מתוך פסטורלה עירונית –סדרת קצרצרים מהעיר הגדולה
מוקדן לילה
מחר בבקר ילך להתפטר וזהו ,הבטיח לעצמו בפעם המי יודע כמה, כשעלה על יצועו,ומחר בבקר זה שבע בערב. ישים את תג הזיהוי הפלסטי ואת חוברות ההדרכה וקופוני ההנחה,האזניות והסרבל האדום על שולחנו של מנהל המשמרת,וילך. נמאס לו.
מזה שנים הוא עושה לילותיו כימים כמוקדן לילה בחברת הכבלים בע"מ ,נציג שירות למי שאינו רוצה בדיוק שירות , אלא משרת.
נו…מה כבר אפשר לצפות מב.א כללי…לועג לו קול אכזרי בתחתית העורף
כולבוייניק אוכל הכל
אוכל… אוכל …נו טוב.. אבל למה דווקא את מה שמבשלת לו פרידה המעריצה הלילית הקבועה,למה דווקא אותו היא רוצה להאביס הא?
"בישלתי לך מרק פטריות טעים" מתחנחן הקול שלה "מתי אתה בא?"
בהתחלה הסכים מתוך נימוס והבטיח לאכול את המרק והדגים חביתות הירק והספגטי בולונז והירקות המאודים, שבישלה לו לתוך הלילה, רק שתרד לו מהקו והוורידים, אבל היא לא הרפתה המשיכה לבשל לו לתוך האוזניות ,להרתיח , להמליח,לתבל ולהקדיח כמו לגדוד, פוקקת את הקווים . נבהל. פחד להשמין…
ואחריה בשעה קבועה ומדויקת מופיע "הגרגיר המתכווץ" (שגם הוא האכיל אותו הרבה חול…)
" אני מתכווץ " נאנק אנושות המסכן
" אני גרגיר חול קטן שהולך ונעלם אני כבר אי…נ…נו
הצילו"
בהתחלה נבהל, האוזניות שלו רטטו מדאגה, רצה להזמין אמבולנס, הליקופטר , משהו… אבל הרגיעו אותו בחמ"ל החם של המוקד,אל דאגה ,אמרו לו, הגרגיר הוא לקוח קבוע של הקו הלילי, הוא אכן מתכווץ בלילה, אבל ביום הוא שקט כמו דג וחוזר לגודל הטבעי שלו , שישתה קצת מים.
גם זוג הזקנים לא הרפה ממנו ודווקא בשבתות.
"אין קליטה בערוצים " הם בוכים
"מה נעשה בלי טלוויזיה, גם הילדים לא מתקשרים וברדיו משעמם ואין לנו עיתון , תעשה משהו ,אדון"
ואחריהם מגיעה בתזמון מדויק גם האישה ההיסטרית, שחשבה שהוא גם טכנאי מכונות כביסה
"לא רק הערוצים שלכם הלכו לי פייפן, עכשיו גם מכונת הכביסה , מה לעשות מה לעשות ?" הוא שומע את ספיקות הכפיים שלה ורוצה לבכות.
וגם המעריץ הוותיק של הערוץ הבוליבודי מרתיח לו את הקו ,הוא רוצה רק סרטים של ראג" קאפור או לפחות אחמדיג"ן מחפור, ומעבירים את הטרחן למחלקת ההסרטה ומשם להפקה ומשם למנהל המחלקה ותמיד הוא חוזר חלילה אליו , והוא צריך להסביר,להמליץ , להרגיע ולהזכיר , ולדבר שוב ושוב אל הקיר…
ובלילה שזה כבר יום ,ובפעם המיליון הוא מחליט להתפטר, שילכו כולם לעזאזל
אבל מתחת לשמיכה מציצה לה פרידה המבשלת ומרתיחה לו שוב את הסירים, ומעל השמיכה זוג הזקנים רוצים את החיים שלהם בחזרה ,ומכונת הכביסה של ההיסטרית לא מפסיקה פתאום לטרטר,והגרגיר הקטן של החול מתכווץ ומתרחב, מתרחב ומתכווץ מעל לארון, כמו אקורדיון ,ועל מסך הקיר מקרינים סרטים של ראג" קאפור כל הלילה, שהוא גם יום .
בשעה שבע בערב הוא מתייצב לעבודה כמו פאקיר , חובב סרטים שכמותו….
אין פרנסה המביישת את בעליה. מצד שני כל פרנסה, בסופו של יום, מייבשת את בעליה. אהבתי שפרידה מאכילה אותו, זה שובר את הקרח שבין נותן השרות ללקוח.
תודה רבה ,עדי, וברוך הבא לבלוגי …אכן יש נחמה למסכן …איזה אוכל…. אולי נגניב לו איזה פסק זמן…
…ועוד משהו, עדי, אני מתה על השנינויות שלך חכמות ומצחיקות
באמת, לא פעם תהיתי מה קורה לאנשים שסופגים את כל הקיטור הזה. גם שדרני רדיו של תכניות דיבורים. כמה נדיב לתת לו פתחון פה, מסכן.
ולמה האנשים האלה לא פותחים בלוגים?
אמיר שנדבר עם שרלי ונצרף אותו לבלוגיה? תודה על התגובה
איזה דמיון נפלא יש לך!!!
תודה ,חני היקרה, וברוכה הבאה לבלוגי שימחת אותי מאוד בהערה הטובה שלך
היכן יש אנשי שרות כאותו מוקדן לילה?גם מגלה אמפתיה וגם מנסה לעזור. שלא יתפטר!!!
אמנם כתוב בהומור דק אך משקף פן חברתי הקיים בתוכנו.
תודה מרים, אם לא נתייחס בהומור לחיים המוזרים שלנו נאלץ לבכות … ובקשר לפיטורין, אולי נדבר עם המנהל שלו ,שיתן לו העלאה במשכורת
יש בעלי תפקיד שאוהבים את ההיזדקקות הזו, ואף נהנים שהם "מצילים" את העולם; נהנים לקטר, ועוד יותר שקשה בלעדיהם, כמו החתולה: בוכה, אבל רוצה.
נכון לבנה אכן מורכבת ונפתלת נפש האדם ,יורים ובוכים, תודה על התגובה
אני אוהב את השפה המתגלגלת שלך בסיפורים הקצרים שנותנת חיים לטקסט.
BA כללי, יש עוד דבר כזה?
תודה איציק, יש ב.א כללי שזה קצת מכל דבר לאלה שקשה להם להחליט
חנה, קטע יפה מאוד בעיקר עניין הגרגיר. משום-מה הזכיר לי את החלק האמצעי של "מסע דניאל" ליצחק אורפז. גם שם נמאס לגיבור מהכול והוא פורש מן החברה הישראלית בשל הלם קרב כנראה לחיים על החוף. הקטע ההזוי של אורפז נקרא "המסע אל גרגיר החול." הקטע שלך אינטנסיבי וכתוב היטב. מובן שהחיים השתנו מאז שכתב אורפז את הקטע ההוא. מה זה הרצף הזה "פסטורלה עירונית", מעין אטיודים? זה נראה כמו שם מאוד אירוני על רקע הקטע הכתוב כאן. רני
רן היקר, הערותיך עשירות ומעשירות, הרצף הזה הוא של קצרצרים שהתחלתי לכתוב לא מזמן מאז הצטרפותי לבלוגיה, שונה ממה שהייתי רגילה לכתוב:במקצב, בנימה ובהיקף. השם כמובן אירוני, אולי פעם יצא מזה ספר ,בינתיים אני נהנית. ברוך הבא בצל קורתי
חנה, יופי של זרקור לאנשי הלילה, המזמן הצצה אנושית כל כך אל מה שנתפס על ידי אנשי היום כזר ומוזר.
תענוג לקרוא.
תענוג לקרוא את הערותיך ,משה,תודה!
היי …
שוב אני כאן בבלוג שלך,
וכל פעם אני נהנת מחדש:-)
למרות שאם מציצים בקורות חיים שלך, רואים שלא היית מוקדנית לילה,
העברת את זה כאילו שהיית שם באמת
כנראה שזה הכוח שלך!!!
מקסים!
אמנם לא הייתי שם ,אבל היה מי שסיפר לי חויות… תודה על הביקור והמחמאה,אדווה.
אנושי ומלא הומור. אהבתי את תיאורי הבישוך של פרידה ואת הקשר המשונה שנוצר בין המוקדן אליה.
תודה, אסתי יקרה, אכן בישול וירטואלי שכזה יוצר קשר סמביוטי מוזר בינו לבינה ,מי יודע אולי יפגשו פעם במסעדה , לכשתפרד מהבישול הלילי שלה 🙂 ברוכה הבאה לבלוגי
כמה מקורי לראות דברים מן הזוית שלו! אז הבלוג יוצר סוג חדש של כתיבה!
אני אוהבת לחשוב אנדרדוגית זה ביזרי ומענין, זה כמו להתחפש למישהו אחר, הקצרצרים הם מדיום מהיר וקצר רוח ,להבליט את השונה בדרך קצרה, זה דומה לשירה, תודה סבינה על הערתך החכמה
חנה, כתמיד הסיפורים שלך שופעים קווים וצבעים עזים של החיים. ממש כמו ציור. ופרידה הזאת, שלא נותנת לו להפרד עוזרת לו כנראה להמשיך את הסרט של חייו.
תודה, נטע, לא רק פרידה לא נותנת לו להפרד ,כולם ביחד נותנים חשיבות כלשהי לקיומו ,אחרת לא היה נשאר
חנה הסיפור שיצרת משובב נפש במיוחדומעורר מחשבה אודות הגרגרים המתכווצים בעולמנו.המשיכי לכתוב.
תודה, שרה, חברה ,וקוראת נאמנה שלי
כל אדם חולם לשנות את חייו ולהגשים את עצמו
אך לא תמיד יש בו את היכולת לבצע זאת
תודה על התגובה תמי,נכון לא לכולם יש היכולת לשנות ורבים מושכים את חייהם הלאה מכוח האינרציה ,אבל יש שלב שמגיעים מים עד נפש ,ואז הנסיבות דוחפות אותך בגבך לשנות, המצב האידיאלי הוא לשנות כשאתה מאבד שמחה וחדוות יצירה ,כשמשהו בך כבה , זה מבחינתי קו אדום
בעיר הגדולה וגם הקטנה מסתובבים כל-כך הרבה אנשים בודדים ואיש לא מבחין בהם, את הגדלת לספר עליהם נתת להם מקום בקצרצריך.
איך את מלקטת אותם?איך את מצליחה לתאר אותם עם כזה הומור? תענוג אמיתי, מצפה לקצרצר הבא.
תודה ,רונית, חברה משכבר ונסיעה טובה
חנה חביבה
ראי כיצד מפרשים אנו בני האדם את הסיפורים כל
אחד לפי צרכיו. אני נהנית מאוד אשתדל לכתוב על סיפורים נוספים.
להתראות
ברוכה הבאה בצל קורתי, מוזמנת תמיד, תמי