בננות - בלוגים / / סִפּוּר אַהֲבָה בִּשְׁלֹשָׁה פְּרָקִים
אִי הַוַּדָּאוּת
  • מירה טנצר

    בת 48, גרושה ואם לנועה וגיא.  ד"ר לפילוסופיה בהוראת המדעים; מרצה בנושאי מחשבים בחינוך, מחקר וכתיבה; ראש היחידה ללימודים מקוונים במכללה; לומדת ספרות לתואר ראשון; קוראת וכותבת שירה.

סִפּוּר אַהֲבָה בִּשְׁלֹשָׁה פְּרָקִים

סִפּוּר אַהֲבָה בִּשְׁלֹשָׁה פְּרָקִים
 
1.
הָיִינוּ טְבוּלִים בִּשְׁלוּלִית שֶׁל אוֹר
וְלֹא הָיָה לָנוּ צֵל.
זֶה הַמָּקוֹם, אָמַרְתִּי
חֲסְרַת נְשִׁימָה.
שְׁאָר הַמִּלִּים הָיוּ מְיֻתָּרוֹת.
בְּאוֹתָם יָמִים הִבַּטְתִי רָחוֹק,
וְלֹא רָאִיתִי אֶת הַשִּׂרְטוּטִים הַדַּקִּים שֶׁעַל הָעוֹר.
 
2.
לְעִתִּים תְּכוּפוֹת הַנְּשִׁימוֹת אִבְּדּוּ אֶת הַקּוֹל.
הַשִּׁגְרָה הִיא מַחֲלָה נוֹרָאָה,
אָמַרְתָּ.
חָשַׁבְתִּי עַל הַמִּזְוָדָה הַכְּחֻלָּה הַקְּטָנָה שֶׁלִי
עִם הָרֹכְסַן הַכָּפוּל.
מֵרֹב פַּחַד,
שָׁתַקְנוּ.
 
3.
הַשָּׁמַּיִם הַכְּבֵדִים הָיוּ מֻטָּלִים עַלֵינוּ
זֶה מִכְּבָר,
מַכְפִּיפִים אוֹתָנוּ
כָּל יוֹם עוֹד קְצָת.
לַיְלַה אֶחָד חָלַמְתִּי שֶׁהָעֵצִּים בּוֹכִים.
לִפְעָמִים אָמַרְתָּ מַשֶׁהוּ עַל הַזְּמַן הָחוֹלֵף
אוֹ עַל תַּכְלִית הַקִּיּוּם וְכָל זֶה
אֲבָל בְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר
כָּרַעֲנוּ
בְּשֶׁל דָּבָר שֶׁל מַה בְּכָךְ.

66 תגובות

  1. סיגל בן יאיר

    ענוג. וכל זה.
    את כותבת נפלא.

  2. אמיתי, נכון, והעיקר כתוב יפה.

  3. מירה היטבת לתאר את מקום האהבה ופחד הסוף שלא מאפשר לה לנשום, כך בכל אופן הבנתי, בצורה רגישה פתחת את הרכסן הכפול כדי שנוכל להציץ בשלולית האור, אני אוהבת מאוד את הכתיבה שלך

  4. מירה, מה שאני אוהב במיוחד בבית הראשון, הוא הקישור היוצר ריבוד רב שכבתי של השיר: "זה המקום" הרומז על מציאות ישות אלוהית באותו רגע חסד של אהבה. (ואגב ישנו מדרש אותיות יפה על איש ואשה. שתי מילים עם שתי אותיות זהות: א-ש ושתי אותיות שונות י-ה
    אומר המדרש אם זכו אותיות יה שוכנות באהבתם, אם לא זכו, מסתלקות הי" וה" ואש אוכלתם.)
    וכמובן הקישור אל "סוף דבר" של יעקב שבתאי. בשיא המשגל של מאיר עם הרופאה ד"ר ריינר, אומר מאיר, זה המקום, ומשם הוא חווה התגלות כמעט מיסטית ולידה מחודשת.

    והבית השלישי של הקריסה והכריעה שדבר אחד קטן של מה בכך ממוטט את המקום והאהבה. יש כמה מילים שהייתי מנסה במקום להגיד את המילה, לנסות למצוא לה התנהגות ותחושה, כמו "מרוב פחד".
    יפה ועדין וכואב השיר

    • תודה מוישלה. גם על המדרד איש-אישה. על "סוף דבר" של שבתאי ועל החוויה הרליגיוזית ועל "המקום" במובניו השונים חשבתי גם חשבתי. תודה שראית.

      בפוסט הקודם שלי דיברנו על המרחק בין המלה הכתובה וה"דבר עצמו". פה אכן יותר התקרבתי, זהו טקסט פחות שירי. גם משום שזהו "ספור אהבה" וגם משום שהפרגמנטים האלה הם חלק ממשהו גדול יותר. תהיתי אם הם עומדים בפני עצמם. בכל מקרה, תודה על ההערה/הארה. אחשוב עליה. ועל כל מלה.

  5. מירה, איזה אור בוקע ממך. האם רוחה של זלדה נכנסה בך? אני מתכוונת לרוח נירות השבת שלה למשל, המאירים את אותיותיה הנגה שמיימי..
    ואני דווקא אהבתי את הסוף אבל גם מאד אהבתי את מה שידידי מוישלה כתב לך.
    🙂

  6. ידעתי, ידעתי שזה מה שיהיה בסוף. בבית השני : "חשבתי על המזוודה…", וכי למה לחשוב על המזוודה אם לא בשביל לעזוב ? וכשהמועקה גדולה בסוף בוכים בגלל כוס שנשברה, או מדפסת שקרסה.יפה.

    • לוסי, תודה. ואיך צחקתי – התכוונת מדפסת שקרסה או מרפסת שקרסה? כי זה לא דבר של מה בכך. בייחוד לא המרפסת. אבל לפעמים, תארי לך, זה יכול להיות בגלל שימוש שגוי בכרטיס ויזה. אבל את יודעת, שמתחת לזה מסתתרת המדפסת והמרפסת והמצעים והילדים. נו טוב…

  7. אור רב כל כך בלי צל, זה מעורר כמיהה אבל גם מפחיד וקשה. עושה לחשוב על מזוודות, עוד לפני השגרה.

  8. במיזודה הכחולה עם הרוכסן… דימוי מעולה נותן את המצב בלי מילים.
    תגידי לי , תגידי למה אהבות כל כך – מכפיפים אותנו… כל יום עוד קצת?

    אין לי תשובה
    להתראות טובה

    • טובה, תודה. אבל הנה נקודת אור: אם הן לא היו מכפיפות אותנו, על מה היינו כותבים, ובכלל – האם היה טעם לכתיבה ולכל זה?
      נאמר בחיוך אבל לא רק:)

  9. שירי (מהבלוג)

    מאוד יפה. אהבתי את השחיקה הזוגית שמתוארת פה בשלושה חלקים. קודם הכל נפלא, אחר השגרה הנוראית ואחר כך כבר קשה מנשוא. מקסים.

  10. ודאי שהקטעים עומדים בפני עצמם. ואיך!
    ציור מופלא של דקויות היחסים ומצבי הנפש.
    שאפו.

  11. הירידה בגרף היחסים ניכרת מבית לבית, שלולית האור הופכת לשגרה, הופכת לשמים כבדים וברקע המזוודה. שרטוט בהיר, רמזים מעודנים, מקנים את התחושה בדייקנות. תמרון היתר בין הדוברים – אני, אתה, אנחנו – מחבל ברהיטות.

  12. ספר החיים בשלושה פרקים של שיר. נהניתי ונעצבתי באחת.

  13. איך העצים בכו בלילה.
    אוהב את הדיוק והעומק הריגשי שלך.
    התבוננות ושורש בריא.
    רגיש וחזק.
    מיוחד

  14. עצוב.
    תודה..

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירה טנצר