שהיה לה, בקלות אנחנו אוספים ככה, איזה עשרים שלושים סיפורים הזויים, רב מכר, אני אומרת לך!
    אם הבנות פה לא תרצנה להצטרף למיזם המבריק הזה, אז את ואני נעשה את זה לבד, את נותנת שניים, ואני מוסיפה עוד עשרה.לפחות עשרה.כרגע. בשלוף. עד מחר בערב יהיו לי עשרים. אני בטוחה.

  2. יעלה, לפעמים כשמדברים אתי על בית אימא, או בית מזרחי חם, אני חושבת שבית מיזרחי חם זה בית שיכול ממש לשרוף אותך מילדות.
    ולגבי גברים הרשי לי לומר לך, זה לא הם, זו את.
    בלי להעליב, אוקיי? כלומר הם מטורללים, אין ספק, אבל ישנן נשים שמזמנות לעצמן דווקא את הגברים הללו. וזו לא רק את, זו גם אני למשל, ועוד חברות טובות שאני מכירה.
    ישנן נשים שלא יכולות להסתדר עם פקידי ביטוח ומחפשות את המורכבים, והמורכבים הללו אין להם סוף ואין להם התחלה. ואין להם הוראות הרכבה.
    נכון לעכשיו אני גם שרויה בפיצוח הוראות פירוק של משהו מעין זה, ואני יודעת, זו רק אני שאשמה.
    יש משהו שקט בחוסר התערבבות עם גברים.

    • יודית ,את כל כך צודקת , שוב ושוב אנו משחזרות דפוסים וחיות מחדש בדה ז'אוו סרטים שהיינו בהם פעם.ככה זה יהיה עד שנלמד או לא נלמד על בשרנו. אני ממש רואה את זה במהדורה שניה אצל חלק מילדי ,איזה שיעורים!
      ואת יעלה כתיבתך יפה ומשובבת נפש על אף העצבות בין השיטין

  3. יעל, מה גדול המרחק בין הפנטזיה למציאות, זו היתה תמיד גם הבעיה שלי… בתחנות אוטובוסים, בדרך בבית קפה בתחנת דלק, אולי אסור לנסות לממש, ואולי לא, אבל אהבתי לקרוא

  4. מירי פליישר

    מה אגיד לך אולי עצוב אבל ראשית כל הכבוד לתעוזה ושנית…צחקתי בסוף . הייתי צריכה לבכות?

  5. אהוד פדרמן

    למה לי זה אף פעם לא קרה, כלומר שבחורות יעצרו אותי ברחוב ויציעו לי במפורש או במשתמע, אהבה ? הרי לפי עדות אשתי, אני יפה וחכם וכשהיא מרתיחה אותי אני אפילו חם עליה, אם כי הוטל בי מום מלידה שכן אינני מזרחי….

    אולי במקום לצאת למלחמות הייתי צריך להתנדב להג"א, לעלות לדירות ולעזור לנשים בודדות לכבות את האור….

  6. יעלי, מצחיקה שכמוך. תמיד את מצחיקה ושנונה. והסיפור הזה אחד המצחיקים שלך. מצדיע.

  7. יעל , איזו דרך שובת לב, ישירה וכנה יש לך לספר סיפורים וגם אם הם עצובים אני מוצאת את עצמי גם מחייכת בסוף 🙂

  8. דווקא הבחור הראשון היפה עם הנשיקה
    בכניסת אחד הבתים, אחרי הליכה אתו לשם מרצון, זה טוב (זו המלה הכי פשוטה שמצאתי לבטא זאת). הפסדת.
    בחור צעיר והג"א – אף פעם לא נתפס אצלי טוב, או צעיר או הג"א.
    זורם ומהנה.

  9. תַּלְמָה פרויד

    סיפור יפה יעל. אני לא בטוחה שהבחור הראשון מטורלל. אולי כן, אבל אולי לא. יש לא מעט אי הבנות וקצרים בתקשורת, בשל השוני בין 'השפה הנשית' ו'השפה הגברית'. הוא עשה מה שבא לו ואולי 'הבין' שזה בסדר. יש מצב??

  10. פוסט גדול!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל