בננות - בלוגים / / טווס אילם
סיפור מהחיים
  • שולמית גלאור

    אני מתרגמת מאנגלית לעברית.  עובדת במקצוע זה 25  שנים.  עובדת עם הוצאות לאור ולקוחות פרטיים מהארץ ומחוץ להארץ.  במשך  15 שנים עבדתי בעריכת תרגום התנ"ך לעשרים דיאלקטיים הודיים, עבור חברת WBTC מטקסס.  גרתי בהודו בחיפוש אחר גורו במשך 4 שנים (בין 1977-1980), ושבתי ארצה במפח נפש. בסופו של דבר מצאתי את מה שחיפשתי במקום אחר לגמרי. אחת לשנה אני נוסעת להודו כדי לעבוד על פרוייקט התרגום של התנ"ך. מעת לעת כותבת סיפורים. סיפוריי פורסמו ב"זמן תל אביב".  נשים יקרות,  על דפי הבלוג הזה, אפתח את כל הנושא של נשים מוכות, כמי שהיתה בעברה אישה מוכה בעצמה. למזלי, יצאתי מזה ושיקמתי את חיי.     אני אחלוק אתכן את הכאב שלי, ואפתח "מקלט" לנשים מוכות, המיועד לאלו מכן הנמצאות במקום השפל והנמוך ביותר שניתן לרדת אליו בזוגיות, או לאלו שנמצאות בדרך לשם. נדון יחדיו בדרכים שבאמצעותן ניתן אולי להימנע מן הכאב והסבל המיותר הזה, ובעיקר, לא להגיע לסכנת חיים.     אקשיב לכן, אנסה לתמוך בכן ולייעץ לכן מתוך הניסיון שלי. אשמח לקבל פידבק, ואשתדל לענות על כל תגובה. אשמח אם תתרמו מניסיונכן, ותסייעו לנשים שיבקשו כאן מקלט.

טווס אילם

 

פרק 14: טווס אילם

 

לבעלי היו עשרות ואולי מאות של ציפורים מסוגים שונים. רק תוכי אחד מסוג ז"קו, שהיה חביב עליו יותר מכולם, עף חופשי ברחבי הבית. הוא גר על המדף העליון של הספרייה בחדר השינה, ובעלי התכוון ללמד אותו לדבר ולשחק איתנו. אבל בסופו של דבר גם הוא הוזנח כמו יתר חיות המחמד. בדרך כלל הוא טיפל בציפורים והאכיל אותם בשעות קבועות. אבל מעבר לכך, חלומו להקים לעצמו "תיבת נוח" קטנה לא צלח.

 

    פעם, בעלי ישן את שנת הצהריים, ואני ישבתי לידו וצפיתי בטלוויזיה. פתאום שמעתי צוויחה מקפיאת דם, וראיתי את המחזה המבעית ביותר בחיי: התוכי דאה במהירות הבזק מן המדף העליון לכיוון המיטה, ונחת בעוצמה רבה על גבו החשוף של בעלי הישן. הוא שרט אותו ועף בחזרה למקומו, כשהוא ממשיך לצווח כאחוז אמוק. לא האמנתי למראה עיניי. זה היה מבעית כמו סרט אימה.

 

   פסים מדממים הסתמנו לאורך גבו של בעלי. הוא התעורר בבהלה, לא מבין מה קורה. הוא קם ובדק את קערת המזון של הז"קו, שעל המדף העליון. היא הייתה מלאה בקליפות ריקות של גרעינים, ולא נותר בה כלל מזון. התוכי המסכן גווע ברעב. הסתבר שבעלי שכח למלא את הקערה זה מספר ימים, וגם לא החליף לו את המים.

 

    לבעלי היה חזון להפוך את הגינה שלנו לגן עדן קטן, ולשם כך הוא קנה טווס מרהיב ביופיו. אבל לא רחק היום, וגם בו הוא התעלל, כמו בי וביתר החיות: נהג בנו באהבה בהתחלה, ומהר מאוד הפך אלים ומלא כעס ושנאה.

 

    בעלי החליט שקריאתו הרמה והנוגה של הטווס מעצבנת אותו, ובניגוד לדעתי החליט לנתח אותו להוצאת מיתרי הקול. הטווס המסכן טולטל באוטובוסים לבית חולים מיוחד לחיות במרכז הארץ, שם עבר את הניתוח שהפך אותו אילם.

 

  המהלך הזה פגע בי מאוד. גם כי ראיתי בזה התעללות נוראית בבעל חיים חף מפשע, שעתה נמנעה ממנו היכולת להביע את עצמו בקול, וגם כי כמו בתחומים רבים אחרים בחיינו, בעלי לא התחשב בדעתי ופעל על פי שיגיונותיו. בדרך זו הוא הכאיב לי ורמס אותי יום אחרי יום. גם אני הרגשתי כמו הטווס האילם שלנו.

 

בפרק הבא: התאבדות כלכלית

 

 

    

 

 

 

9 תגובות

  1. פסיכופט!

  2. מיכל ברגמן

    שולמית אני מודה שאם הייתי קוראת את זה בעילום שם הייתי בטוחה שהכותבת המציאה את זה.
    כמה מופרעות יש בעולם. כמה טוב שאת חושפת אותה.

  3. רונית בר-לביא

    אשכרה,
    הסיפור הזה יותר פסיכי מטווין פיקס.

    זה גם סיפור לא ייאמן ועוד בהמשכים,
    ואי אפשר בכלל להעלות על הדעת שאת עברת אותו על בשרך.

    נוסף לכל זה, כשרון הכתיבה שלך,
    שמעצים את האפקט.

  4. הסיפור שלך מחריד. לחשוב שמסתתרות ביננו המוני נשים כמוך. איזו טרגדיה.

  5. שולמית אני מודה שכאשר אני קוראת את הזוועות שהוא גרם לך ולבעלי החיים זה ממלא אותי בזעם גדול הרבה יותר עלייך מאשר עליו מילא שאת היית משותקת מפחד ואימה ומי יודע ממה עוד אבל חוסר האונים ואוזלת היד שגילית בהקשר לבעלי החיים הוא בלתי נסלח

  6. חיים,
    לדעתי, שהפכה מקצועית, (כדי לא לסבך אותך במילים קשות מהג"רגון המקצועי אפשט את דבריי), אתה אדם משכבה נמוכה (הכונה אינה מבחינה סוציואקונומית אלא מהפן האישיותי) אשר מסרב להתפתח ומעדיף חיים קטנים של שקר וצביעות. לא אתפלא אם ידיך, פיך ומעשיך משמשים בעיקר להכאיב לסביבה שבה אתה חי, ולאנשים שביד הגורל נקרים בקרבתך.
    אתה מודע בהחלט למקומך ורמתך האישית, דבר המשאיר אותך ממורמר וכועס. בכעסך אתה מאשים את העולם ואלוהיו, ואת ההרגשה המזופתת הזו של חיים לא מספקים אתה דואג להשליך על סביבתך, אך אוי, כמעגל קסמים היא תמיד תשוב אליך.

    שולחת אליך אהבה וחמלה.
    אולי בגלגול הבא תבין.
    ליטל.

  7. איזה בית חולים מסכים לניתוח הוצאת מיתרי הקול רק משום שקולותיו מפריעים לאיזה פסיכופט?

  8. רונית בר-לביא

    נראה שיש פה כמה מתעללים סדרתיים שמגיבים …

    שולמית, את אשה אמיצה מאין כמותה.
    את עושה עבודה חשובה להרגשתי,
    מתוך אומץ להיחשף ומודעות עצמית גבוהה.

    אני בטוחה שתבואי על שכרך, ורק טוב בהמשך.

    • שולמית אני קוראת לראשונה ופשוט מזועזעת ,זה הזוי ,למה שלא תכתבי ספר זה עשוי לעזור למאות נשים

© כל הזכויות שמורות לשולמית גלאור