בננות - בלוגים / / תבשיל שהוקדח
ואף על פי כן כתוב אכתוב
  • קרן קוך

    אני עדיין מתלמדת בעולם הוירטואלי הזה. מנסה לברר מה אני רוצה להגיד על עצמי, ומה לא, ולמה בכלל להגיד משהו. אבל צריך להתחיל מהיכנשהו, אז אתחיל מהמקום: חזרתי לתל אביב אחרי שנות אור שלא הייתי כאן, ואני עדיין חוזרת וחוזרת, עד שאמצא את מה שמצאתי מחוץ לה. בעיקר היה זה המרחק. ומהמקום לזמן: בגיל ארבע התחלתי לכתוב, ושלושים שנה אחרי זה יצא ספר שירי הראשון "אי-אהבה". הייתי זקוקה להרבה זמן, הסחות דעת ודרכים נפתלות כדי למצוא את האומץ להכניס את הדפים האנונימיים למעטפה ולשלוח להוצאה. שלחתי. והספר יצא  בסדרת ריתמוס, הוצאת הקיבוץ המאוחד. לשמחתי הוא זכה בפרס שרת החינוך לספר ביכורים 2005 והשתתף מטעם אגוד הסופרים בפסטיבל השירה הבי"נ במקדוניה. אח"כ פורסמו שירים שלי בכתבי העת הליקון, עלי שיח וגג.   למדתי משחק וגם שיחקתי, זכיתי לשנות חסד בקבוצת התיאטרון של דודי מעיין בצפון הרחוק. בדרך כתבתי שני מחזות "תמונות" (פסט' ת' קצר בצוותא 2003) ו"מי ששואל נשאר" (פרויקט עצמאי בת' תמונע 2004), עכשיו אני עובדת על מחזה נוסף.   לפרנסתי אני מלמדת תיאטרון במגמת המשחק בביה"ס הדמוקרטי חדרה, (אם מותר לקרוא לזה פרנסה), המסגרת היחידה שבה שרדתי כמורה, ואני נהנית עד כלות נשמתי מכל רגע. עובדת כדרמטורגית בת' הבימה, וכן מנהלת אמנותית של מרכז תרבות קטן ומקסים ברחובות בשם "בית מיכל". מה עוד? הנחיות של אירועי ספרות בבית ביאליק, עריכה אמנותית של ערבי ספרות בהליקון, הנחיית סדנאות כתיבה.   ובתוך כל המהומה הזו, מנסה לעשות את האהוב ביותר,לכתוב.   

תבשיל שהוקדח

מול עצם בלתי מגורמת

יושבת ילדה לשארית חייה.

מדפדפת בספר שמונח מולה,

להשקיט את פעימות הבטן המורעבת

שאינה יכולה להסתפק במה שהוגש לה

להשביעה.

מן הכסא אל הרצפה משתלשלות רצועות גופה

חסרות את החומר המאחה גוף ולב.

כפות רגליה דופקות במרצפות העולם.

עיניה סופרות מלים. ומאבדות את הספירה.

דפדוף הבטן מנסה לעכל

זמן אינסופי מונח על הצלחת בצד העצם.

תקתוק המלים בספר מפוגג את השתיקה

וקודח חור מתמשך בבטנה.

 

באחרית מאבק מתמשך בין גוף מתמרד לבין נפש צמאה

לַלטיפה שבקצה האכילה

נגרמת העצם עד דק

מתפוררת יחד עם הגוף לאפר, אותיות ואבק.

 

17 תגובות

  1. החומר המאחה. נפלא.

  2. טובה גרטנר

    היי קרן
    יש בשיר שלך את האין…
    את האין של העצם, של החיים שנגרסים , מתפוררים
    להתראות טובה

  3. "נגרמת העצם עד דק / מתפוררת יחד עם הגוף לאפר, אותיות ואבק."
    כל זמן שזו לא הנפש, גם כשהמציאות עוברת השירה נשארת…

    • כן אמיר, נדמה לי לפעמים שבתוך המלים אני עוד מוצאת חתיכות מהעצמות האלה שבקושי יכולתי ללעוס

  4. שיר עצוב, כואב.איזה רעב, לכל.
    "רצועות גופה", מצמרר.

  5. יש פה דברים יפים ועזים, כבר מההתחלה היוצרת תקבולת מצמררת בין העצם לבין הספר. נראה לי ש"מעיניה סופרות מלים" ואילך כדאי עוד ללטש.

    • את יודעת, זה חיים שלמים שאני מנסה ללטש את העצם הזאת והיא עדיין מחוספסת לי בגרון

  6. לַלטיפה שבקצה האכילה– זה יפה ויש עוד הרבה דברים יפים, שאני מבחינה בהם רק עכשו בקריאה שניה ונינוחה.

  7. למרות רשרוש הדפדוף ולמרות הקשות הרגליים על מרצפות העולם – ואולי דווקא בגלל זה – יש בתמונה הזו שקט סואן, שקט של בדידות, כמו לראות מישהו צורח (בטלוויזיה נניח) בלי לשמוע אותו.

    הוא מהדהד, השיר

    הוא יפה מאוד

  8. מירי פליישר

    הרעב הזה…
    שיר נוגע בשורשים הכואבים.
    שמחה שעלה למסך וזכיתי לקרוא אותו

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לקרן קוך