בננות - בלוגים / / בעלי הנודניק
סיפור מהחיים
  • שולמית גלאור

    אני מתרגמת מאנגלית לעברית.  עובדת במקצוע זה 25  שנים.  עובדת עם הוצאות לאור ולקוחות פרטיים מהארץ ומחוץ להארץ.  במשך  15 שנים עבדתי בעריכת תרגום התנ"ך לעשרים דיאלקטיים הודיים, עבור חברת WBTC מטקסס.  גרתי בהודו בחיפוש אחר גורו במשך 4 שנים (בין 1977-1980), ושבתי ארצה במפח נפש. בסופו של דבר מצאתי את מה שחיפשתי במקום אחר לגמרי. אחת לשנה אני נוסעת להודו כדי לעבוד על פרוייקט התרגום של התנ"ך. מעת לעת כותבת סיפורים. סיפוריי פורסמו ב"זמן תל אביב".  נשים יקרות,  על דפי הבלוג הזה, אפתח את כל הנושא של נשים מוכות, כמי שהיתה בעברה אישה מוכה בעצמה. למזלי, יצאתי מזה ושיקמתי את חיי.     אני אחלוק אתכן את הכאב שלי, ואפתח "מקלט" לנשים מוכות, המיועד לאלו מכן הנמצאות במקום השפל והנמוך ביותר שניתן לרדת אליו בזוגיות, או לאלו שנמצאות בדרך לשם. נדון יחדיו בדרכים שבאמצעותן ניתן אולי להימנע מן הכאב והסבל המיותר הזה, ובעיקר, לא להגיע לסכנת חיים.     אקשיב לכן, אנסה לתמוך בכן ולייעץ לכן מתוך הניסיון שלי. אשמח לקבל פידבק, ואשתדל לענות על כל תגובה. אשמח אם תתרמו מניסיונכן, ותסייעו לנשים שיבקשו כאן מקלט.

בעלי הנודניק

 

מוקדש לטל רבינוביץ" (על הופעתה המאלפת אמש ב"דברים מהלב" בערוץ 2)

 

שמשון הגיבור העשוי ללא חת הובס פעמיים בידי נשותיו הנודניקיות. אישתו הראשונה בכתה בלי סוף והציקה לו שוב ושוב, עד שהוא נשבר ומסר לה את פתרון חידתו. השנייה נדנדה לו, חזור ונג"ס, כדי שיגלה לה את הסוד הכמוס של כוחו הרב. היא כל כך הציקה לו בדבריה, עד שקץ בחייו וסיפר לה את סודו, דבר שהביא למעצרו בידי אויביו ולבסוף למותו.

 

בעלי היה נודניק שחבל על הזמן. אפילו בחלום שחלמתי עליו, שעות ספורות לאחר שפגשתי בו לראשונה, הוא ניצב מאחורי בשעה שהתבוננתי באלבום שהכיל תמונות מחיי בעבר, בהווה ובעתיד, והציק לי כל הזמן בשאלות חסרות שחר, דבר שמנע ממני לראות את התמונות המסקרנות מן העתיד.

 

הייתי צריכה לקחת ברצינות את חלום האזהרה הזה ולהתרחק ממנו, אבל לדאבוני התעלמתי מהאזהרה.

 

כך שבניגוד לטל רבינוביץ", שסיפרה אמש בטלוויזיה שכולם אמרו לה שאוי ואבוי אם תינשא לבעלה, אני עצמי ידעתי זאת בתוכי, ובכל זאת התחתנתי עם מי שהפך לרודן שלי. ואיזה רודן נודניק.

 

לאחר שנישאנו, ביקש בעלי שאספר לו על הקשרים שהיו לי עם גברים אחרים לפני שהכרנו, במיוחד על יחסי המין איתם. הוא אמר שעלינו לדעת הכול זה על זו. מובן שסירבתי בתוקף.

 

אבל אז הוא התחיל להפציר בי ולנדנד לי בלי סוף. הוא נהג להתבונן שוב ושוב בתמונה של גבר שאהבתי, וניסה לדלות ממני כל שביב מידע על הקשר הזה. זה נראה לי מוזר, אבל כנראה שחלק בי רצה לספר, או אולי קצתי בנדנודים שלו, ובסוף סיפרתי לו.

 

אחרי שסיפרתי כמעט את הכול, הוא פסק: את זונה מזדיינת, ומאז קרא לי בכינויי גנאי כאלה.

 

הוא נידנד לי על כל דבר ודבר שביקש ממני וסירבתי לו, עד שהסכמתי. למשל, כשביקש שניקח כלב וזוג ציפורים, זה בכלל לא היה בראש שלי, אבל הסכמתי לאחר הפצרות ונדנודים. אחר כך הוא ביקש שנקנה עוד ועוד ציפורים. תמיד סירבתי, והוא תמיד ניג"ס לי עד שנכנעתי. כך הגענו לאוסף הציפורים הענק שהיה לו. (על הפרשה הטרגית של הכלבות ועל טירוף הציפורים ראו פוסטים קודמים).

 

כשהוא החליט לעזוב את תל אביב ולהשתקע בצפון, סירבתי. מובן שהוא החל לנדנד לי. ושוב נכנעתי. הוא כל כך שיגע אותי בדיבורים על האדמה והבית שנקנה (ואף הוליך אותי שולל בהבטחה שאז הוא לא יכה אותי יותר), עד שעשיתי את השטות הכלכלית של חיי והסכמתי למכור את דירתנו בשכונת יוקרה בתל אביב.

 

גם בחיי היומיום הוא נידנד לי על כל דבר: שאתלבש צנוע יותר, שאלמד אנגלית (וזה דווקא יירשם לזכותו, כי בשל כך נעשיתי מתרגמת), שאלך לחנויות הטבע כדי לפרסם את העסק שלנו לרפואה טבעית, שלא אחסיר אף אימון יוגה איתו (פעמיים ביום, בוקר וערב), שאגבה יותר כסף מהמטופלים שלי, ועוד ועוד.  

 

עם נדנודים כאלה, לא פלא שגם אני, כמו שמשון הגיבור, קצתי בחיי, וכל עשר שנותיי במחיצת בעלי שאפתי נפשי למות.

 

    

6 תגובות

  1. גלית וסקר

    שולמית,

    אני מעריכה את הכנות שלך. היו לך הערות אגביות שלא ניתן להתעלם מהן בכלל. היה מעניין לקרוא את ההשואה לשמשון.

    אני מאחלת לך זוגיות עתידית נטולת כאב
    ושוב תודה על השיתוף,
    הממ, מתי יהיה לי אומץ כזה להתוודות…
    שבת שלום,

    גלית

  2. אני מעריצה אותך! איזה אומץ איזו גבורה לשתף בסודות ובכאבים הכי גדולים וכל זה כדי לעזור לנשים אחרות תבורכי! שבת שלום

    • שבי שחורי

      מדוע הסכמת לכל?
      האם אהבת אותו כל כך?

      • שולמית גלאור

        היי שבי,
        הבלוג הזה מוקדש לסיפורי כאישה מוכה. כל הפוסטים, ויש רבים כאלה, נמצאים כאן, ותוכלי לקרוא מדוע הסכמתי, האם אהבתי וכו". כבר ניתחתי והסברתי הכל בפוסטים הקודמים. אם בא לך, תקראי.

  3. אני חושבת שזו פעם ראשונה שציינת דברים טובים שיצאו מהגיהינום הזה.
    על זה שנהיית מתרגמת ולמדת אנגלית.

    אינני יודעת איך זה לחיות עם מישהו כל כך נוראי. אבל אני מעריצה אותך שלא נכנעת למחשבות על המוות ויצאת מהקשר הזה בחיים. אני רק מקווה שהוא יושב בכלא. ולך אני מאחלת רק אושר ובריאות.

  4. שמשון מסמל מיתוס של גבורה וכח, הן ביהדות והן בנצרות. ובמיתולוגיה היהודית שמשון הוא הגיבור האולטימטיבי.

    את שיכלת לו לבעלך המתעלל והמנדנד, ולא קצת בחייך.
    את יותר משמשון.
    את גיבורה אמיתית של חייך!!!

© כל הזכויות שמורות לשולמית גלאור