בננות - בלוגים / / המדריך למתנתק
הבלוג של טל
  • טל רבינוביץ'

    ילידת 1966, אימא לארנון, לאיתמר וליונתן, חיפאית, עצמאית, מרצה (בנושאי אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים), סופרת ("כלה ונחרצה" הוצאת ספרית-פועלים, "עורך הדין לשירותך" הוצאת ש"י - ספרות משפטית, "בנגורו הקנגורו" הוצאת דני ספרים (אזל), "מה אוכלים הדגים" הוצאת דני ספרים, "ניעור", הוצאת קרטוב),  מ.א בחינוך מיוחד, LLBבמשפטים. עורכת דין במקצועה. לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לאתרי האישי: לאתר האישי

המדריך למתנתק

המדריך למתנתק

פורסם לראשונה באתר NFC

בימים אלה, בעודי מתלבטת אם להפסיק את התקשרותי עם חברת המים המינראליים המביאה בקבוקי ענק מדי שבוע לביתי… אני מגלה… שבדילמה זו – איני היחידה.


זה התחיל עם משבר המים עקב עוד עונת גשמים דלה, והמשיך בשורה של בשורות קשות על מפלס צונח-גונח, על רפורמה בתשלום המים לרשות המקומית והסתיים בהפסקת ייצור ואספקת מים מינראליים עקב זיהום במים שנתגלה.


לא עלינו, חזרנו לשתות מי ברז רגילים.

תחילה מעשה תחבולה – מילאתי בקבוקי מים מינרלים במי ברז פשוטים, ואיש מבני ביתי לא הרגיש בהבדל.

לאחר מכן הפך הדבר לגלוי ולמוצהר: ללכת בלי ולהרגיש עם!


כעבור ימים, כאשר התקשרו אליי נציגי חברת המים המינראליים והציעו לי מבצע חסר תקדים – עשרות בקבוקונים אישיים בחצי מחיר – סירבתי, “אנחנו מסתדרים בלי".


אחר כך הרהבתי עוז וגיליתי על הכוונה להתנתק לגמרי מהתעשייה, כולל הוצאת מיתקן הבקבוקים הגדול…


אכן צעד אמיץ אבל מנותק מהמציאות.

"להתנתק?!”…

הרי בארצנו, ההתנתקות שמורה רק לצורכי גירוש יהודים מביתם והתרפסות בפני האויב המצהיר על כוונה להשמידנו. התנתקות לעולם לא תיתכן מ…חברת כבלים למשל. בדוק.


אז מוגש לכם בזאת "מדריך למתנתק".

מומלץ לגזור ולשמור.


א. כאשר ברצוננו להתנתק מחברה פלונית, עלינו להצטייד ב"יומן התנתקות" שבו יתועדו כל הפניות לחברה שיבוצעו מצידנו: באמצעות הטלפון, בדואר רשום, בפקס, בהודעות אינטרנט ודואר אלקטרוני.


ב. יש לתעד ביומן מתי נשלחה ההודעה, עם מי דיברנו, כמה זמן ארכה השיחה, מתי וכמה פעמים הבטיחו לנו שיחזרו אלינו – ולא חזרו…, מה הובטח, ומה קוים.


ג. בתחילת השיחה יש להצהיר כי "שיחה זו מוקלטת", (גם אם אינה מוקלטת). "שקר לבן" זה יחסוך לכם הרבה מאוד עגמת נפש בהמשך התהליך וייקרב אתכם אל מטרתכם.


ד. לאלה בינינו הנגישים להקלטות – מומלץ ביותר להקליט ולשמור את השיחה.


ה. לאחר סיום השיחה הטלפונית עם "מעיין", או עם "לנה”, חשוב לשגר פקס הפותח במילים: "להלן סיכום שיחתנו הטלפונית….

  1. ביום… בשעה… הודעתי על רצוני להתנתק מ….

  2. סוכם כי ביום …. תנתקו אותי מ….

  3. נא לקיים את התחייבותכם כמוסכם.


ו. במקרה שבו חוזרים נציגי שירות בכירים יותר (בדרך כלל יהיו אלה גברים: ““הראל" או “אלכס”) – חשוב להתרות בהם כי אתם רואים בכך הטרדה (לא מינית). יש לחזור ולהדגיש כי ביקשתם "שירות לקוחות" והשירות המבוקש הוא: "ניתוק”, ולא "בלבול מוח”.


ז. הדגישו כי סיבת הניתוק היא: “ככה", או: "כי זה רצוני", אל תיכנסו להסברים ולהתנצלויות.

אינכם חייבים דבר לאיש. כך גם לא יתווכחו איתכם.


ח. אם החצוף לא מרפה, יש להזכיר פעם נוספת כי השיחה מוקלטת וגורמת לכם עגמת נפש אשר בגינה מגיע לכם ואתם גם תדרשו, פיצוי כספי.


ז. מומלץ – לא להיכנס לוויכוחים אלא לשמור על טון דיבור שקט, יציב וסמכותי. לא להיגרר להצפה רגשית בשל כעסים או עלבונות, לא לחשוף חולשה, לא להישמע כמבקשים. זו זכותכם להתנתק וזו חובתם לנתק אתכם.


בשולי הדברים, ייאמר כי צריך לקרוא לפני כן את חוזה ההתקשרות, תוך שימת לב לסעיפים הקושרים אתכם בעסקאות לטווח ארוך אשר לעיתים גורר קנס על ההתנתקות.


הערה לסיום:

אמנם בישראל "גירושים" זה עניין קשה ומסובך, אך עדיין לא מדובר בחתונה קתולית.

חברות מסחריות ונותני שירותים – אינם בית הדין הרבני.


וזכרו: במדינת ישראל, מדינה ש"ההתנתקות" אומנותה, – החזרה למקורות והחיבור אל המקורות – אינם בשמיים. ברשימה זו מדובר בהתנתקות משירות אשר רק תתרום לאיכות חיינו כי לחופש נולדנו.



4 תגובות

  1. מסכימה עם הטון הכללי… עדיף מתקני סינון.

  2. רונית בר-לביא

    הזדהיתי בעניין הקושי לבצע התנתקות מכל מיני גורמים עסקיים כאן במדינה.

    ניסית להתנתק מהכבלים ?

    כמויות החוצפה וגסות הרוח והחטטנות שאני נתקלת בהן מדהימות אותי ואני פועלת כמוך: בשקט ובסמכותיות ועם טון טיפה גבוה, וככה משיגה את מבוקשי.

  3. גם לי הייתה בעיה עם חברת המים מנרלים זה כמעט הגיע למשפט .
    קשה להם להתנתק מהכיס שלנו, האבן השואבת שלהם.

  4. תודה. אני אורזת ת'אומץ!

© כל הזכויות שמורות לטל רבינוביץ'