סיפור מהחיים
  • שולמית גלאור

    אני מתרגמת מאנגלית לעברית.  עובדת במקצוע זה 25  שנים.  עובדת עם הוצאות לאור ולקוחות פרטיים מהארץ ומחוץ להארץ.  במשך  15 שנים עבדתי בעריכת תרגום התנ"ך לעשרים דיאלקטיים הודיים, עבור חברת WBTC מטקסס.  גרתי בהודו בחיפוש אחר גורו במשך 4 שנים (בין 1977-1980), ושבתי ארצה במפח נפש. בסופו של דבר מצאתי את מה שחיפשתי במקום אחר לגמרי. אחת לשנה אני נוסעת להודו כדי לעבוד על פרוייקט התרגום של התנ"ך. מעת לעת כותבת סיפורים. סיפוריי פורסמו ב"זמן תל אביב".  נשים יקרות,  על דפי הבלוג הזה, אפתח את כל הנושא של נשים מוכות, כמי שהיתה בעברה אישה מוכה בעצמה. למזלי, יצאתי מזה ושיקמתי את חיי.     אני אחלוק אתכן את הכאב שלי, ואפתח "מקלט" לנשים מוכות, המיועד לאלו מכן הנמצאות במקום השפל והנמוך ביותר שניתן לרדת אליו בזוגיות, או לאלו שנמצאות בדרך לשם. נדון יחדיו בדרכים שבאמצעותן ניתן אולי להימנע מן הכאב והסבל המיותר הזה, ובעיקר, לא להגיע לסכנת חיים.     אקשיב לכן, אנסה לתמוך בכן ולייעץ לכן מתוך הניסיון שלי. אשמח לקבל פידבק, ואשתדל לענות על כל תגובה. אשמח אם תתרמו מניסיונכן, ותסייעו לנשים שיבקשו כאן מקלט.

ילדים

 

 

 פרק 21: ילדים

לא היו לנו ילדים. שנינו החלטנו, עוד בטרם נפגשנו, שלא להביא ילדים לעולם.

 

    בעלי טען שהוא לא מוכן להביא ילדים לעולם רשע כל כך. אני עסקתי מנערותי בחיפוש רוחני קדחתני אחר אלוהים, והמחשבה על הקמת משפחה וילדים לא העסיקה אותי בכלל.

 

   חוץ מזה, תמיד הרגשתי בתור "הילדה של עצמי", זאת אומרת, שחשתי שהטיפול שלי בי עצמי הוא די והותר, ושאין לי כוח ורצון לטפל בילד נוסף.

 

   בשנים בהן חיינו בהודו, "אימץ" אותנו ילד הודי כבן 6, יתום משני הוריו, שהתגורר בפחונים, בואך העיר פונדיצ"רי היפיפייה בדרום הודו, בה התגוררנו כחודש וחצי.

 

   לאחר שסיים למכור למחייתו סמוסות מעשי ידי דודתו (מעין בורקסים נוסח דרום הודו), ואף לא שכח לשמור לנו כמה, הוא היה מגיע לביתנו ומבלה איתנו את יתרת היום.

 

   הוא היה ילד מקסים וערני. לימדנו אותו אנגלית, שיחקנו וטיילנו איתו. נקשרנו אליו מאוד והוא אלינו. אפילו חשבנו לרגעים לאמץ אותו. אבל ידענו שזה בלתי אפשרי, הן מבחינת חוקי האימוץ הנוקשים בהודו, והן מבחינתנו, שכן היינו בעיצומו של מסע רוחני שהיה חשוב לנו מאוד.

 

  כאשר שבנו ארצה, הייתה תקופה קצרצרה שבה רציתי ילד פתאום. זה קרה כשמצאתי את אלוהיי והייתי מאושרת כל כך. מעולם לא חשתי אושר כזה. הרגשתי שאני רוצה לחלוק אותו עם ילד משלי. פתאום נמלאתי כוחות ורצון עז לחיות ולאהוב.

 

   דיברתי עם בעלי וחילקתי איתו את רגשותיי. הצעתי שנעשה ילד. הדבר היה בימים שלפני שהוא נעשה אלי אלים פיזית, ולכן חשבתי שהדבר אפשרי.

 

   בעלי הגיב בחריפות. הוא אמר לי חד משמעית שלעולם לא יסכים להביא ילד לעולם, שהנושא סגור, ושלא אעלה אותו שוב בפניו.

 

   באותם ימים התאכזבתי. אבל היום אני מברכת אותו על ההחלטה שלו שוב ושוב. למעשה, זו נקודת הזכות היחידה שאני מעניקה לבעלי. בליבו פנימה כנראה חש שאינו מתאים להורות, שאם יהיה לו ילד זה יהיה הרה אסון, מבחינתו ומבחינת הילד. ייתכן שידע בתוך תוכו שהוא יהיה אלים לילדו, ולא רצה בכך. ייתכן שגם בליבו היה מקום של חמלה.

 

   אני בטוחה כי לו היינו מביאים ילד לעולם, הוא היה מכה אותו ומתעלל בו, שכן היה ילד מוכה בעצמו. שלא לדבר על כך, שהוא התעלל גם בחיות המחמד שלנו, על אף שהיו יצורים חסרי אונים כמו ילדים.

 

   לא רק זאת. אם היה לנו ילד, ברור לי שהוא היה משתמש בו נגדי במשפטים שלנו, או מנסה לקבל עליו משמורת רק כדי להתנקם בי.

 

   בקיצור, אני מודה לאלוהים ולבעלי על זה שאין לי ילדים. אותה תקופה שבה רציתי ילד היה קצרה מאוד. לא יותר מחודשיים בחיי. לאחר שהאושר התפוגג, הרגשתי שוב שאינני רוצה להביא ילד לעולם, והרעיון הזה לא עלה עוד בליבי או בדעתי. 

  

  

 

 

4 תגובות

  1. מרגש מאוד.

  2. מאד תפס אותי מה שאמרת לגבי המניע להבאת או אי הבאת ילד לעולם.

    את רצית למשך חודשיים, רק כאשר היית מאושרת ומלאת חיים,
    וזה גרם לך לרצות להגדיל את האושר הזה ולחלוק אותו עם הבאת חיים חדשים לעולם. ככה אני מבינה.

    אני חוקרת בתוך עצמי את העניין בשנים האחרונות, כיוון שהשעון הולך ונגמר,
    ועד היום מעולם לא הרגשתי שבוער בי העניין, שאני רוצה.

    בכל מקרה, בוודאי שמזל שלא עשית ילד עם היצור החולה ההוא,
    ואני אישית נוטה לחשוב שהבאת ילדים היא ממש לא לכולם.
    יש אחוז מסויים באוכלוסיה שמסיבות שונות, שבעיני תלויות בילדות,
    לא רוצה או יכול נפשית להביא ילדים.

    העניין הוא שכל כך קשה ללכת עם זה בעיניים פקוחות ובראש מורם ומבלי החשש שמא נצטער בעתיד או שמא זה לא היה נכון ……

    • שולמית גלאור

      לרונית,
      החשש הזה לא חלף במוחי מעולם. אבל אני חושבת שמי שחשש כזה מקנן בליבו צריך להמשיך לבדוק בציציות נפשו עד שישיג שלום או תשובה כלשהי בנידון.נראה לי שאפילו ההתלבטות והחשש הזה מכבידים מאוד על החיים.

  3. כמה אומץ היית צריכה כדי לעבור כל שעברת ולהישאר שפויה ומוסרית. אני מצדיעה לך. רותם.

© כל הזכויות שמורות לשולמית גלאור