בננות - בלוגים / / והפעם נדבר על ל"ג בעומר
בראש של נערה מיוחדת
  • שני ורוחמה וייס-גולדמן

    שני ורוחמה וייס-גולדמן. שני בת 17 ורוחמה בת 49. אנחנו אם ובת. רוחמה – פרופ' לתלמוד ומשוררת, שני – תלמידת תיכון בחינוך המיוחד; אוהבת לאפות, אוהבת מוזיקה, אוהבת לרקוד ולבלות עם חברים. הבלוג 'בראש של נערה מיוחדת' שייך כל כולו לשני והיא כותבת אותו על מנת לספר לכם איך זה להיות נערה מיוחדת, איך אפשר להתחבר עם נערים ונערות מיוחדים ואם הם זקוקים לעזרה – איך אפשר לעזור להם. כל המילים בבלוג הן של שני. אני, אמא שלה, רק מקלידה ומעט עורכת. ואנחנו מקוות שתיהנו ממנו, תגיבו ותחלקו אתנו מעט ממה שקורה 'בראש שלכם'

והפעם נדבר על ל"ג בעומר

 

איך אני אחגוג את ל"ג בעומר?

אני אחגוג בגינה שלי. הקפתי בגינה מעגל של אבנים וגם אספתי זרדים וגם ענפים ממש טובים. בשש וחצי אני מתחילה להדליק את המדורה ואני אסיים בתשע. אני הזמנתי שתי חברות טובות מאוד, ואנחנו נאכל תפוחי אדמה מתוך המדורה, וגם ניצלה נקנקיות ומרשמלו, ולקינוח כבר אפיתי עוגת בננה ושוקולד שהיא מאוד שחורה כמו הפחם של המדורה.

 

אבל יש בעיות עם ל"ג בעומר

המדורות הרבות גורמות לזיהום מאוד רציני באוויר,  ויש אנשים עם אסטמה, וקשה להם מאוד לנשום כשהאויר מזוהם. וזה גם לא טוב לאף אחד.

חוץ מזה זה גם מאוד מסוכן. שמעתי בבית הספר שלי שמישהו עשה באחד הימים מדורה, ואולי הוא הוציא תפוח אדמה או נקניק מהאש, אז באותו זמן שהוא הוציא מהאש, האש נתפסה עליו והוא היה ממש כמו לפיד, והוא היה בבית חולים שם הדביקו לו עור חדש. וגם ל"ג בעומר גורם לשריפות, אנשים שוכחים מדורות בלי השגחה ונהיות שריפות וגם זו בעיה. ויש גם אנשים שכורתים עצים בשביל המדורות וגם זה מזיק.

 

אז למה אני בכל זאת עושה מדורה?

אני בעצמי לא יודעת למה אני עושה מדורה. מצד אחד זה גורם זיהום מאוד רציני ולכן אסור להדליק מדורות. אבל מצד שני אני נהנית מזה, אני שמחה להיות עם החברות ולספר סיפורים מפחידים ליד המדורה. להזמין חברות זה סבבה ובעיקר כי הם גם ישנו אצלי בלילה.

אז אני בהתלבטות אם כדאי לעשות את זה או לא. בגלל כל הבעיות אני אעשה מדורה חמודה וקטנה שלא תזיק לאוויר כמעט.

 

מה שלא כדאי לעשות

יש אנשים וגם ילדים שעושים תחרות למי יש מדורה יותר גדולה, וזה לא כדאי. אני ממליצה לעשות מדורה קטנה ובטח לא להכניס בה דברים מזהמים כמו פלסטיק, רהיטים שאנשים לפעמים מכניסים, ברזלים וספרים. ועוד הרבה דברים מזהמים.

IMG_0824

מה שכן כדאי לעשות

  1. כדאי לאסוף הרבה זרדים ועלים יבשים ועצים טובים שהם כבר יבשים לגמרי.
  2. אני ממליצה ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה ארוכה.
  3. אפשר להביא שמיכה כי אולי יהיה קר מאוד.
  4. לא לשכוח לשים כסאות מסביב למדורה.
  5. כדאי לשים במדורה תפוחי אדמה ונקניקיות ומרשמלו. כדאי להכין קינוח.
  6. כדאי לספר סיפורים מפחידים ממש מסביב למדורה.
  7. כדאי להזמין רק חברים טובים ובשום אופן לא אנשים זרים.
  8. חשוב להביא גם פנס כי מאוד מסוכן להיות בחושך בלי פנס, כי אפשר להידרס בלילה.

 

הכי חשוב שתהנו ותזהרו

4 תגובות

  1. אילנית סוויסה

    תודה לך שני. אני אחת מאלה שסובלוץ מהמדורות של לג בעומר, כמה ימים לפני…כי יש כאלה שזריזין במצוות ומדליקים מדורות לפני ועד שהאויר מתנקה שוב מחדש, עוברים איזה יומיים שלושה ואני מסתובבת מנוזלת עם עיניים דומעות עד אז. העצות שלך נהדרות, הלוואי ויקשיבו לך ! ואם יש לך זמן , תני לנו את המתכון שלך לעוגת בננות….

  2. מיכל קן תור

    שני יקרה. אני אתן לילדים שלי לקרוא את הפוסט בבלוג שלך . הוא יפה וחשוב. תודה .

  3. משה זהבי

    שני יקרה
    מסכים עם הרעיון שלך.
    למדורה קטנה אפשר גם להתקרב ולראות את כל מי שיושב מסביב.
    חג שמח

  4. גליה אבן-חן

    שני, שתהנו את וחברותייך!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשני ורוחמה וייס-גולדמן