שירו של שמעון
עִם הַמַּטְקָה וְהָרוֹגַטְקָה
עִם הַשַּׁרְשֶׁרֶת וְהָנִינְטֶנְדוֹ
בְּצִיצַת הַשֵּׂעָר הַסְּגֻלָּה
וְהַקָּרַחַת בָּצְּדעֵיִם
בַּנַּעֲלַיִם הַכְּבֵדוֹת
וּמְעִיל הָעוֹר הַשָּׁחֹר
עִם הַפְרַנְזִים וְהַנִּיטִים
אֲנִי יוֹצֵא לִפְגֹּשׁ
אֶת עֵשָׂו
לפני כעשר שנים עשיתי עבודת תיאטרון סביב פרשת השבוע, פרשת "וישלח".
לקראת המפגש המחריד הצפוי למשפחה עם ארבע מאות הנינג'ות של עשיו, יעקב מסדר את ילדיו ואמהותיהם לפי נטיית לבו.
ילדי השפחות בחזית, בתווך ילדי לאה ומאחור: רחל ויוסף. הוא עצמו מתיצב בראש המחנה.
במהלך כמה חודשים, מתוך עבודת מחקר על הדמויות, בעזרתו הנדיבה של הדמיון – הואיל והנתונים שנותן הטקסט התנכ"י אודותיהן אינם רבים – כתבנו את המונולוגים של כל אחד משנים עשר הילדים וכן את המונולוגים של זלפה, בלהה, לאה ורחל.
העבודה עצמה שילבה תנועה בחלל יחד עם המונולוגים.
שלושת השירים שפירסמתי בבלוג השבוע נכתבו במהלך העבודה. ידיד שלי אמר לי, לכשקרא את אותם שירים, שאני צריך להשלים את המשימה ולכתוב שיר לכל צאצא של יעקב. לא כתבתי אותם, אבל את האמירה שלו אני נושא איתי עד היום.
האם צילמת את ההצגה? נשמע מעניין.
רות
בוקר טוב רות. לצערי, לא צילמתי. לא הייתה לי המודעות לכך.
מאוד אוהבת את האינטרפרטציה הפואטית שלך לתנ"ך -מקורית מאוד ורלוונטית מאוד
אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקנו נזכיר
בדיוק כך
נקום ונתעודד חנה. . . .סוף שבוע טוב.