בננות - בלוגים / / שנה טובה במיוחד ורוב תודות
שלא על מנת להיפרד
  • ענת לויט

    ילידת תל אביב, 4 באוקטובר 1958. דור שני לילידי העיר העברית הראשונה. אביה היה מכונאי וסוחר מכוניות ואמה עקרת בית. מסלול לימודיה: גן "בת שבע", גן עירוני, בית הספר "לדוגמא" ע"ש הנרייטה סאלד, "תיכון חדש", תואר ראשון בספרות עברית ובפילוסופיה ולימודי תואר שני בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. בתקופת שירותה הצבאי בחיל הקשר החלה לפרסם שירים, סיפורים וביקורות ב"עתון 77". לאחר מכן פרסמה מיצירותיה ורשימות ביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית. ספרה הראשון "דקירות" (שירה ופרוזה), שראה אור ב-1983, זיכה אותה בפרס ורטהיים מטעם אוניברסיטת בר אילן. על הביקורות שפרסמה זכתה ב-1987 בפרס ברנשטיין. ב-1987 נישאה ליובל שם אור. שבע שנים לאחר מכן התגרשה, ומאז היא מגדלת את שתי בנותיה (תמר ודנה) וחמישה חתולים במרכז תל אביב. בין גיל עשרים לשלושים וחמש עבדה כעורכת לשונית בעיתונים "הארץ", "דבר" ו-"חדשות", וכן כתחקירנית בתוכנית הספרות "סוף ציטוט" ששודרה בשנות השמונים בערוץ הראשון, וכעיתונאית לענייני ספרות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". מאז מחצית שנות התשעים באה פרנסתה מעריכת ספרים עבור ההוצאות השונות. פרסמה עד כה עשרה ספרי שירה ופרוזה וזכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה

שנה טובה במיוחד ורוב תודות

 

כל מי שהציץ מעת לעת בפוסטים שלי ודאי התרשם מאהבתי העזה כלפי המטע על שלל פירותיו – לאו דווקא בננות זהות בצורתן ובצבען, וזהו עיקר יופיין.

כל מי שהציץ מעת לעת בפוסטים שלי ודאי התרשם ממידת הכרתי ותודתי לתרומת לא מעט בננות ובננים שכאן לשדרוג איכות חיי הנפש שלי ויצירתם מחדש בחזקת תיקון.

ולא רק בווירטואליה עסקינן. על גשר המילים הכתובות, שהן עיקר הגשר שלי אל עולמנו ה"מציאותי" הסואן והלא קל לפרקים, רכשתי לי מכאן את מיטב חברי וחברותי.

לא שבודדה הייתי עד הנה, אך כאן נרקמו לי יחסים שלא ידעתים.

פשוט תיקון בכיף.

אז תודה לכולם!

וכאות ומופת שאין בלתם לכל שכתבתי מעלה על אודותי באשר למטע המופלא הזה, בזה הרגע קיבלתי אישור מכנרת זב"מ שמאייר העטיפה של הספר הכה יקר לי "יומנה של אישה מודרנית" יהיה…. זאב אנגלמאייר שלנו, הוא ולא אחר. אני לא יודעת מה הגיתי קודם את יומני או את זאב, אך חודשים לבי קורא לו זאב זאב –  והנה זכיתי! או בעצם "יומנה" שלי זכה בעטיפה הכי מקורית שאני יכולה לחלום עליה (וזאת עוד לפני שראיתי סקיצה אחת. יש דברים שהלב יודע בעליל).

 זאת ועוד, ללא שניים מחברי שכאן לא היה "יומנה של אישה מודרנית" מגיע לניקיון כפיו ולדיוק מילותיו ותכניו כפי שהגיע לשלב הסְדר. מדובר בהלנה מגר-טלמור ובארז פודולי שעשה את מלאכתו כארז שבארזים מסאן פרנסיסקו.

אלוהים הוא ולא אחר משגיח מלמעלה ומחייך.

ועכשיו… שרה כוי, את חברתי זה מקרוב אמונה לסייע ל"יומנה" למצוא נתיבות ללב מוסקבה הבירה. קל ופשוט, לא?! וכשיבנה הגשר האיתן נביא ליהודי הגולה הרוסית את שירי ארץ הורתם בעברית… אולי בעקבות מפעלנו ישתכנעו לעשות עלייה.

ותודה מיוחדת ליעל ישראל ולחנה טואג ולגיורא פישר ולאיריס אליה-כהן ולסיגל וי. על הרוח הגבית העזה שמאחורי הקלעים.

שנים היו לי חברים יוצרים לא מעטים, אבל אף פעם עד למטע הבננות והבננים הנפלא הזה לא חוויתי חברות יצירתית אוהבת ומפרגנת (באמת!) כפי שחוויתי כאן ובוודאי עוד אחווה.

וכל שכתבתי עד לכאן, מי ייתן והוא משקף את לבבות כולנו – וישקף ולו לעוד שנה אחת שלמה. אמן.

נ.ב. ד"ש והוקרה מיוחדת גם לצלמנו האמן מוטי קיקיון. אתה עדיין על הכוונת.

שתהיה לכולנו שנת יצירה וחברותא יצירתית נפלאה. זה החמצן.

 

 

24 תגובות

  1. לענת
    תודה על האמון והידידות
    שלך
    גיורא

  2. ענת המהממת!
    שמחתי לדעת שאני אמונה על מציאת הנתיבות ללב מוסקבה. במיוחד ש(האם תופתעי?) מעולם לא הייתי במוסקבה! אני ילדת פרברים פשוטה ועניה ואם אי פעם נגיע לשם, את ואני, זה יהיה לראשונה גם בשבילי. אבל כן, שפתה של מוסקבה בלבי, היא שפת האם ואעשה כל שביכולתי כדי לשתות איתך קפה בכיכר האדומה. שתהיה לך שנה הכי מדהימה שהייתה לך עד כה! הצלחה מעל ומעבר! ואם אנחנו פוגשות את ראש השנה ביחד, סימן שנהיה ביחד כל השנה, את, אני ושלל בננות.
    שמחה שנמצא פתרון מבריק לעניין העטיפה ושכל כך הרבה חברים וחברות אוהבים אותך ועוזרים לך. ככה זה, ענתי, כשנולדים עם הלב הנכון כשלך.

  3. שנה טובה ענת, ובהצלחה עם הספר

  4. שנה טובה לך ענת
    הצלחה ובריאות
    כתיבה וחתימה טובה
    רות

  5. שנה טובה לך ענת
    הצלחה ובריאות
    כתיבה וחתימה טובה
    רות

  6. רקפת זיו-לי

    שנה טובה ענת
    זכיתי להכירך השנה דרך הפוסטים והתגובות שלך. מקווה שתימשך ההכרות גם בשנה הבאה.
    שנה של בריאות ואושר
    רקפת

    • תודה ושמחה לכל המברכים. חשבתי אחר הצהריים למה המטע הזה דומה. השנה מצאתי עצמי מכורה לתוכנית מאסטר שף (נכון שחמש דקות לפני בחירת המאסטר נרדמתי. נו כזאת אני כשאני עייפה). היה משהו אדיר בתוכנית הזאת שלא נקשר דווקא במזון על צלחת (אם כי הבטתי בקנאה עצומה בכל המבשלים), אלא במזון הנפשי שהמתחרים סיפקו זה לזה ולצופים בהם. אומרים, קנאת סופרים תרבה חוכמה. יוצר ויצר חד הם, וגם קנאה יש, ויצר תחרותיות על לב האומה. אבל מה שיש במטע הוא בדיוק מה שהיה במאסטר שף השנה. פרגון הדדי. בכל השלבים עד האחרון. כל אחד שנשר בדרך ביכה את הדחתו אך ריגשו במיוחד מילותיו של כל נושר באשר לחווית הביחד. על הביחד הזה עלינו לברך. הוא לחלוטין לא מובן מאליו, וזכייתנו שתבשילי המאסטר שף שלנו אינם תלויי עונה קצרת מועד.

  7. טובה גרטנר

    היי ענת
    את מצליחה לרקום את כולנו בברכות שלך, אני מרגישה שעינייך פתוחות לרווחה,
    רואות אותי וכל השאר כחברייך הקרובים
    גם אני אוהבת את המטע
    בלי אבל
    שנה טובה טובה
    טובה

    • חייכתי למקרא חתימתך החד-שנתית
      שנה טובה טובה
      טובה
      שמך זכה במשמעות חגיגית חורגת מימי חולין, כרמז לשאר הימים.

  8. ארז פודולי

    ענת,

    אני נרעש מן המחווה, בעיקר משום שברור לכולם כאן שהמצב בעצם הפוך –

    אני גולה אנונימי שטרם צעד את צעדיו הראשונים בספרות העברית ואילו מאחורייך קילומטרז' נכבד ורקורד מרשים.

    יפה מצידך שהקדשת את תשומת הלב לומר תודה, ועוד יותר יפה שאת יודעת לעשות זאת בגובה העיניים.

    כן ירבו כמוך,

    ארז

    • על דבריך אינני יכולה לאפק את תגובת הבטן: נו, באמת. וכבר העברנו כמה משפטים לא וירטואליים בנושא הטעון: הישגים וקילומטראז. ובאשר לגובה העיניים – אם אני זוכרת אותך נכון – אתה יותר גבוה ממני.

      • ארז פודולי

        ואם כך:

        1. אמת, נאמרו כמה משפטים בנידון והסכמנו לא להסכים… או שמא זכרוני מתעתע בי? וברצינות: קל להקל ראש בהישגים ברגע שאלה באמתחתך.

        2. אני לא באמת גבוה, אבל יש לי גרביים עבות במיוחד.

        • 1. כל זמן שמדובר בגרביים ולא בעקבי נעל שיוצרים אשליית גובה – דיינו.
          2. אם אנוח בעוד זמן קט ולו לזמן מה על זר דפנה קטן ולא אדרש לעמול בפרך על עריכת כתבי יד, אכתוב מסה קצרה ואישית לגמרי על הישגיות פלוס דוגמאות. או שתקדים אותי בפרסום מסה כזאת? אני מאחלת לך ארז בדיוק את שאני מאחלת לעצמי. זה הרבה מאוד ומעט מאוד בה בשעה, אם כי מקומותינו אוקיינוס מפריד ביניהם. אחד לפחות.

  9. תודה על התודה ,ענת
    כן תזכי ותזכי
    תקיפי ותהיי מוקפת
    יצירה וחברים
    בהצלחה לספרך הנולד
    ושנה טובה שיהיה בה
    מה שמספיק

    • שיהיה בה מה שמספיק – זה ברכה מדויקת לכול. וקודם כול, עלינו להגדיר בתחושה את מה שיספיק, כדי שנזהה אותו לכשיינתן – וירווח. אעשה זאת מרגע זה.

      • מה שמספיק ענתי
        ואידך זיל גמור

        • השבועיים וחצי האחרונים באו לי בהחלט בזמן ללמדני בדרך החוויה (שהיא האמינה ביותר) שבריאות טובה זה המספיק. אז נותר כל מה שמספק – וזה כבר בהחלט סיפור אחר. אם אדע לחוות שמספיק הוא וקודם כול הוא המספק אקום כל בוקר עם חיוך.

  10. הי ענת,
    אוהבת את האתר הזה על מה שהוא בשבילך
    עצמי דווקא חטפה כאן גם לא מעט עגבניות
    אז רגשותיי חצוים:)
    אבל, עכשיו זה בכלל זמן לתפוח בדבש
    אז שיהיה לך מתוק
    ובתפקיד הרוח הגבית אקנח בפווווווווווו:)))
    שנה טובה.

    • אם כבר בווירטואלי ככוח תיקון עסקינן, אז גם בזאת זכית. את כיום חותרת למולך על הבננות ברגישותך בתבונתך כי רבה בטוב לבך. אז מה שהיה היה ולא רק בדבש זכינו ונזכה מעתה אלא גם בעגבניות בשלות ומלאות עסיס. אייל שני משורר מאסטר שף הגדיר את העגבניה כמלכת המטבח.
      ובאשר לפווף ששלחת אלי היום, כולי תקווה שתתמידי בעוד ועוד פופים ושתהיי לעד רוח גבית ולא חלילה רוח אגבית….
      שנה נפלאה והצלחה רבה לך את יודעת במה. אני מאחורייך. הנה פופ עצמי – פוףףףףףף.

  11. סמדר לומניץ

    דברייך מחממים את הלב ענת. כל כך הרבה אהבה את מבטאת. בהצלחה גדולה עם הספר. שנה משמחת והרבה מזל טוב.

    • שנה ברוכה גם לך, סמדר הבננה הטרייה (יחסית). הצצתי לך בפוסט האחרון ו"נפגעתי" בעזות. יצירתך שם דיברה אלי עמוקות.

  12. גם לך ענת יקרה
    שנה נפלאה, בהצלחה עם ספרך
    חיבוק לך על האנרגיות החיוביות שאת שולחת לכל !

    • לריקי, מוותיקות ידידותי בהיסטוריית חיי הלא וירטואלית. מה קורה עם ספר שירייך? האם לכבודו את מציצה לכאן ונעלמת? מחכה לו בלב אוהב עם עודף אנרגיות טובות…

  13. שנה טובה, מוטי צלם נפלא.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת לויט