בננות - בלוגים / / איימי וג'יימי
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

איימי וג'יימי

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

הוא כבר בן 33 ונראה כמו בן 13, אבל הוא אחד מזמרי הג'אז הגדולים בעולם כיום, למרות שבארץ הקודש, כרגיל, לא הכי מכירים אותו.

קוראים לו ג'יימי קאלום, והוא זמר, מוזיקאי ופסנתרן ענקי שמשוטט בין ג'אז לפולק לפופ, ועושה את זה בעוצמה קולית מרהיבה וסוחפת שיש כנראה רק בגוף מנייאטורי כמו שלו.

 צריך לראות אותו ליד אשתו הדוגמנית לשעבר, הגבוהה ממנו בראש לפחות, ואיך הוא עומד לידה בפנים מבוישות כמו ילד קטן, ואז לראות אלו אנרגיות פורצות ממנו בהופעות, כדי לקלוט מה יש בג'יימי קאלום הקטנטן הזה, שבאנגליה מאוהבים בו (יש לו תוכנית ג'אז קבועה בבי.בי.סי), וגם בשאר העולם כבר התאהבו בו, חוץ מאיתנו. כאן, פשוט לא מכירים אותו מספיק.


נראה כמו ילד, שר כמו גדול. ג'יימי קאלום

 הוא כותב נהדר, מבצע גם קאברים לענקי ג'אז מן העבר כמו פרנק סינטרה, ולוקח מלוא חופניים גם מהיפ-הופ ומפופ, והתוצאה היא הופעות מהפנטות ששואבות אותך לקולו הענקי, החם, העמוק והגברי, הצרדרד משהו. אני אוהבת לשמוע אותו ולעצום את עיניי, ולדמיין שאני חיה בתוך הקול הזה שלו, שאין כמוהו ולא היה כמוהו, כי יש בו משהו פראי וחושני וסקסי בטירוף. אוי, איזה קול!

 חוץ מזה, למי שמחפש, יש לו גם שורשים יהודיים, סבתו הייתה יהודייה מאודסה ששרה במועדונים רווי עשן בברלין, כך שגם פה הגיע הזמן לעשות לו כבוד ולהעריך אותו כבר, להשמיע אותו ולהתייחס לקיומו. דיסקים שלו כבר יש בארץ. עכשיו רק צריך להשמיע אותו יותר ברדיו. יש לו גם כמה להיטים ג'אזיים בעלי אופי מעט יותר פופי, שגם נוער שלא מכיר ג'אז, עשוי לאהוב.  

 אז זו ההמלצה הג'אזית שלי הפעם, גם למי שאיני חובב ג'אז, מפני שקאלום הוא פשוט מוזיקאי גדול.

 

פרידה מן הגדולה מכולן

 לא נפרדתי מאיימי ווינהאוס כשהלכה לעולמה בקיץ של השנה שעברה, ואני עושה זאת עכשיו, כי בדיוק ראיתי קונצרט נפלא שלה מגיל צעיר מאוד, כשרק "בקעה מהביצה", ואלוהים אדירים, כמה שהיא היתה אדירה כבר אז!

 מדובר בקונצרט שהעניקה בשנת 2004, כשנה לאחר שיצא אלבומה הראשון, שגילה לעולם את קולה הענקי ואת כישרונה המוזיקלי.

 וכמה שהיא היתה מתוקה אז, ובריאה, ומלאת חיים – לפני הסמים וההיסטריות וטונות הטאטואים על הגוף. פשוט ילדה יהודייה בריטית מבית טוב, פרח צעיר ונפלא שכל העולם לפניו. עם כשרון שהפציע כבר אז, כשהיתה כולה בת 20.


הגדולה מכולן. איימי ויינהאוס

כבר אז, באלבום הראשון, היא הפגינה שליטה מושלמת בסגנונות רבים ותערובת של ז'אנרים: סול, רוק, ג'אז ורית'ם אנד בלוז, והפגינה קול בוגר שאין מילים לתאר את עומקו ועוצמתו, ויצירתיות שמאפיינת מוזיקאים המבוגרים ממנה בשנים רבות.

פשוט מדהימה. איזה אובדן שאין שני לו.

 כמה חבל שכל האנרגיה שהיא השקיעה בהרס העצמי שהביא למותה בגיל פעוט, לא תועל רק למוזיקה. כך היינו זוכים בה להרבה שנים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל