בננות - בלוגים / / הילדים ישבו סביבי מרותקים ואני התרגשתי כמו ילדה קטנה
הפינה של נעמי
  • נעמי לויצקי

    נעמי לויצקי החלה את דרכה כעיתונאית בשבועון הפוליטי 'כותרת ראשית', והיתה עיתונאית בכירה ב'חדשות' וב'ידיעות אחרונות'.  ספריה: 'כבודו: אהרון ברק, ביוגרפיה'.  "העליונים: בתוככי בית המשפט העליון"  בחמש השנים האחרונות לימדה בבית-הספר למשפטים במכללה למנהל קורס הבוחן את השפעת הביוגרפיה האישית של השופט על הכרעותיו.

הילדים ישבו סביבי מרותקים ואני התרגשתי כמו ילדה קטנה

 

 

 

שימבה הקטן והחברה הטובה שלו דפנה. אחד האיורים המקסימים של דני קרמן מתוך ספר הילדים שלי "להציל את שימבה סיפור אמיתי". זה המפגש הראשון ביער בין שימבה הפילפילון היתום והבודד לבין דפנה. 

ואז מתוך הסבך יצאה והתקרבה אליו ילדה קטנה.  היו לה תלתלים שחורים שגלשו עד לכתפיה, עיניה היו שחורות וגדולות, והיא חבשה כובע גדול. שימבה נבהל מאד ולרגע אפילו חשב לקום ולברוח, אבל כבר לא היה לו כוח. הילדה נגשה אליו, היו לה חיוך מתוק וגומות חן בשתי לחייה. היא התישבה לצידו, ליטפה את ראשו בעדינות ואמרה לו, "אל תפחד, פיפילון חמוד, קוראים לי דפנה, ואני אשמור עליך." המגע שלה היה כה רך ומנחם, ושימבה הקטן הושיט לה את החדק שלו – כי כך הפילים אומרים שלום – והיא נטלה אותו בידה ונשפה לתוכו. זה היה אות של חברות.  

אז ביום שלישי היה המפגש הראשון שלי עם ילדים על הספר. האירוע ההיסטורי 🙂 התקיים בחנות צומת ספרים בגן העיר, יש להם שם פינה לילדים – שטיח מקיר לקיר, כריות, ספרים צעצועים – גן עדן. 

עם ילדים כידוע אין אפס, הכל אמיתי ואין חשבונות אישיים. הם אוהבים, הם שם, אם הם לא אהבים מהר מאד הם מחפשים ריגושים אחרים. שיעמום זה לא אופציה עבורם. ובמקום ההוא לא חסרים ריגושים לילדים. ספרים רבים, צעצועים מרעישים למיניהם וכמובן בחוץ הג"ימבורי, מיגרש המשחקים. בהחלט יש להם לאן לברוח.
 
ואני ישבתי עם הילדים בישיבה מזרחית על השטיח, הם חלצו נעליים והתחלנו בסיפור. הקראתי להם את כל הספר "להציל את שימבה" ואחר כך סיפרתי להם את הסיפור האישי שלי עם שימבה הקטן. הם ישבו מולי במעגל, מרותקים, כמעט פעורי פה, שקטים,  אילו לא היה שטיח, ניתן היה לשמוע סיכה נופלת. אין מחמאה גדולה מזו. 

ואני התרגשתי כמו ילדה קטנה. פתאום קלטתי שבאמת כתבתי ספר ילדים והוא אפילו נמכר בחנויות הספרים.

 

 

                                         

                                                                       

 

 

 

 

17 תגובות

  1. היי נעמי
    התרגשתי איתך מקסים. כל הכבוד לך
    שימשיך ככה
    שנה טובה

  2. בהצלחה! כייף עם הילדים!

  3. נעמי, איזה יופי. גם אני הייתי רוצה להיות שם, פעורת פה, ולראות ולשמוע מספרך הנהדר
    בהצלחה ושנה טובה
    איריס

  4. בהצלחה והרבה נחת לפיל לספר ולך!

  5. אכן הרגשה מרוממת.
    כשהילדים שלי ידאגו לי לנכדים מבטיח להקריא להם את להציל את שימבה. אחד מהם הביא אותו בזמנו מספריית הגן.

    • הי איציק, תודות. בני כמה הילדים, בני חמש עשרה? וכבר אתה רוצה מהם נכדים 🙂 גם בלי נכדים, אם יש לך נשמה של ילד, תוכל לבוא להקראה הבאה. ועד אז אני מעניקה לך את אלתרמן- מתוך אל הפילים.

      אז אקרא להם שיר הלילות שהלבינו,
      שיר עינים פקוחות ללא צחוק ויונה.
      הם יניעו ראשם הכבד — הם יבינו.
      הפיל הוא חיה נבונה

  6. איזה כיף. איזו חוויה נהדרת עברת עם הילדים.כיף לשמוע.

  7. שמעתי את ההתרגשות והשמחה בקולך גם בתוכנית הרדיו
    כה לחי ובהצלחה

    • איזה נחמד ששמעת אותי ברדיו, ריקי. קראתי לילדה בספר דפנה על שמה של דפנה שלדריק שהקימה ומנהלת את בית היתומים לפילים, אבל אולי הייתי צריכה לקרוא לה נעמי כי אני קצת מקנאה בילדה שאני יצרתי 🙂

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנעמי לויצקי