בננות - בלוגים / / אזהרה חשובה לבעלי חתולים
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

אזהרה חשובה לבעלי חתולים

 

לפני זמן מה סיפרתי על מוטל, החתול הג"ינג"י האהוב שלי, שסבל חודש שלם מעצירות, והווטרינר ייעץ להביא אותו להרדמה כללית, ואולי לנתח, ואני התעקשתי לרפא אותו בבית. ובאמת, בתום חודש "הפקק" יצא, והקטנצ"יק הצליח לפנות את מעיו הפקוקים.

 

במשך כל אותו חודש חשדתי שהסיבה לעצירות הייתה נעוצה בהרעלה מחומר בשם "פרונטליין פלוס" – קפסולות נגד פרעושים ששמים לחתול בעורפו.

 

 מצאתי באינטרנט שהרעלה עלולה לגרום עצירות לחתול, ומשום שהעצירות של מוטל התחילה יום אחרי ששמתי לו את הטיפות נגד פרעושים, לא היה מנוס מן ההקשר בין שני הדברים. מובן שהווטרינר אמר לי שאין קשר, ושלא דווח דבר נגד הטיפות הללו.

 

אלא שהחתול התפנה מצרכיו, כל צרכיו שהוא צבר במעיו במשך חודש, בדיוק חודש לאחר ששמתי לו את הטיפות בשם "פרונטליין פלוס"! טווח הפעילות של הטיפות הללו הוא חודש. מקריות? אני מאמינה שלא.

 

החלטתי לכתוב את הפוסט הזה כאזהרה לכל בעלי החתולים. מאז שאימצתי את הגור הפרסי הידוע בשם חצוץ", הגיעו לבית גם הפרעושים. לפני כן עבדה ומוטל היו נקיים ממוצצי הדם הקטנים הללו. אבל חצוץ" הובא מחנות, שם נדבק בפרעושים. כשבא אלינו הדביק מיד את עבדה ומוטל.

 

כבר אז, לפני שישה חודשים, התחלתי בטיפול עם טיפות "אדוונטג"". עשיתי טיפול עוקב של חודשיים, ולא עזר. אז עברתי ל"פרונטליין". גם זה לא עזר. בחנות החיות המליצו לי על "פרונטליין פלוס", שהוא רעל חזק יותר. קניתי. והתוצאה לא איחרה  להגיע: הרעלתו של מוטל, שבעקבותיה הגיעה העצירות שגרמה לו לסבל רב, לירידה דרסטית במשקל, וגם החלישה אותו מאוד.

 

על אף שאין דיווחים כאלה (ואולי יש, ופשוט מסתירים אותם מאיתנו) אני ממליצה לבעלי חתולים לא להשתמש ב"פרונטליין פלוס". תעבירו את הפוסט לכל בעלי החתולים שאתם מכירים.

 

 

 

 

 

10 תגובות

  1. אליענה אלמוג

    יעל תודה רבה על המידע הזה.
    אני משתמשת ברבולושן והוא מאד יעיל וכנראה גם בטיחותי.
    אגב, אתמול גילינו שאחד החתולים שלנו,יוז"י שנעדר כבר שלשה שבועות נדרס.
    אני מתחילה ממש לתהות לגבי העניין הזה של לתת לחתולים לצאת מהבית ולהסתובב, מצד אחד זה באמת מה שהם רוצים, אבל מצד שני זה כל כך מסוכן.

  2. תודה יעל עבור המידע החשוב.

  3. תודה יעל ותודה אליענה על רבולושן
    בינתיים אני עקוצה שזה זוועה.
    מקווה שבחורף תהייה רגיעה
    וכיפק למוטל!

  4. תודה על האזהרה, אני כבר לא שמה טיפות ולא רצועה, נהגתי לתת זריקות מדי כמה חודשים ועכשיו כלום, אני משכנעת את עצמי שהפרעושים לא קיימים, שנת חתולים נעימה

  5. תודה, יעל
    פרונטליין פלוס אכן מוצר מסוכן, נדהמתי לאזהרות(לכלב). אני משתמשת באדוונטיקס, אבל מחצית החודש אני עקוצה. אנסה רבולושן (תודה, אליענה). נורא בעיני טיפולו של הווטרינר בעניין, שלילה פסקנית, ושקילת ניתוח מסובך ומסוכן.

    ברכות להבראתו של מוטל:)

  6. נשמע סיוט — תהיו בריאים.

  7. לכל החתולאים:ניסיתי תכשיר אקולוגי, עבד כמו כוסות רוח למת… שחורק"ה מטופלת בפורנטליין פלוס ולא היתה עד כה בעיה. אולי זה בגלל שהיא חתולה גדולה?
    היא פרוותית מאד וחופשית מאד – יוצאת ובאה הביתה כאוות נפשה, ואין ברירה, צריך למגר את הפרעושים.אני לא מוכנה להיות עקוצה, לא שבוע ולא יום בשבוע. בהסכם החתום ביננו, זה המחיר שעליה לשלם תמורת החופש. אגב, חתול עם פרעושים =חתול עם תולעים, והתילוע לא באמת עובד כשיש פרעושים. לכן, החתול סובל פעמיים, ולפעמים גם בני הבית. ורד.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל