בננות - בלוגים / / יובל מחפש אהבה / כתבה שפורסמה בלהיטון קום.
גליה אבן-חן
  • גליה אבן-חן

    נולדתי באשדוד ואני חיה בתל-אביב. נשואה ואימא. 1992 : אשת העולם הקטן (שירה) 2009 : אישה מטורפת (שירה) 2014: למשתמט (סרט קצר) 2015: עובדות מהדמיון (רומן) 2016: נצח יחסי (שירה) 2017: רואים לו לכדור-הארץ (ארבעה סיפורים ונובלה) 2018:: "אין פטנט לאהבה" (סרט) 2020: "רואים לו לכדור הארץ" (סרט קצר) galiaeh@gmail.com  

יובל מחפש אהבה / כתבה שפורסמה בלהיטון קום.

גליה אבן חן היא סופרת ומשוררת שפרסמה עד כה חמישה ספרים, ובמאית ש"אין פטנט לאהבה" הוא סרטה השלישי. אבן חן: "הסרט נוצר במסגרת הסטודיו לקולנוע של עמותת 'כנפיים', המאפשרת לאמנים פגועי נפש לעסוק באמנות. גם אני, התסריטאית והבמאית, מחתימה שם כרטיס מדי בוקר, למען עשיה אמנותית. כמו כן שיתפתי בסרט חברים שלי מבחוץ. עשינו מה שאהבנו, אהבנו מה שעשינו. גליה".

"אין פטנט לאהבה" מספר על יובל (אייל דן), בחור שמחפש אהבה בתנאי לחץ. הוא כבר בן 32 ועדיין חי בעולם של פנטזיות וניתוק מהמציאות. יובל מפנטז להיות ממציא פטנטים, ומפנטז על נשים כבנות זוג. הוא מתמקד בצופית גרנט המפורסמת (דרך הופעותיה בטלוויזיה), ובמרצה במכללה (רקפת ידידיה). שתיהן מבוגרות ממנו ובלתי מושגות. יובל הוא סטודנט נצחי החי על חשבון אביו בצמצום ומרגיש שאיש לא מאמין בו, ובמיוחד לא בפטנטים שלו. אביו האלמן (רפי יחזאל), מודאג ממצבו של הבן ומציב לו אולטימטום, במטרה להנחיתו לקרקע המציאות ולגרום לו לקחת אחריות על חייו ולהתחיל לפרנס את עצמו: למצוא בת זוג תוך חודש. אם לא, יובל יאבד את הכסף המובטח לו ואת תמיכת אביו בו.
מוחו של יובל קודח פטנטים. הוא עושה כל מאמץ לממש את רעיונותיו ולמצוא את "האחת" בהתאם לדרישת אביו. את הרעיונות לפטנטים שלו, יובל ממציא בגלל צרכיו במציאות. לדוגמא סנסור שיזהה מראש עבור הולכי רגל את הקקי של הכלבים, על המדרכה. או מעיל המופעל על בטריות, שמקרר בקיץ ומחמם בחורף. אבל הדרך למצוא את "האחת" מסובכת עבורו יותר.
אין פטנט לאהבה, זה מה שיובל מגלה על עצמו במסע שהוא עובר. בניסיונותיו למצוא את "האחת" הוא נוחל כישלונות בגלל הנאיביות וחוסר ההבנה שלו את החיים. עד שימצא בסוף את זו שתצליח לאהוב אותו כמו שהוא.

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגליה אבן-חן