בננות - בלוגים / / עכשיו, כשאני עומד להפוך להיות אבא
הבלוג של מיכה שמחון
  • מיכה שמחון

    רחוב השומר 15 חיפה   אחוזה, חיפה נוה שאנן, חיפה בי"ס בארי בי"ס עירוני ג' השומר הצעיר נוער הליכוד נח"ל מלחמת לבנון מר"צ גשור אירופה אוסטרליה ניו זילנד תאילנד  יפן ישראל ירושלים אוניברסיטה אגי הרבה הונגריה תעודת הוראה גימנסיה רחביה מ.א. סוציולוגיה ואנתרופולוגיה יוליה קצת רוסיה בי"ס לצילום מוסררה הודו פלורנטין, תל אביב בי"ס לצילום מוסררה בי"ס גבעת גונן בקטמונים ירושלים סיגלית יד אליהו מכללת ספיר בי"ס לצילום גיאוגרפי  תלמה ילין ובאמצע התחתנתי התגרשתי התחתנתי לתמיד ועכשיו אבא טרי לאימרי מלמד באוניברסיטה העברית תעודת הוראה בסוציולוגיה ופסיכולוגיה מלמד במכון הטכנולוגי בחולון ועכשיו אבא טרי לעלמא

עכשיו, כשאני עומד להפוך להיות אבא

עכשיו כשאני עומד להפוך להיות אבא, אני מרגיש שצריך להספיק הכל, ממש לפני. לפני שהכל משתנה לתמיד. תיכף ייולד לי ילדי, בכורי, הקדיש שלי, כמו שקורא לו שלום עליכם. 
אני יושב עם סיגלית שלי, ההרה מתמיד, כמה ימים לפני הלידה, ואנחנו מתבוננים בהשתאות בבגדים הקטנים האלה, שתיכף ינפחו להם חיים ויונפשו להם ככסותו של המתולתל (שמו הזמני). מניחים אותם מקופלים כקמטי משמניו של תינוק במגירת שידת ההחתלה שניצבת לה וממתינה לאדונה המוחתל.
עושים ספירות מלאי, מה יש, מה אין. האם הכל באמת נחוץ? כמה נכנענו לאדוני הקפיטאליזם הגלובאלי הדורסני? כמה מהדברים האלה אנחנו באמת צריכים? איך גידלו תנוקות לפני שהומצאו כל התכשירים והאביזרים והמכשירים? איך גודלנו אנו? מה, לא גדלנו טוב? צמחנו עקום?
אני מתעורר בבוקר מוקדם מהרגיל, מוקדם מהשעון. מדמה בנפשי את הילדון שלי. חושב עליו ועיני מתלחלחות מאליהן. כמה חיכיתי לו. שנים חיכיתי לו. יותר מעשרים שנה אני רוצה ילד והנה עכשיו הוא תיכף כאן. ביום ראשון אחזיק אותו בידי ואמס לי כמו קרחון בשמש.
עוד מעט אלמד את נטיותיו וצרכיו, אקרא את רצונותיו, אנחש את כוונותיו. תיכף נהפוך למשפחה. איזה נס קרה לנו. איזה נס זה הבריאה. פתאום שני אנשים עושים איש שלישי. והוא נושא שתי מחציות מכל שלם שאנחנו. פלא בלתי אפשרי. אנחנו מתבוננים במופע המולטימדיה הלא יאמן. יש תנועה בבטן של סיגלית. יש שם ייצור חדש, שזז. מתמתח, שוחה לקראת תעלת הלידה. הבטן נעה ונדה כמו אליפסה בתוך כדור. בעיטות ומתיחות. כדורגלן.
עכשיו כשאני עומד להפוך לאבא, ולי כבר אין אבא, אני מבין שהנה אני עומד לעשות את המעשה המורכב בחיי. ואני עומד להצליח ולהיכשל בו. הנה אני עומד ליטול עלי את האשמה הברורה לדפיקויות של בני, הנה אני עומד לקבל תפקיד ראשי, אחד משניים, במונולוגים שלו אצל הפסיכולוג בעוד עשרים שנה, הנה אני עומד לשאת עלי אשמת אב. 
אני חושב על הורי. זוג נרגש בבית החולים. האחות מבשרת על בן. אבא שלי שמח. בן נוסף, שני. הוא הרוויח עלי איזה מאה לירות בהתערבות עם דודתי על מין היילוד. האם העובדה שאני מחובר לצד הנשי שלי, היתה מזכה את דודתי בניצחון? ולו חלקי? איך הורי הסתדרו? איפה היה אחי הבכור כשאמי ילדה אותי? מי שמר עליו?  איך לקחו אותי הביתה? סלקל לא היה, הרי. ככה בידיים?
איך ישנתי בלילה? האם נתתי להורי לישון לילות רצופים? האם התעוררתי כל שעה? שעתיים? יותר?
עכשיו כשאני עומד להפוך לאבא, אני מרגיש שיש אביב חדש בחוץ. התחדשות. החיים מנצים מתוך המוות שהיה כאן. מעגל החיים נע כבתוך שלו. ממית בנו ומחייה. בהבל פיו. על מה דיבר שלמה? הבל הבלים הכל הבל. והרי ההבל הוא נשימת פינו. אז אולי לא על חוסר החשיבות של הדברים דיבר, אלא דווקא על כך שכל החיים האלה, כל העשיה והתנופה, כולם, הכל תלוי בהבל, באוויר שנכנס ויוצא. ואולי התכוון דווקא, שהכל תלוי בהבל פינו – במילה שנוציא מפינו. בראשית היה הדבר. הדיבר. הדיבור. ויהי אור. ויהי עור. עור ועצמות ובשר. אדם. ואם לא אמר, לא היה.
עכשיו כשאני עומד להפוך לאבא, אני מדמה לעצמי צליל של קול ילדותי אומר: אבא.
בגבי צמרמורת. 

41 תגובות

  1. מיכל ברגמן

    ואני מיכה היקר הצתמררתי איתך.
    אז אתם במלוא עונת הקינון!
    אין פלא גדול ומופלא ועדין ועמוס וקשה מפלא הבריאה.
    אל תתחיל כבר ברגשי אשמה. יש די והותר זמן לזה.ובכלל – תמיד יהיו דפיקויות וכדאי להביט על מהשאנחנו יכולים – ההורים הטובים ביותר שאנו מסוגלים להיות, בלי תעודות ובלי ציונים.
    בריאות טובה לסיגלית ולמתולתל. בעזרת ה" שיהיה בשעה טובה שעת ברכה שעת רצון.

    • הי מיכל
      אני עוד לא אשם, מלבד עצם העובדה שכשבני יחזור הביתה מהטירונות הוא יגיע בעצם לבית אבות…
      אני מקווה שלא יצטרך לקצר את הטיול הגדול בגלל ביקור לא צפוי בבית הלוויות… סתאם. אני אחיה לעד והוא לא יסבול מזה שיש לו שני הורים זקנים. לכל הילדים היום יש הורים שמתחו ומתחו ומתחו את עידן הרווקות העליזה והעליזה פחות שלהם עד לאיזור הבלתי סביר בעליל… מה לא?
      אני לא אשם, עדיין, אבל בטוח אהיה כבר אשם במשהו. הרי גם ההורים שלנו חשבו שהם לא אשמים בכלום. ועדיין הפסיכולוגים צריכים להתפרנס ממשהו, לא?
      מישהו חייב לתדלק את תעשיית האשמה.
      אבל התגובה שלי לענין הזה ארוכה מידי. הרי אני לא נמצא בזה בכלל, אני יושב, מחכה, שעה לפני השעון המעורר, מחכה ליישות המופלאה, עם הרגליים השמנמנות והקצרות והידיים שבקושי מתחילות וכבר נגמרות והפרצוף המתוק והקטן שיש בו הכל כמו אצל המבוגרים, רק במיני, ויש בו יותר תום ממה שאנחנו זוכרים שהיה בנו. פעם כשהיינו תינוקות. תום של סימן שאלה מהסוג של: אבל, אבא, למה השמש הולכת לישון, היא גם עייפה?

      • מיכל ברגמן

        אתה בהחלט לא לבד ועניין הגיל הוא עניין אחד מאלפי ענייני הורים-ילדים.
        בחברה הדתית אני רואה הורים שנהיו כאלה בגיל 20-22 ואני מרחמת עליהם ועל ילדיהם, למרות שגם בזה כמובן שאין כללים.
        ההפרש בין אמי לאחותי הגדולה הוא 21 שנים ובגיל ההתבגרות היו לנו בבית בעצם שתי מתבגרות…
        עכשיו אפשר לחייך אבל זה לא היה מצחיק.
        התום, השימחה מכל חיוך, הגילוי שפתאום נרות חנוכה הם דבר נפלא וחדשני ולרקוד כמו נר באיזו מסיבת גן הוא הנאה מסוג בלתי ניתן להגדרה – כל אלה. עוד מעט קט – שיהיה בטוב.

  2. מיכה וסיגלית יקרים, אנחנו הרי עברנו את זה כבר לפני 7 חודשים (גם אחרי כמה שנים שכל אחד חיכה ודמיין…). ועדיין נפעמים מהקסם הזה, של שני אנשים שיוצרים איש שלישי…
    ועכשיו אני יושבת עם עינים נוזלות מהמילים שכתבת וחושבת כמה שימחה יש בזה, כמה חשוב לתת מנוחה לנפש (ולרגשות האשמה – כי גם בלעדיהם זה אתגר לא קטן) כדי להנות באמת ולהיות מרוכזים בפלא הזה, בתינוק שמשתנה מול העיניים מיום ליום, שכל כמה ימים מגלים שהצורך שלו קצת השתנה,כמו גם הבכי, החיוך, שעות השינה, תווי הפנים ועובי הקיפולים בירכיים…וגם הנפש שלנו עוברת לא מעט שינויים וטלטלות והגדרות מחדש, מתאהבת לאט לאט באיש הקטן, שברגע אחד כבר אי אפשר לדמיין את חיינו בלעדיו (למרות שמדי פעם חייבים כמה שעות בלעדיו…).
    אני רוצה לאחל המון הצלחה ביום ראשון ואחר כך, ושהרגשות אשמה יחכו בצד ויפנו מקום גדול לשימחה לאהבה להתרגשות ולביטחון, ולגילוי של האיש הקטן ומה שזה הולך להיות בשביל כולכם.
    (וכן, אפשר מדי פעם לקחת ביביסיטר ולצאת לבית קפה!)

    באהבה
    קרן.

    • מיכל ברגמן

      אגב – יש לי כאן פוסט על ספר הדרכה נחמד, על הימים הראשונים עם תינוק ראשון ועל תעשיית ההורות שניזונה היטב מרגשות האשמה המיותרים:
      http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=2825&blogID=72

      אני בטוחה שבעוד 3 שבועות מהיום תקראו את זה אחרת. והתגובות נותנות גיבוי מחוייך לכל זה. לילות רגועים לכם.

    • אני לא יודע מה נתפסתם כולכם לרגשות אשם. אבל בעצם אני יודע. אני חושב שזה המסמל המובהק של המעבר מהיות: "ילד של"
      להיות "אבא של". המעבר מהמקום של "עשו לי", "לא עשו לי" למקום של "עשיתי""לא עשיתי". אני עומד להפוך מילד לאבא. בגיל 44 וחצי אני עומד סוף סוף לעבור מהמקום של הילד שנפגע למקום של ההורה השוגה, שפוגע. לא כי הוא רשע, פשוט כי הוא אדם. בר טעות. אני בטוח שאשגה כשם שאני בטוח שאצליח. ועדיין הרשות נתונה.
      אני מחכה לרגע הזה שבו אעניק את כל מה שאני יכול לילד שלי (ולבאים והבאות אחריו) ואחזה בפלא הזה מקרב את ידו לפיו אט אט ומוצץ אצבע קטנה, קטנטנה. מוציא הברות מפכפכות מפיו המצויר בקפידה על עור רך ישר מהמפעל הבלתי אפשרי הזה.
      בחיים שלי לא הייתי קרוב לאמונה באלוהים ובבריאה כמו עכשיו. לא ייאמן ממש. משהו שהוא מעבר להבנה האנושית.

  3. אייל בן משה

    למיכה וסיגלית…… המון מזל טוב…
    אנימאחל לכם את כל הטוב שבעולם…
    מיכה… אני ממש שמח בשבילכם….
    ניפגש בקרוב..

    • הי אייל
      תודה על האיחולים. הלב שלי מפרפר מהתרגשות. זה גדול מכל ציפיה שהיתה.

  4. שיהיה במזל טוב מיכה.
    להפוך להורה הוא אכן הפעם הראשונה שאפשר להבין על בשרך שלך את הוריך שלך כבני אדם, כלומר, מחוץ להיותם "הורים".
    בוודאי צמרמורת, לא פחות.
    וגם להיות ילד לא קל…

  5. גם אני הצטמררתי והתרגשתי אתך, הכתיבה שלך באמת דורה בהתרגשות ובתודעת הנס. והנס שלי בת תשעה חודשים והלב מתפקע מאהבה…

  6. למיכה וסיגלית שיהיה המון המון מזל טוב.

    • מיכה היקר,

      מזלט גדול לכם! והעיקר לא לפחד כלל וכלל!!! 🙂

      • רטט הלב שלך, עובר בעוצמה כל כך גדולה, וכל מה שתדמיין את העולם אחרי הלידה אינו מגיע לקצה החוויה כשהוא בין זרועותיך, ותרגיש ממש אבא, וסיגל תרגיש אמא בפועל , נראה לי שהבכי יהייה משולש. מאחלת לסיגל לידה קלה, בהצלחה, ומצטרפת לשירה, והעיקר, לא לפחד כלל,

  7. אני מרגישה נדושה כבר בכך שאני כותבת לך בכל תגובה שכתיבתך מרגשת אותי, אבל מה לעשות, זה נכון! שוב, כמובן, התרגשתי.
    דרך אגב, גם אני תהיתי איך גדלו הוריי ללא כל הדברים (שרובם מיותרים) שיש עכשיו, ונראה לי שהם פשוט גדלו מתוך אהבה ותום – דברים שיש גם היום כמובן אך מהולים בטונות של מוצרים ש"פתאום" חייבים לגידול הילד, מזון טבעי למיניו, ומכשירים ותכשירים שאין סיכוי ששני דורות אחורה העזו לחשוב עליהם! אז עזוב שטויות. הרי ברור שגם אתם תאלצו להתמודד עם השוק הגדול והמפתה, כי תמיד רוצים את טובתו של הילד:)
    הכי חשוב – ילד בריא ונאהב. כל השאר זה רק תוספות. שיהיה במזל, באושר, נחת ואהבה! אתה תהייה אבא מצויין, זה בטוח.

  8. איזו רשימה מרגשת. שיהיה במזל טוב.

    • תודה לכולכם על התגובות. שמח להיות כאן בבלוג שוב. מרגיש בבית. הדיבור שאחרי השתיקה. החיים שאחרי המוות.
      האביב.

      • נזכרתי פתאום איך היה בעלי מדפדף בחוברות להורים שקיבלנו בבית החולים ומארה לי בהשתאות כל מיני טריקים וצעצועים צבעוניים שמפתחים את הוטיריקה העדינה וכד".
        אז כמובן שבסוף הם מעדיפים כף עץ וסיר ואיזו צנצנת פלסטיק.
        אבל אני אמרתי מיד שהרמב"ם גדל יפה מאוד בלי שילב. אז גם הילדים שלנו יכולים.

  9. מיכה יקר וסיגלית יקרה, הרבה התרגשות וציפייה, המון המון מזל טוב. הכתיבה שלך מרגשת כתמיד, ואני מקווה שתדעו המון אושר עם המתולתל הקטן ובכלל.
    יצא לי קצת מבולבל אבל זה בגלל שאני מתרגשת…

  10. היי מיכה
    נהנתי לקרא את התגובות, זה מדהים כמה כולם איתך, גם אני… זה הקסם…
    כיף הדרך שאתה כותב, תשמור ותוכל לתת את זה לבינך לכשיגדל,
    ידע שלפני
    שהיית אבא היית בן אדם.
    מה שאני יכולה לומר עלי, שכל בוקר אני חושבת לעצמי, אני מקוה שאהיה אמא טובה, זה לא מובן מאליו.
    להתראות טובה

    • הי טובה
      זה מענין שאת אומרת את זה, כי אני זוכר את עצמי אומר: הלוואי שאהיה אבא טוב כבר בגיל 21. עכשיו הזמן להוכיח את זה לעצמי, קודם כל.
      תודה על התגובה החמה הזו.

  11. שיעבור במזל. כל לידה היא נס , פלא בריאה. כל כך טרויאלי וכל כך לא מובן מאליו.
    זה מגדל אותנו ומשנה אותנו והעיקר שאתה זוכה לזה. אתפלל עבורך ועבור רעיתך.

  12. אני מנגבת את הלחלוחית מהעיניים כדי לאחל לכם, לך לסיגלית ולמתולתל (איך לא) כל טוב והרבה האהבה.

    הצפיה היתה שווה. מאיפה שאני יושבת הכל נראה טוב ללא רע. אין פה מקום לציניות או רגשות אשמה, זה פשוט הדבר הכי נפלא.הגיל עושה אותנו יותר מוכנים ואת הילדים שלנו ליותר יקרים.

    אז שתעברו את הלידה בשלום ושתהיה לרך הנולד נחיתה רכה ובעיקר שתהנו להיות משפחה עם הרבה אהבה.

  13. מירי פליישר

    מיכה יקר התגעגעתי לכתיבתך המיוחדת.
    שיהיה בהצלחה במזל ובאהבה לך לסיגלית ולמתותל

  14. מיכה, שיהיה בהצלחה לאורך כל הדרך.

    מעבירה אליך את השאלון. הרי הוא לפניך:
    http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=47&itemID=3422#post3422

    • תודה לכל המגיבים והמגיבות. אתם מחממים לי את הלב. טוב לחזור הביתה.

      • מיכה וסיגלית היקרים,
        דבריך הרהוטים והנוגעים כל כך ללב ריגשו אותי עד מאוד. תמיד ידעת היטב לתרגם את הלב למילים נוגעות ומרגשות.
        אני מאוד שמחה ומתרגשת איתכם לקראת בואו של המתולתל.
        אולי אפשר להחליף את האשמה לאחריות כי כמו שאתם יודעים גם ההורים הכי טובים לא יכולים תמיד לתת את כל המענה המדויק שהילד שלו זקוק לו כי הורים הם יצורי אנוש וטבעי שהם גם טועים או לא יודעים או לא יכולים. זה אנושי.
        כמו שאני מכירה אתכם, המתולתל לא יכול היה "לבחור" הורים יותר טובים מכם והיום הוא מגיע אליכם כשאתם הכנתם את עצמכם הכי טוב שאפשר לבואו.
        מי יתן והלידה תעבור בשלום וקל ושתרוו הרבה נחת ושמחה מה"ביחד" החדש שלכם.
        חיבוק גדול עטוף באהבה לשניכם
        אריאלה

        • הי אריאלה
          איזה נחמד שנכנסת לבלוג שלי.
          תודה על התגובה שלך. מי כמוך יודעת באמת כמה התכוננו וחיכינו. כבר מתחיל להיות לי קשה לישון בלילה. מההתרגשות.

  15. מיכה יא מיכה
    מבסוט אני בשבילך חביבי. זהו צעד מעניין מאוד, מלהיב, מרגש, חש את החיים, מחייך!
    אני מצליח לנחש אצלך תחושה של חוסר תקשורת חלומית עם אביך, עליו השלום, שלא ממך התגשמה, משהו שקורה אצלי ואני מקווה מאוד שהמודעות שלי תמצא לי את הדרך. אמן ואתה תהיה הפסיכולוג של בנך והוא זה שירצה לבוא ולשוחח עמך.
    אין ספק שזהו דור חדש ואחר לגמרי, כזה שמפספס משהו, את המגע בידיים, התחושה, ההתעסקות. מפספס את המהות. את האמתיות. את הסיכה של הפטפון.

    איך נולדתי נכד ולא סבא.

    סיגלית את חייכנית ואמיתית אני בטוח שאת תקלי עליו.

    מברוק!

    • הי חוסאם
      תודה על התגובה.
      לא אוכל להיות הפסיכולוג של בני, אבל נראה לי שבשלב הזה הוא לא צריך פסיכולוג, הוא צריך מיילד…

  16. לינדה מנוחין

    מיכה יקר
    אכן דברים מאוד מרגשים אתה כותב. את החוויה אני עברתי לפני הרבה שנים. אז הייתי צעירה ועסוקה בעצמי, בקריירה, בבלויים שמחכים לי!! זה הבדל ענק כשאתה כבר בשל, מחובר ברמת היום יום ולתקופת הדגירה, לנולד המתהווה והמעבר!
    כיף להתרגש יחד איתכם ונשמח לשמוע ולראות את יורש העצר.
    באהבה גדולה לך ולסיגלית.
    לינדה מנוחין

    • שלום לך לינדה היקרה
      איזה כיף שאת קוראת את הבלוג שלי. תיכנסי לבקר שוב.
      אני מסכים איתך לגבי ענין הגיל. אני וגם סיגלית, מיצינו את הענין הזה של רווקות וחיים צעירים. זה לא שאנחנו מתכוונים להפסיק את זה ולהפסיק לבלות או לעשות דברים, אבל בהחלט אנחנו לא מסתובבים עם התחושה שהחיים הם בחוץ ואנחנו נהיה כלואים בפנים. אני חושב שאנחנו בשלים ומוכנים להורות.

  17. ברכותיי. הטקסט המרגש שלך הוא הרחם המושגי שלתוכו יוולד הילד בשעה טובה. אחר כך לא יהיה זמן רב לחשוב. צרכי הילד ונוכחותו המדהימה יפעלו עליכם כמטה קסם שיצווה עליכם המון המון עבודה. לעבוד את הילד באהבה. שיהיה במזל ובברכה. הטקסט נהדר ומשמח לב

    • שלום, מרדכי
      תודה על התגובה
      אני מרגיש איך סיגלית ואני פותחים פתח שלתוכו ייכנס הילד, מקום בזוג שהופך למשפחה.

  18. קראתי את כל התגובות ומצאו חן בעיני אלה של אפרת (הכי חשוב שילד יהיה נאהב), של חוסאם (אני דוקא כן חושב שאבא יכול לשמש בכמה מתפקידי פסיכולוג. הכי חשוב ליצור קשר של דיבור עם הילד. שיידע שגם אם נראה לו שעשה הנורא מכל, הוא יוכל לדבר אתי ותינתן לו חסינות…) ושל לינדה (הבשלות הנפשית הדרושה לאבהות). אבהות זה הדבר הכי קשה שעשיתי והכי כיף. יש לי שלושה שונים זה מזה וצריך לדעת באיזה מקום כל אחד נמצא ואיך לגשת ולדבר איתו. צריך להיזהר מלחזור על טעויות ההורים אבל להימנע מלהגיע לקיצוניות ההפוכה.
    אין הורים מושלמים, כולנו טועים, ומה שמנחם זה שאנחנו good enough.
    הצליחו בגידול, היו מאושרים, נהיה איתכם בדרככם.
    יוסי

    • תודה מתוק שלי, אחי האהוב. וכמה שהילדים שלכם מוצלחים וחמודים. אני מקווה שאצליח גם בדרכי שעכשיו נפתחה לה לאורך.

  19. קראתי את זה עם אמא, וממש התרגשתי.
    זה מאוד יפה, ורק מזה אני יכולה להבין שאתה מתייחס לעניין הזה בכובד ראש וברוח טובה, וזה מה שצריך להיות!

    ממני, לילך!

    • לילכי מתוקה
      איזו בת דוד מחכה לו למתולתלי. אני כבר מחכה שתראו אותו. הוא כזה מתוק.

  20. רונית בר-לביא

    מיכה, שיהיה במזל טוב ויעבור בקלות.

    אתה כותב מאד יפה וכל כך מהלב….
    שזה נדיר.

    הבל הבלים הכל הבל – מסכימה עם הפירוש שלך, נדמה לי ששמעתי פעם פירוש דומה לזה.

    אני הייתי מוסיפה, בגלל שהכל הולך ובא כמו הנשימה עצמה, כלומר בגלל שהכל הבל פה, אזי הבל הבלים הכל הבל.
    לא במובן של הכל סתמי או טפשי, אלא הכל הבלים בעולם הזה, הבלים רציניים מאד אבל.

    שמחה שהעננים מתחילים להתפזר לך לאט ושציפייה ברוכה לבן משמחת את שמיך.

  21. זה.. זה מדהים…

    אני לא בטוח איך להגיב, לא ידעתי כלל על הרותה של סיגלית.. בפעם האחרונה בה נפגשנו לא עלה איזכור על כוונות להביא ילד לעולם [או לפחות כך זכור לי? הריי אותה פגישה הייתה עוד בשנה שעברה…]

    אם דעתי נחשבת מההיכרות הכמעט-שטחית שלי עימכם –
    אין צמד יותר נכון מכם לגדל ילד. אני מאושר בשביל התינוק שיזכה בכם כהוריו [..ואולי מעט מקנא.]

    🙂

    • טרי היקר
      אנחנו כל כך מאושרים. הוא כבר נולד. אני חושב שבדיוק אז כשנפגשנו נכנסנו להיריון (ואני שותף).
      אל תקנא, אתה עוד לא יודע כמה טעויות נעשה… וכל הורה טועה. אבל אתה מוזמן לבוא ולהחזיק אותו בידיים ולחזות בפלא מקרוב.
      ספר לי מה שלומך (אולי עדיף במייל ולא כאן)

© כל הזכויות שמורות למיכה שמחון