בננות - בלוגים / / ממליצה בחום על…
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

ממליצה בחום על…

 

ספרו החדש של ידידי ירון אביטוב, שכננו לבלוגייה. 

"הומלס",
ספרו השנים עשר, הוא רומן סיפורים מיוחד במינו על גבר שהופך להומלס – טקסט יוצא דופן שנע בין מציאות לדמיון.

 

התכבדתי לערוך את הספר, וזו הפעם השנייה שירון ואני עובדים יחד על טקסטים שלו. ערכתי גם את ספר המסע שלו "יומה", שיצא ב"גלורי" ב- 2004. אבל העבודה על "הומלס" הייתה שונה לגמרי, גם מפני שהספר הזה שונה מכל מה שירון כתב עד עכשיו.

 

 

הנה מה שכתבתי על הכריכה האחורית של הרומן:

"הומלס הוא כל אדם, שבאמצע החיים נזרק לרחוב ונאלץ להמציא שם את עצמו מחדש. הומלס הוא מורד, מאהב ומשורר הרחוב. הומלס הוא האני האבוד והחרד שנמצא בכל אחד מאיתנו, הפוחדים שניזרק, שלא ירצו בנו עוד, שלא יאהבו אותנו, שינטשו אותנו. את כל הרגשות האלה חווה הומלס בעוצמה ובאינטנסיביות מבעיתה ומשחררת בו זמנית. הומלס מעניק תפיסה ייחודית על החיים בממד זמן פנימי, המשוחררים מכבלי הממסד.

הומלס הוא רומן סיפורים נועז ומקורי, שמתקדם במעגליות מסיפור לסיפור, ופורש חוויה קיומית ופילוסופית, בד בבד עם עלילות מרתקות בתפיסתן את המציאות הנפשית הסובייקטיבית.

ברומן הסיפורים "הומלס" פורש ירון אביטוב כנפיים מן הכתיבה הלירית-ריאליסטית, שאפיינה את מרבית כתיבתו עד כה, ומממריא למחוזות  הסאטירה והסוריאליזם, ההומור השחור והאימה."

 

והנה, הספר שיצא בהוצאת עמדה וכרמל הוא עכשיו בחנויות, ואני מאוד ממליצה, כי אני מאוד מאוד אוהבת אותו, ולא רק בגלל שאני עורכת הספר, אלא מפני שהוא פשוט ספר נפלא, מרגש ומצמרר בו זמנית.

 

 

8 תגובות

  1. כל הכבוד לירון אביטוב וכל הכבוד לך. זה נשמע נושא חשוב ביותר, במיוחד בימים אלה. בהצלחה לספר, לסופר ולעורכת!

  2. כיף לשניכם, ושיהיה בהצלחה!

  3. עטיפה מהממת!!!
    ואין לי ספק שגם התוכן.
    הרבה מזל והצלחה, יוסי

  4. אכן נושא מעורר חרדות, נשמע מעניין ביותר.
    בהצלחה רבה לסופר ולעורכת, כה לחי!

  5. קראתי עכשיו את "נער המעלית"
    תמונתו כמעלית פנטסטית.
    בהצלחה!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל