בננות - בלוגים / / ממעמקי קראתיך
שלא על מנת להיפרד
  • ענת לויט

    ילידת תל אביב, 4 באוקטובר 1958. דור שני לילידי העיר העברית הראשונה. אביה היה מכונאי וסוחר מכוניות ואמה עקרת בית. מסלול לימודיה: גן "בת שבע", גן עירוני, בית הספר "לדוגמא" ע"ש הנרייטה סאלד, "תיכון חדש", תואר ראשון בספרות עברית ובפילוסופיה ולימודי תואר שני בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. בתקופת שירותה הצבאי בחיל הקשר החלה לפרסם שירים, סיפורים וביקורות ב"עתון 77". לאחר מכן פרסמה מיצירותיה ורשימות ביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית. ספרה הראשון "דקירות" (שירה ופרוזה), שראה אור ב-1983, זיכה אותה בפרס ורטהיים מטעם אוניברסיטת בר אילן. על הביקורות שפרסמה זכתה ב-1987 בפרס ברנשטיין. ב-1987 נישאה ליובל שם אור. שבע שנים לאחר מכן התגרשה, ומאז היא מגדלת את שתי בנותיה (תמר ודנה) וחמישה חתולים במרכז תל אביב. בין גיל עשרים לשלושים וחמש עבדה כעורכת לשונית בעיתונים "הארץ", "דבר" ו-"חדשות", וכן כתחקירנית בתוכנית הספרות "סוף ציטוט" ששודרה בשנות השמונים בערוץ הראשון, וכעיתונאית לענייני ספרות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". מאז מחצית שנות התשעים באה פרנסתה מעריכת ספרים עבור ההוצאות השונות. פרסמה עד כה עשרה ספרי שירה ופרוזה וזכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה

ממעמקי קראתיך

 

 

מִמעמקַי קְראתיךָ וְלא שָעיתָּ.

לא השתהיתָּ. לא עָניתָּ.

עִינִיתָּ ממעמקיךָ שהכזיבוּ

אֵמוּנִי שתעזוב עִמִּי

מִדְבָּריוֹת שִיר

את שוּרוֹתיו תִּזְכּוֹר.

גַּלְעֵד לְחָלָל לֵב.  

 

 

 

13 תגובות

  1. אנחה עמוקה.

    שוב אומר, את מדייקת.
    השימוש במעמקים כאן הוא נכון כל כך.
    ושכל מי שתועה במדבריות אהבה נכזבת או נגרעת יגיע במהרה אל ארץ מובטחת ומיושבת אמן! 🙂

    • ענת לויט

      מה שמרגש אותי כל פעם מחדש בדיאלוג איתך, לי, זה גילוי ההצטלבות בעולם המושגים הפנימי העמוק של שתינו. הארץ המובטחת היא אכן מחוז החפץ המדויק גם בטרמינולוגיה הנשמתית שלי, וכולי התכווננות להיכנס אליה לא בתוך ארון ועוד הרבה לפני בית האבות. מה שכן, זה מחייב עבודה קשה, אבל אין ספק שמובטחת תמורה אדירה בקודש הקודשים פנימה. לי ולך ולכל מי שמוכן לעבוד יום יום, שעל שעל. ואפילו בשבת. שבת שלום ושלווה. גם על זה צריך לפעמים לעבוד – על היכולת למנוחה נכונה.

    • ענת לויט

      הנה, כראיה לאיכותו של דיאלוג מפרה, ולאור המשוב ומשב הרוח ממך לי, קראתי מחדש את שירי ואני מוחקת בו מילה אחת כי גם הכותב לפעמים מבין את שכתב בכל פעם קצת אחרת, ורוצה לדייק עוד יותר. תודה.

      • וואו, איזה שינוי!
        כאילו התאמת את השיר שלך לקריאה שלי. זה מפעים :).
        ולגבי ההתאמה בעולם המושגים הפנימי, העמוק – היטבת לנסח וזו חוויה מפתיעה ויקרת ערך.
        שבת שלום של מנוחה ועבודה פורייה 🙂

        • אני חייבת לנצל את שהתרחש לי בזכותך, לי, ובהקשר למה שאירע במטע בימים האחרונים. לו כתבת לי, לי, כתגובה לנסות להשמיט את המילה לא… הייתי בודקת זאת מיד ואם זה היה מדבר אלי הייתי מוחקת מיד ומודה לך באלף תודות. זו ביקורת בונה. היוצר מעצם היותו אדם בשר ודם ומוגבל אינו רואה הכול ובטח לא כשהדברים אמורים ב"מראהו", ביצירתו. לשם כך יש חברים! מראות טובות, ושתהיה שבת ממורקת וממרקת.

  2. חנה טואג

    שיר שכולו תפילה קריאה ובקשה לאל שלא יכזיב במלאכת השיר ,שהוא גלעד ללב שבור
    יש כאן גם חרדת המשורר שלא יהיו שיריו מדבריות
    אהבתי את הלשון המרובדת:
    שלא תעזוב-עזוב תעזוב עמו(מהתנ'ך- היחס לזולת)
    ממעמקים קראתיך- תהילים
    משחקי המילים עינית-ענית
    ועוד
    זעקה נוגעת
    זעקת האדם
    המשורר

    • ענת לויט

      אני כל כך שמחה, חנה ש"עלית עלי". אכן האלוזיה ש"שיחקתי" איתה היא הפסוק עזוב תעזוב עמי. פסוק נפלא. וחששתי שלא נחשף דיו המקור… ובושתי ונכלמתי שהפעם לא אל האל כיוונתי אלא אל אלוהים שבנפש האדם… וזהו למה התכוונה המשוררת, אבל "תועלת" השיר שהכול פתוח והרשות נתונה לגעת.

      • חנה טואג

        גילוי האלוקות ענת הוא תמיד בתוכנו הבורא נמצא בי
        כל העולמות כולם בתוכנו
        את האלוקות לא ניתן לכלוא במקדשים ובבתי כנסיות , היא בכל והכל בה והמקדש הוא קודם כל מקדש פנימי
        הנבנה נדבך אחר נדבך בעבודה פנימית לא קלה

        • ענת לויט

          עבודה לא קלה, זה לשון המעטה, אבל בהחלט יש תמורה לאגרת הלב הפועל נכונה. ומילותייך מדייקות לעילא.

  3. יפה השימוש המקראי, שיר שמדבר.

  4. קריאה מהדהדת דרך תחבירך המורכב. ממעמקים נשמע קולך, נשמעים תחנונייך, לבך

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת לויט