בננות - בלוגים / / אתנחתא: 2 מאמרים מדעיים קצרים של חוקרת מוח בנושא אמנות ויצירתיות
אמנות נטו
  • אילנה גרף

    אמנית, מאיירת, עוסקת קבוע גם בהדפס רשת ותחריט. מאיירת לספרי ילדים, כריכות ספרים למבוגרים, כרטיסי ברכה וכדומה. תושבת רחובות. נשואה ואמא לשתי בנות. השכלה אמנותית: 'המדרשה לאמנות' רמת-השרון. חברה באגודת המאיירים הישראלית. מציגה בתערוכות ופרוייקטים מיוחדים, בארץ ובחו"ל. בסוף 2013 כתבתי ואיירתי ספר ילדים דיגיטאלי משלי, "העדר" שנמצא גם בתרגומו לאנגלית ברחבי האינטרנט באמזון, ibook של אפל ועוד... הספר בגירסא העברית שלו נמצא להורדה בחינם למכשירי טאבלט. כאן: http://store.heliconbooks.com/?id=bookdetails&fname=flock_heb.epub אפשר לפנות אלי בקשר לכריכות ספרים וכמובן לצורך איור ספרי ילדים.

אתנחתא: 2 מאמרים מדעיים קצרים של חוקרת מוח בנושא אמנות ויצירתיות

2 מאמרים  קצרים של אלומית ישי 


המוח היצירתי:  http://www.art-text.com/articles-1139.htm

אמנות ומוח:  http://www.art-text.com/articles-1140.htm

אלומית ישי הינה פרופ´ עוזר לחקר המוח באוניברסיטת ציריך. בוגרת מכון ויצמן למדע והאוניברסיטה העברית בירושלים

5 תגובות

  1. אילנה, קראתי את שני המאמרים ועכשיו אני מבצעת עיסוי לאונה הימנית מעל האוזן- נראה אם יצליח לי…

  2. אילנה, כללית העובדה שפעילות יצירתית קשורה לאונה הימנית ידועה מכבר, רק העיסוי דורש עוד בדיקה. הבדיקות לגבי המופשט והפיגורטיבי מעניינות יותר, ולא מפתיעות אותי – ברור שאנחנו לא חיים בעולם של אבסטרקציות, והן לא מדברות אל ליבנו, למרות שהפעולה היצירתית שאבסטרקט דורש מאתנו יכולה להיות מענגת.
    הפעולה היצירתית הזו, כמה אירוני, היא לעשות לו דה-אבסטרקטיזציה. אותו דבר קורה בשירה – לרוב מה שמופשט, כללי ולא קונקרטי (גם אם זה דימוי שבונה עולם) נוגע פחות לליבנו.
    ובקשר להגדרת האמנות, מה שהייתי רוצה לדעת הוא אם ישיבה על האסלה של דושאן מפעילה איזושהי אונה.

    • הכותבת היא חוקרת מוח רצינית, אבל לדעתי האישית – לא הכל מדע. מה עם רגש?(ניסיתי לצייר במידרשה ביד שמאל וכל התרגילים האלה, זה לא ממש דיבר אלי. וגם לא אוהבת ציור "אינטואיטיבי" וכל זה)

      • אילנה, אני דווקא כן חושב שהכל מדע, אבל המדע הנוכחי לא יודע להסביר רגש וגם לא מביא בחשבון שהמוח הוא אולי רק מכונה שהתודעה שלנו פועלת בו ומפעילה אותו.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאילנה גרף