הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

לא ממש

 

מפליא עד כמה חוכמה קדומה ממשיכה ומלווה אותנו במחשבה ובעשייה האמנותית ואנחנו מודעים לה ולא.
משל המערה של אפלטון ובכלל התפיסה שלו של האידיאה  מול הדימויים שרק הולכים ומתרחקים מהמקור, עד כדי כך שאנחנו כבר חיים את הדימויים או לפחות נמצאים בסכנה כזו, שאם תתממש נהיה כולנו וכל עולמנו דימוי וחיקוי וחסרי ממשות. כמובן שסכנה כזו לא נראית לי מוחשית, אבל חלקית אנחנו חיים עם חלון למציאות-מחשב, תאורה מלאכותית, חלונות שמבודדים אותנו ממזג האויר ומאויר בכלל, ובחוץ- הכל ירוק בוער, אור שמש מפוזר , כי אותה עצמה עצמה קטוננו מלראות.
אז מה רציתי להגיד?
אנחנו מתרחקים מהמקור והוא בתאוריה כבר לא חשוב ואין בכלל מקור,יש רק העתקים, מסכים ותחליפים. אבל

לא!

ותודה לאבישי שניקה את החלונות כי את הצילום הזה רציתי כבר מזמן לבצע ורק התביישתי עם מסך האבק שבודד אותי עוד יותר מהחוץ,אגב,וגם לא רציתי שאצוקצק …:)

 

21 תגובות

  1. אילנה גרף

    … מה? יש חיים בחוץ??

  2. העלים הירוקים האלה משכנעים אותי לגמרי!

  3. שולמית אפפל

    גם אני מחזיקה בדעה שכבוד בת מלך פנימה…
    והנוף בחלון נוגע ללב.

  4. יש כאן משהו מעניין: את משתמשת באבי אבות הייצוגים, האינטרנט, כדי להזכיר את קיומו של הדבר האמתי (שהוסתר זמן מה על ידי דבר אמתי אחר, אבק). ובסופו של דבר הדבר הירוק הזה, עלים, שהיה פעם אמתי ואצלי על המסך הוא דימוי, מחלחל אליי ומוציא אותי שוב אל הדבר האמתי (תיאורטית לפחות: אתמול בשקיעה טיילתי בפרדס, לפני הפוסט שלך. אולי באותה שעה ממש צילמת את זה).
    בכל אופן, נפלא
    נעם

  5. איזה כיף לחיות בבית שיש לו נוף כזה, ושהחלונות שלו אפילו נקיים.

  6. אורה ניזר

    הי מירי, נראה שאנחנו שומרים מהטבע מרחק נגיעה, אבל הוא מתפרץ אלינו מן החלונות ומהתשוקה שלנו לראות ולהריח ירוק…

  7. איריס אליה

    מירי מתוקה, יש לך איזה קישור למשל?
    לא מכירה אותו, אבל המחשבה מרתקת, והחלונות, באמת תרתי משמע, בהקשר של תוכנת המחשב, windows.
    אני מרגישה שהשעות הארוכות שאני מבלה מול המחשב מעצימות את המציאות שבחוץ.

    • איריס חמודה תקישי- משל המערה אפלטון ותקבלי מליון קישורים. בשבילי הוא סיפור מכונן , וכל מה שכתבו הפילוסופים עד היום ובמיוחד היום ולטר בנימין והבאים אחריו הכי פוסט מודרנים מדברים על מקור- אצל אפלטון האידיאה או במשל המערה השמש עצמה מול תאורות חליפיות. אצל ולטר בנימין ההילה של המקור מול ההעתקים והתחלת העירעור של חשיבות המקור ואצל פילוסופים מהמאה ה20 אין יותר מקור. יש רק מסמל מסומל ועוד ביטויים שאני לא רהוטה בהם.

  8. מירי צילום נהדר. לי יש בחלון צמרות של פיקוסים. אולי אצלם פעם.

  9. איזה חלון נופי מקסים יש לך, לאחרונה הזזתי את המחשב מגומחה נטולת אור לנקודה מול פתח הבית המשקיפה לנוף חצרי ויש בזה תחושה של שלמות שכאילו עכשיו אני נהנית משני העולמות בו זמנית. הצצה ימינה, הצצה אל המסך וחוזר חלילה. (הדלת הפתוחה זה כמו חלון נקי אבל בלי שצריך לנקות:)

  10. למיזוג?

  11. חנה טואג

    פתחת חלון אל המקור והוא ירוק ורענן
    ונעים להתבונן בו , תודה שהזכרת
    צלולים ויפים צילומיך ,מירי
    אהבתי גם את מה שכתבת

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר