בננות - בלוגים / / למה יש לי פחות צורך לכתוב
אני והעיר הקדושה
  • רונית בר-לביא

    חוזה השכירות שלי מצביע על כך שאני מתגוררת כרגע בירושלים. זה אומר שחם לי בקיץ אבל נסבל, שאני מוצאת את עצמי חלק ממיעוט קיצוני ומסוכן שהולך ונכחד בעיר הזו, שאני מעדיפה שקט כפרי ופסטורלי על פני צפיפות ורעש של עיר, שאין לי יותר מושג ממקומות חדשים לבילוי בעיר הזו, כי הפסקתי לחלוטין לצאת בה, ושבאופן כללי אני עדיין מעדיפה כאן על פני שם, אולי כי שם יותר פיח ויותר לחות ויותר רעש וצפיפות ולחץ, ונכון שגם הרבה יותר בנים שהם סינגלים ושווים לכאורה וכל זה, אבל כשיש הרבה ממילא לא מוצאים, אז מה רע לי פה בינתיים עם כל הנזירים המורמוניים,  הנוצרים-אוהדי-ישראל, המשיחיים למיניהם מכל קצוות תבל, ונציגי העיתונות-העוכרת-ישראל מכל אירופה רבתי ?? אחרי הכל, כשאת יורדת לך בכפכפים לקנות לחמנייה ושוקו בפיצוציה בתל אביב, איזה מיזוג אתני  כבר נכון לך ? מקסימום פועל רומני דלוח לרפואה. אבל בירושלים, כל גיחת סרק לרחוב מניבה מיזוג גלויות שלם שמהווה עילה לועידת פסגה אזורית לפחות. אז מי אני שאוותר על כובד אחריות שכזה, שלא להזכיר, על ההנאה המשונה שבזכות לגור במקום הדומה ביותר לעזה, בתחומי הקו הירוק ?? ובכן, לא אני. לא ולא. על כך ועוד, בטורים הבאים.

למה יש לי פחות צורך לכתוב

 

 

 

 
לאחרונה. 
וגם כרגע למשל אין לי הרבה סבלנות לזה, לכן אקצר ולא מאד אסגנן.

בזמן האחרון, אני עסוקה במשהו שאני לא כל כך מורגלת בו: עשייה.

זה לא שאני אדם בלתי מעשי לגמרי, בכל זאת, תואר במדעים, ופיתוח קול,
ועוד אי אלו מיומנויות של ריקוד ונושאים שונים הקשורים ליצירה ואמנות,
ותמיד תמיד עבדתי לפרנסתי (מגיל צעיר),
אבל בכמה שנים האחרונות, ובעיקר בשנים בהן לא עבדתי פורמאלית, הרגלתי את עצמי
לסוג של חיי-רוגע מבחירה.
לא רדפתי אחרי הישגים, הוצאתי עצמי אל מחוץ למירוץ החיים המערבי הרגיל,
התרחקתי מאזורי הייטק כמו הרצליה פיתוח למשל, פשוט כי הרגשתי שאני סובלת פיזית
איך שאני מתקרבת לשם.

במחשבה עברתי להתגורר בכפר נידח, כמעט באי בודד.
לקח לי זמן להרפות שרירים. מנטאלית ופיזית. למדתי קצת מדיטציה, עסקתי פה ושם ביוגה,
הלכתי לטיפולים אלטרנטיבים שלימדו אותי המון על הגוף ועל הנפש,
למדתי קצת בודהיזם וקבלה. פיתחתי עם השנים (בשיטת הלימוד והטעייה),
במאמצי על ומתוך סבל רב, רמה נכבדה של מודעות עצמית, תהליך שלא נפסק לעולם. רוצה כל הזמן ללמוד עוד ולהתקדם. וזה התחום החשוב לי בחיים:
הלמה הגענו לעולם הזה, לא ברמה הפילוסופית, אלא ברמת התיקון האישי.

התרגלתי לקום מאד מאוחר, לפחות בצהריים (זה היה החלק המיידי והפשוט ביותר..),
ונהניתי מאד משעות הלילה, בהן אף אחד לא יכול היה להפריע לי ולשלווה הטבעית שמצויה בי
(ובכל שאר האנשים) באופן טבעי.

השלב ההכרחי הזה בגדילה כנראה הגיע אל קיצו, ובזמן האחרון אני לא רק עובדת שוב,
אלא פתאם עושה עוד אלף ואחד דברים, חלקם דברים שתמיד רציתי, אבל לא הגעתי אליהם, 
כי לא התחשק לי להטריח את עצמי, אז בתקופה של ההתכנסות פנימה.

ומאז שהתחילה תקופת הפעילות הזו, יש לי הרבה פחות שאר רוח לכתיבה, פחות צורך,
פחות על מה לכתוב, פחות יצירתיות מהסוג ההוא.

עכשיו אני מריצה קדימה, טכנית ואופרטיבית, דברים שטרחתי עליהם בעבר.

מקווה שלא אאבד בדרך את מה שהיה לי.

תמיד פחדתי שיש מחיר להתעסקות באפורים של החיים, וכשאני נמצאת בתוכם,
אני חוששת שבעתיים, משל הולכת לטבוע בביצה ועוד בצבע אפור (ואם אני עצמי אפורה באותו יום, זהו, נעלמתי).

מעניין שהמצב ההפוך לא מטריד אותי באותה מידה:
לטבוע בים של כלום שהופך לשעמום ולמים עומדים, משום מה עדיין פחות מטריד אותי מהטביעה 
בזרם העכור משהו, אך המבשר-חיים של החיים עצמם,

או איך שלא קוראים להם.

 

43 תגובות

  1. איריס אליה

    רוניתי, לא ממש הבנתי מה זה בדיוק האפורים האלה, ולא בגלל שאת מצטיירת לי כבחורה מאד צבעונית, אלא בגלל שנראה לי שאת כל הזמן בכל מיני סוגים של יצירה ועשיה, ואז, גם אם זה לא כתיבה קונקרטית, את בתוך תהליך כתיבה, מטה קוגנטיבי או מטאפיזי,(כמו שכתבתי אצל יעל וזה עניין למאמר שלם)או השד יודע איזה. תקראי לזה איך שאת רוצה. אבל לדעתי את לא מפסיקה לכתוב.
    אפילו הביטוי שבחרת לתאר את ההפך, הוא סוג של אוקסימורון, "מים עומדים",אני מאמינה שמים אף פעם לא עומדים.
    ונורא מעניין שהשתמשת בהמון מושגים מעולם המים (כל הפיסקה האחרונה), נושא שנורא מעסיק אותי לאחרונה.

    ובהצלחה רבה שאת עושה. יש לי הרגשה שזה משהו טוב טוב.

    • איריס אליה

      צריך להוסיף, במה שאת עושה.

    • רונית בר-לביא

      תודה, איריס.

      העשייה שונה לי, אבל אולי מוטב שלא אדון בה הרבה, שלא אתפתה לחזור לבהייה במקום להמשיך בעשייה ..

      האפורים אצלי קשורים למשיכה בתלם, ולכל עשייה של "מה שצריך לעשות", גם אם מדובר בכל הטרחה של סביב היצירה עצמה, לא בתוך אלא סביב.

      לא בטוחה שזה מובן, אבל זה ההסבר בינתיים …

  2. אהוד פדרמן

    רונית היקרה, ראשית תודה על שאת משתפת אותנו בקורה לך במישור ה'עיסוקי' ובהתחבטויותייך בנדון . ולגופם של דברים, אוכל רק להגיד לך שמנסיוני האישי ומהתבוננות באנשים הקרובים לי, אכן אי אפשר להכנס לאותו נהר פעמים. כלומר, בכל יום אדם נולד במידה מסוימת מחדש והוא סיכום מצטבר של נסיונו, התנסותו וזכרונו בכפוף לשינויים הפיזיולוגיים שעובר גופו ולשינויים במצבו החברתי (ילדות, בגרות, זוגיות, הורות וכו').

    אשר לשאלה בכותרת הפוסט – התשובה גלומה בתוכה. צורך הוא משהו לא נשלט. לא ניתן לכוונו ולאלפו. הוא בא והולך כרצונו וכשם שהיום הוא נעלם, מחר בבוקר הוא יצוץ ויבשר לך, אני כאן.
    ובאותו הקשר אביא מדברי מורי ורבי מאיר ויזלטיר שהתיחס באירוניה לעובדת היותו משורר, כן או לא : מה שבטוח הוא שאני משורר לשעבר.

    רק טוב

    • רונית בר-לביא

      אהוד, אכן צורך הוא לא דבר נשלט.

      ואני לרוב הולכת לאן שלוקח אותי,
      בלי לשאול ולהתווכח יותר מידיי.

      איכשהו עם ההומור והכתיבה הקומית,
      לא בא לי להיות לשעברית …
      אבל מי שואל אותי ?

      ביירון קייטי – לאהוב את מה שיש.

      הכי מומלץ.

  3. מירי פליישר

    מעולם האמנות אני יכולה לספר לך שכשאני עסוקה נניח בארגון תערוכה או בהסקת מסקנות רציונאליות ולא , אחריה, אני לא יוצרת. מאידך כל מיני תהליכים שקשורים בתערוכה שואבים אנרגיה שאחרת היתה ביצירה. הווה אומר, כל מה שמסביב בכל זאת משרת את היצירה , הביטוי העצמי, ההצגה על הבמה, הזהות האמנותית והזהות בכלל. לא צריך לדאוג,פשוט להבין שלא רק יצירה פרופר היא יצירה, גם גיבוש החומר והסקת מסקנות הם חלק מזה והאמת חלק מאוד בוגר ומספק. אז בהצלחה באי הכתיבה פרופר כרגע ובכל מה שהוא לא…
    ושאת תהיי אפורה? אין סיכוי!
    בברכת ורוד וסגול וכן גם ירוק
    מירי

    • רונית בר-לביא

      בדיוק, מירי. בדיוק.

      זהו המצב המקביל לארגון תערוכה אצלך.

      האנרגיה שלי שאובה למקומות שאחרת היו מושקעים ביצירה עצמה.
      וכל מה שמשרת את היצירה – אני עושה לרוב כמעט באותה חדווה של הכתיבה עצמה, אבל לעיתים נבהלת כשאני תופסת עצמי נעלמת בתוך הים ההוא שמסביבי, ולא בתוכי.

      משהו שאני אוהבת לנסות לפתור בתוכי 🙂

      תודה גדולה.

      • מירי פליישר

        עוד משהו
        בלי שום קשר לכל התגובות הלא נעימות שאותן פשוט אל תספרי ממילימטר…

        אנחנו קצת מחונכי השיטה הסוציאליסטית שצריך לעבוד כל הזמן ואם את כותבת , תכתבי כל הזמן. מסתבר שבשביל איכות צריך זמן הבשלה ומחשבה ותכנון ובדיקה . זו לא עבודה משרדית ולא מחשבית ולא חפירת תלמים בשדה. זו עבודה שדורשת יצירה ויצירה צריכה ריכוז ואנרגיות נפשיות והעיקר היא דורשת להיות נדיבה לעצמך , אז אל תשאלי רשות לא לעבוד כרגע כי את עובדת במישורים חשובים שמשלימים את הדרך אל…מה שאת לא משתפת כרגע. הקיצר די לסוציאליזם של הקיבוץ המדכא בענייני יצירה . נדמה לי שמה שכתבה לאה עיני במאמרה הקודם על ספרות האין וספרות היש יכול להתאים לזה. את לא עובדת בשביל אף אחד….ועכשיו לשיר
        לילה טוב
        מירי

      • מירי פליישר

        עוד משהו
        בלי שום קשר לכל התגובות הלא נעימות שאותן פשוט אל תספרי ממילימטר…

        אנחנו קצת מחונכי השיטה הסוציאליסטית שצריך לעבוד כל הזמן ואם את כותבת , תכתבי כל הזמן. מסתבר שבשביל איכות צריך זמן הבשלה ומחשבה ותכנון ובדיקה . זו לא עבודה משרדית ולא מחשבית ולא חפירת תלמים בשדה. זו עבודה שדורשת יצירה ויצירה צריכה ריכוז ואנרגיות נפשיות והעיקר היא דורשת להיות נדיבה לעצמך , אז אל תשאלי רשות לא לעבוד כרגע כי את עובדת במישורים חשובים שמשלימים את הדרך אל…מה שאת לא משתפת כרגע. הקיצר די לסוציאליזם של הקיבוץ המדכא בענייני יצירה . נדמה לי שמה שכתבה לאה עיני במאמרה הקודם על ספרות האין וספרות היש יכול להתאים לזה. את לא עובדת בשביל אף אחד….ועכשיו לשיר
        לילה טוב
        מירי

        • רונית בר-לביא

          מירוש,

          בקטע של העבודה הקשה והחינוך לעבודה קשה,

          פתאם לאחרונה זה מדבר אליי, לגבי לפחות:
          התעצלתי והייתי בחופש כל כך הרבה זמן שזהו.
          ועכשיו אני סופסוף מתחילה להעריך ערכה של עשייה ועבודה, אולי לא בהגזמה, לא במכרה פחם (:)),
          אבל בהחלט לעבוד ולעשות, ולא להירקב במקום.

          לי זה נכון עכשיו.

          ואני מסכימה איתך גם לגמרי שבשביל איכות צריך זמן והבשלה ומרחב.

          ככה אני פועלת, רק שאצלי חסר הפן של העבודה הקשה, האמיתית,
          ונדמה לי שאני מתחילה לשזור גם אותו בחיי, ככה לאט לאט,
          רק שעוד לא התרגלתי ….

          את יודעת, אני מרגישה קצת שאני מודה באיזשהו מקום לכל מי שכתב כאן….
          מכל מלמדיי השכלתי.

          • מירי פליישר

            רונית לא לבלבל בין עבודה לצורך פרנסה ועמידה על הרגליים לבין עבודה על יצירה . מה שניסיתי להגיד שהכתיבה היא מטרה ואם את עובדת על נניח גיבוש שלה והוצאה לאור ואז, החלטות בקשר לזה, זו גם עבודה.
            תמשיכי לעבוד קשה זו לא היתה הכוונה רק ספייס לגבי היצירה פרופר וכן עבודה קשה ב…הוצאתה לאור העולם.

          • רונית בר-לביא

            עבודה קשה סביב היצירה,
            כן, שתינו מדברות על אותו דבר, מירי.

            דברייך מאד נהירים לי, יש מצב שאנחנו חושבות דומה 🙂

            האמת שמהרגע שהזכרתי הפסקה כאן, לא סתמתי את הפה לרגע :))

  4. מישהו מתנשא פה

  5. מישהו שאפשר לזהות ממטר מתנשא פה.
    "משני שבמשני", איזה נסיון נלעג להקטין. כואב לך אישית כל דבר יפה שיוצא מתחת ידיהם של כל מי שאינם מתחנפים לך, מר ר' היקר.

    • אמירת אמת אינה התנשאות!
      מה לא נכון באבחנות של הכותב ר'?

      משני שבמשני? הכותבת באמת הורגת את עצמה באוהלה של ספרות? לא! היא חיה חיים מלאים של עשייה מעשרות סוגים – מזימרה וריקוד ומחשבים ומעורבות בחיי השכונה ומאבק אינטנסיבי בהתחרדות וכתיבת בלוגים כמעט על כל דבר מיוחד
      שהיא חווה או רואה – משיזוף בעירום ועד טיולים (וכך צריך להיות – יחי
      החיים הטובים!)

      יש משהו נסתר,איזה יצירת מופת שנכתבת בסתר המדרגה,עליה אנחנו לא יודעים?
      הולו הולו ילדים| הזמן הוא זמן יקר
      בא אביב| הנה החורף – הופ! וזה נגמר|
      לו יכולתי גם אני| כמו ילד לשחק
      לו יכולתי גם אני כמו ילד לשחק!
      (ביצוע: מייק בורשטיין)
      סופר הוא מי שמקדיש את עצמו לכתיבה,או מי שהורג את עצמו כדי להשיג
      זמן כתיבה.
      וחוץ מזה הכל טוב.

      • עם שני הכותבים למעלה

        רק עצה טובה אחת יש לי מקרב לב –
        תחליטי עכשיו ואל תגידי לעצמך,יבוא
        יום ואתחיל לכתוב ספרות רצינית.
        כשהגוף יבגוד,כשהגברים ברחוב יתחילו להסתכל דרכך ולא עליך,כשהחיים 'הטובים' יראו לך ,מדרך הטבע, לא כל כך טובים ומתוקים.

        התוצאה של כתיבה 'נדחית' בדרך כלל
        פאתטית ונלעגת.

        יש כאן בלוגיה הרבה דוגמאת חיות.כמבן,הכל הכללות ואין הכוונה למישהו ספציפי.

        בקיצור,אם את רוצה לכתוב ברצינות את צריכה להתחיל אתמול.זה לא 'יבוא לבד'
        – הכשרון והמוזה לא ירדו עליך מהשמיים
        – בשמיים יש בעיקר אלוהים חרדי וכעוס
        שקומץ אגרוף כל אימת שאת יוצאת לרחובות עירו במכנסיים קצרים וגוזייה.

        כמו בכינור – זוהי עבודה קשה וריכוז עילאי.

        • רונית בר-לביא

          לכל הרן יגילים:
          (ומסתבר שאתה די שקוף כאן בקרב האנשים, קשה קצת לפספס את הכאילו-נחמדות ואז החרב המורעלת המסתובבת בעיקול. תמיד אחרי משפט חביב נייטרלי יחסית, יבוא משהו מנמיך ומתנשא. יש לך בעיה, חבוב. אתה אולי כותב "בלטריסטי" או וואטאבר, אבל לי חשובים קודם כל כמה דברים אחרים באנשים).

          תודה שאתם חושבים שאתם מכירים אותי ואת מכלול יצירתי רק מהכתיבה שלי בבלוג.
          (ספרי ילדים – לא, לא יכול להיות..)

          אמנם התרגלתם בבלוגייה הזו להעלות בעיקר יצירות "בלטריסטיות :)" שלכם (באמת תודה),
          אבל מדובר בבלוגייה בה אתם מוזמנים
          לתת לנו לחוות גם באופן קצת פחות כפייתי מעט מהיומיום שלכם, באופן חופשי, ח-ו-פ-ש-י.
          מילה מוזרה כזו ונורא מפחידה.

          מאיפה אתם יודעים מה כתבתי מחוץ לכאן ומה לא ?

          ואל תיגע לי באמונה שלי – אלוהים חרדי. כל כך מתאים לך לכתוב את זה.
          לכתוב את זה לי.

          אתה כל כך לא מתוחכם, מר עורך ספרותי והשד יודע מה עוד.
          אתה מר ודי רשע לפעמים, למרות שאני לא מאמינה באנשים רעים.

          ופחדן.

          אם יש לך מה לומר, ולגיטימי לבוא ולומר לי שהעיסוק שלי בכתיבה משני – כי הוא באמת לא עיקרי בחיי, הוא התחיל לפני 5-6 שנים ובינתיים הוא נועד להנאה ולפריקה. יש לי לצערי או שלא, כמה תחומים שונים אליהם אני מנתבת את עצמי,
          אם יש לך מה לומר –
          למה כל כך קשה להזדהות.

          כל כך פחדני, כל כך עצוב (עליך), כל כך מוזר לי שאדם עם סיפור חיים לא פשוט כמו שלך (קראתי כמה מהפוסטים),
          יתנהג ככה אל אנשים.

          הכאב הזה, מקום טוב להתחיל.

          הכאב הזה, מורגש.

          • אני מכיר דרכי פורקן טובים הרבה יותר,
            אבל זו מדינה חופשית,בכך מכיר אפילו
            האדון עם הקפוטה והשטריימל שיושב מעל העננים.

            רק שתזהרי שלא כל משאלותייך יתגשמו –
            שאז תיקרעי לגזרים.

            אני מציע לך להתמקד – אבל גם אם את דוחה על הסף,זו לא סיבה להעליב ולקלל
            – למרות שאת רשאית ולא כל עצה היא פטרונות – אבל אם את חושבת שכן,אז סליחה

            ואני לא אדם דתי,טעית,אני אפילו לא צם
            ביום כיפור ולא מכיר רני יגילים.

  6. נורא מבין אותך. הבעיה בחיים שצריך להתפרנס ולפרנס אחרים. זה לא תמיד הולך יחד עם מה שרוצים לעשות רוב היום.
    חזרת לעבוד בתכנות?

    • רונית בר-לביא

      בתכנות, איציק – מזמן !!
      לא עקבת 🙂

      צריך להתפרנס, אבל לא רק בגלל זה חזרתי.
      אני לא רוצה לעסוק ביצירה כל היום. זה היה גומר אותי ולא הייתי יכולה יותר ליצור כלל.

      הדבר האחרון שאני רוצה הוא שגם הכתיבה תהפוך אצלי למשהו אפור ומעט מעיק.

      להתאמץ בכתיבה, ללמוד, להתקדם – מעולה, אבל הגישה התחביבית (שלא מנוגדת למקצועית בהקשר הזה), עדיפה עליי.

      אני באמת מתנצלת בפני כל המתיימרים (הדי מגעילים, יש לציין),
      אני יודעת שזה קצת ראדיקלי, אבל בא לי ליהנות מכתיבה.

      יש מספיק סבל בחיי.

  7. נראה לי שמי שחי חיים וירטואליים עד זרא, הוא מי שאורב לכל פוסט שלי או של איריס אליה. למי אכפת כמה אנחנו כותבים כאן? מי שמשתעמם, אל ייכנס לבלוגנו. לא אמרתי שמונים אלף פעם שבלוג הוא יומן רשת אישי? כותבים כמה שרוצים, ואף אחד לא חייב להיכנס ולהתלונן בנרגנות כזו. מה, גנבתי למישהו ספייס? אם כולם כל כך מתלוננים על הבלוגיה הזו, ששירלי ואני הקמנו בעמל רב, מה אתם נדבקים לכאן תמיד? לכו ואל תחזרו. בחיי שהתלונות הנרגנות נמאסו.

    ואשר לכתיבה בבלוג, כמו שאמרתי, בלוג נועד לכמה דברים: ליצירת רשת חברתית וירטואלית, מה שיש כאן. ליצירת כרטיס ביקור אישי, ואנשים עושים את זה. לחשיפת חומרים ספרותייפ בראשית דרכם, וגם זה לגיטמי לנהוג בבלוגיה כאילו היא סדנה. לנהוג בבלוגיה כיומן אישי, של הגיגים שמשתפים בהם אחרים, וזה לגיטימי, ומי שנהנה אחלה, מי שלא, לא. לי למשל, למרות התלונות הנרגנות כאן, יש הרבה קוראים, לא יודעת למה, אןלי אוהבים את הכתיבה שלי. ואני מציינת זאת לא כדי לנפנף ב"הישגיי" המפוקפקים, אלא כדי לומר שליומן רשת אישי יש קוראים ואוהדים, בין אם אלו סופרים, נהגים ואפילו פאקצ'ות בנות 13. דבר נוסף, היום לעיתונאים ולסופרים בכל העולם יש בלוגים, שבו הם משתפים את קוראיהם בהגיגיהם. מה רע בזה? ומה אכפת למישהו כמה אני כותבת אם אני נהנית וכנראה שגם הקוראים נהנים? מה זו הנרגנות והקטנוניות הזו תמיד? באמת שנמאסתם.

    שלא לדבר על כך שכבר הסברתי מיליון פעם את הסיבה ששירלי ואני פתחנו את הבלוגיה: לאפשר לכותבים מקצועיים כמו סופרים, עיתונאין משוררים וכו' לפתוח יומן רשת שבו יכתבו על כל דבר, לאו דווקא יפרסמו מיצירותיהם. העובדה שהרוב מעדיפים לפרסם משירתם, היא בחירתם האישית. אני, אישית, דווקא הייתי שמחה לקרוא מהגיגיהם.

    • אחלה בחלה מה שאת כותבת
      רק שזה לא שייך לעניין!
      אף אחד לא מפריע לך לכתוב בלוגים יום
      וליל.
      כל מה שכתבו פה,זה שכתיבה ספרותית רצינית היא משהו אחר,היא מחייבת היערכות אחרת,ואופן התמודדות אחר מכתיבה בבלוג.זה הכל!

      • איריס אליה

        יש לך בעיות קשות בהבנת הנקרא.

        • נו באמת,איריס אליה!

          את,שמקבלת דפיקות לב איומות מביקורת
          שנכתבה על מישהו אחר,אחד שיש לו פרסים,כבוד,תפוצה,תרגומים,הרצאות
          וכסף למכביר – מה גרם לך פתאום לפגוע
          במישהו שאין לו הבנת הנקרא?
          מה אשמתו שהוא דיסלקט ובשיעור הבנת הנקרא שכב חולה בבית ושיחק בדוק ובטאקי?שלהוריו לא היה כסף לאבחון?!
          (2000 ש"ח במחירי 2005 ?)

          הגם איריס אליה במבקרים הקטלניים?
          אבדנו! גז הסיכוי האחרון לטולרנטיות
          בבלוגנו!

      • תקרא את הפוסט שלי ותבין מדוע כתיבת הגיגים כאן בבלוגיה היא לגיטימית, ואפילו רצויה. בשביל זה פתחנו אני ושירלי את הבלוגיה הזו. וכפי שאמרתי שם, מי שלא מתעניין בהגיגים, אנא ייצא ולא יחזור.
        אגב, הפלא ופלא, ספרות אתם רוצים? באמת???? הרשו לי לפקפק. הנה אני מפרסמת כבר כמה שבועות פרקים לפי הסדר מתוך אחד הרומנים שלי, רומן שבוודאי יהיה קשה לומר עליו שהוא כתיבה בלוגית שולית לשעות הפנאי, שכן לומדים אותו באוניברסיטה זה 13 שנה, באחד החוגים הבכירים והמובילים – והנה, הפלא ופלא, אליו בקושי נכנסים. אז מה זו הצביעות הזו שאתם מחפשים "ספרות"? לא, אתם מחפשים לרדת על אנשים. הרי את הספרות שאני מפרסמת כאן, שאינה הגיגים, וגם אינה יצירת בוסר – אלא ספרים וסיפורים שכבר ראו אור לפני שנים בספרים מכורכים בהוצאות הטובות ביותר, הרוב בכלל לא טורחים להיכנס. ואדרבא, דווקא לפוסטים "ההגיגניים" שלי, "הצהובים" לפעמים, יש הרבה קופצים. אז תחשבו קצת לפני שאתה כותבים כאן תגובות.

    • רונית בר-לביא

      יעלה,
      האמת שגם אני הייתי שמחה שחלק מהכותבים כאן יכתבו יותר מהגיגיהם היומיומיים ופחות ישפכו עלינו את יצירותיהם הבלטריסטיות יותר או פחות
      (למדתי מילה בזכות הצקצקנים),

      זו בלוגייה ודווקא ההתיימרות של חלק מהנפשות הפועלות, מורידה את ערך הדיון כאן, בדיוק משום שהוא תקוע לרוב באיזה אגו אנאלי של פציינט יומי תורן זה או אחר.

      מה רע בלהיות קצת פשוטים, אינענדינק !
      זה לא יוריד אלא רק יעלה את איכות הדיון.

      לפעמים אפילו מתגעגעת ללילות בהם התדיינו על שטות-כביכול כמו הורדת שיער, והיה זה פשוט וטעים לתפארת,
      ונעדר נפיחות.

  8. לי עברון-ועקנין

    אני פוחדת משניהם :)).
    אבל בשבילי לשלב יצירה בתוך האפור, זה הכי עוזר. יש סיפור שאני עובדת עליו ולפעמים בסופ"ש אני מצליחה לכתוב כמה משפטים, ופה ושם שיר, וזה מאוד מעודד אותי. וגם ריקודי הבטן (מחר בבוקר שיעור! רק שלא ירד שלג בלילה…)

    • רונית בר-לביא

      הזדהיתי עם ה"פוחדת משניהם", לי 🙂

      אולי אנחנו פוחדות לטבוע ולהיעלם,
      ולהיעלם אפשר בים של כלום או בים של עשייה. בים של משהו …

      לשלב יצירה בתוך האפור, זו הגישה.

      ככה אני לרוב פועלת.

      מצויין לך !

  9. בטוח שתחזרי לכתוב הומור את עושה את זה טוב.

  10. יצירתיות רונית זה לאו דווקא כתיבה אלא כל מה שאת עושה מהחיים שלך ונותן לך סיפוק והנאה ,האמן יכול להיות אמן החיים עצמם

    • חנה - כל הכבוד! מלים כדורבנות!

      את אחלה חנה! קלעת ללב העניין.
      אמנות החיים היא האמנות הגדולה.
      לו אני הייתי במקומך הייתי ממליץ
      לעוד רבים כאן בבלוג את העיסוק
      באמנות העילאית הזאת,ואת הכתיבה שישאירו ביד מי שכשלו בחיים
      ופנו מתוך החלטה לעסוק בספרות!

      זה יהיה לטובת הנוכחים והעניין.

    • רונית בר-לביא

      חנה,
      זה נכון וברור.

      אני חווה יצירתיות בתחושות ובמעשים בכל יום מחיי (כמעט).

      אני דיברתי על היצירה בכתיבה,
      שבינתיים נאלצת קצת לנוח ולפנות מקום.

  11. רוניתוש,

    כמו שאנחנו מכירים אותך,
    את ממשיכה ליצור כל רגע מחייך,
    ולרגש את כל מי שנמצא סביבך.

    מאחלים לך בהצלחה עם הספר החדש,
    וגם הפסקה קלה בכתיבה היא לא בושה !!

    • רונית בר-לביא

      תודה לכם, יקרים.

      ממשיכה לבלבל את המוח לכולם, זה נכון ..

      ומרוב הפסקה בכתיבה, אני לא מפסיקה לכתוב כאן תגובות כבר שעתיים 🙂

  12. רונית בר-לביא

    גועל נפש ופחדני מבחינת האנונימיות.

    אבל אני רואה שיעל ואיריס מטפלות בך,
    אז…

    אם אתן רוצות שאמחק, תגדנה לי.

  13. תַּלְמָה פרויד

    בהצלחה רבה, רונית.
    כשהיצירתיות שם, היא פורצת. לפעמים פושטת צורה ולובשת צורה חדשה, עוברת מתחום אחד לאחר, אבל היא שם ומתגלה באין סוף אופנים.

    נראה לי שלא יהיו לך יותר מדי 'אפורים'.
    להתראות.

    • רונית בר-לביא

      את צודקת, תלמה.
      זה כמו ברכה, מה שכתבת.

      הבנתי משהו באופן חד כרגע: אני לא רוצה להיצמד ליצירתיות.

      אפשר לחשוב שיצירתיות היא מה שמגדיר אותי, היא מה שמגדיר איזשהו אדם.

      ההיצמדויות מולידות סבל. נקודה.

      לך עם מה שיש ועם מה שבא.

      הלוואי שאצליח "להיצמד" לבינה הזו.
      לא להיצמד.
      גם לא להומור.

  14. הי רונית. חושבת שחוקרי מוח היו מגיבים כאן טוב ממני. בטוחה שהמוח מורכב מחלק אחד שבו נמצא החיבור למציאות לעשיה, ללמידה השכלית וחלק אחר בו נמצאת היצירה, הדמיון והרגש. סביר להניח שאיזון בין החלקים מייצר אדם מושלם, אבל מנסיון אישי זה כמעט בלתי אפשרי. אז עכשיו החלק הראשון של המוח כנראה מככב, ואולי משום כך פוחת הצורך לכתוב. אני מכירה את התנודות האלה בתוכי, ולו יכולתי לבחור הייתי נשארת עם החלק היותר אהוב עלי, זה שכותב, ויוצר, ומחובר לטבעי שבי, אבל ככה זה בעולם החומר שלפעמים להיות שם זה הופך מותרות.
    מאמינה גדולה בבירון קייטי שאומרת, שמה שצריך לקרות הוא מה שיקרה, בדיוק ולא בערך. ולכן חושבת שאם זה הצורך, אז ככה צריך להיות, וכשתצטרכי לכתוב, זה תמיד שם בשבילך ואני כאן לקראך.

  15. רונית יפה שטחת את הדברים , פרשת,
    ובהחלט מבין ומזדהה . סופ"ש משובח אבנר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונית בר-לביא