בננות - בלוגים / / מוטל קטן
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

מוטל קטן

 

 הפוסט של רעיה שבר את ליבי הכואב ממילא. התיאור היפהפה שלה על החתול שלה צ"יקו, אהוב וחבר נצחי, שמת.

עכשיו אני בבית, ובחדר ליד שוכב חתול חולה. מוטל שלי. הגי"נג"י המדהים שהבאתי מהגינה לפני עשור, כשהיה גור יתום. והאימה מפני מה שעלול לקרות מצמיתה אותי.

 

הוא חולה כבר חודש. עצירות כרונית. שום לקסטיב לא ממש עוזר. אקטימל, יוגורטים, לובריקנטים בחוקנים מהווטרינר. עצות מכאן, עצות משם. חיטוט ברשת. ספרים לבריאות החתול. כל מיני רעות חולות קוראים שם. והכי זוועה: האמנזה של הווטרינר, שחושד שמדובר במחלת מעי מורחב, שאז צריך לכרות את כל המעי הגס ולחבר את המעי הדק לפי הטבעת, כמו שיהיה צריך לעשות לעמרי, אהובי הקטן, הבן של אחייניתי קרן, בניתוח שיעבור בסוף נובמבר.

 

מה נחתו עלינו במשפחה כל מיני ניתוחי מעיים, מה? למה? מה פתאום?

 

אז במשך כל החודש אני שוקדת על טיפול ביתי של מוטל, אבל הוא רק הולך ומרזה, איבד את התיאבון לגמרי, אוכל רק בקושי, כף אוכל ליום. מחתול שמנמן הוא הופך לחתול, רזה ועלוב מראה. הוא, הג"ינג"י המדהים שלי, עם הפרווה המטופחת שהוא שוקד עליה תמיד, נראה עכשיו עלוב ומדובלל. גם אם חצוץ" הקטן אין לו כוח לשחק. ומה הכי מבעית?  שאולי חסימת המעיים שלו נגרמה דווקא מאהבתו לחצוץ", הגור הפרסי שאימצנו לפני חצי שנה ומוטל הפך לאימא שלו ומלקק אותו במרץ.

 

אתם קולטים? חתול רגיל מלקק גם את עצמו, כרגיל, וגם חתול פרסי נוסף. ולאן הולכות כל השערות? למעיים שלו. מצבור ענק של שערות במעיים של חתול קצר שיער, שלא מותאמות לקליטת שיער ארוך, כמו שני הפרסים האחרים שלי. ושום לקסטה-סטט לא עוזר, ושום פרפין, ושום תרופה אחרת. כל יום אני מענה אותו בכל מיני תרופות ולקסטיבים, שלוש וארבע פעמים ביום, וכלום לא עוזר.

 

וכל יום אני בטלפון עם הווטרינר, עומדים עם יד על הדופק, מנסים לדחות את הקץ לניתוח, כי זה ניתוח קשה, וגם ההרדמה מסוכנת, בפרט לחתול די מבוגר בן עשר, שגם היה שמן, ועכשיו רזה בחופזה, וגם זה מסכן את בריאותו. אז כל יום אנחנו שוקלים אם להכניס היום לניתוח או לא. אם הוא עושה קצת קקי, אני כמובן מתמלאת תקווה ודוחה את הניתוח. אם הוא אוכל עוד כפית, כולי אושר. וכולי תפילה. הפכתי לתפילה. תפילה שהוא יתרפא באיזו דרך מלאכית ולא אצטרך לקחת אותו לניתוח הארור הזה. שלא לדבר על כך, שגם בהיותו גור הוא עבר ניתוח, שכן מצאתי אותו בגינה חבול ופגוע, אחרי ששבר את האגן והרגל, ואחרי הניתוח עבר החלמה ארוכה ולא קלה. אז שוב ניתוח? ושוב לענות אותו?

 

והכי מבעית, מה שרעיה כתבה, שצריך גם לשחרר, כי אני לא מסוגלת לחשוב אפילו על לשחרר. לא מסוגלת.  איך אשחרר את ליבי?

 

רעיה כתבה על התגלית המפעימה שהיא גילתה, כמה מדהימה היא אהבת החתול. אז איך אפשר לשחרר ולוותר על האהבה הזו?

 

 

 

 

 

28 תגובות

  1. איזה לב רחב יש לך, יעלה, מי שמרחם ככה על בע"ח מרחם גם על בני אדם נוגעת לליבי אהבתך לחתול המסכן , ליבי עליו

    • יעל יעל
      לא רציתי לספר לך שלושינקה שלי מתה לפני חודשיים, אצלי על היידיים. אמנם היא הייתה בת 15 אבל בחויה שלי היא הייתה התינוקת שלי, והחוט הזה נקרע ניטלש ממני. ומאז ליבי קרוע. ואני לא מסוגלת לדבר על זה, לכתוב ולא להסתכל בתמונות. החיים שלי אחרים בלעדיה. אני יודעת מה זה אהבה ודאגה לחיה, ויש ימים ועונות שנה שנאי אוהת יותר בלעי חיים מבני אדם. לושינקה ביקשה ללכת, ובחרה את היום והשעה. חודשיים בכיתי בלי הפסקה. והגעגועים אליה עזים. יש כאן את תות כלב חמוד שאותו פגשת אם אני לא טועה, או שבעצם זאת היהתה לולי, אבל הוא מתוק וחמוד ואני מתנחמת ומתמודדת עםה אובדן הקשה הזה שמי שלא יודע מהי אהבה לחיה לא יבין לעולם. אם החתול לך סובל, צריך לתת לו ללכת, אבל זה כואב להחליט. לא מקנאה בך. את הראשונה שעכשיו כתבתי על לולי, פעם ראשונה. הכל עוד טרי ומכאיב. אני כך כך זקוקה לה יעל.

      • אוי תהל תהל תהל. בטח שזוכרת את לושינקה האהובה, למרות שאותה צלא פגשתי, רק את תות הקסום, אבל מהסיפורים שלך. וי וי וי, איזה כאב. אני מסרבת לדמיין אותן, ופוחדת ממנו כל כך. העיקר שיש לך את תות, הוא גם קופת אהבה לא קטנה. אני איתך בכאב. נשיקות.

        • נאי יודעת שפעם אכתוב עוד על לושינקה
          על אהבה כה מיוחדת בין שתי נשמות, אבל הכל עוד כואב. ותודה על המילים שלך. וחיבוק חם לחתול האהוב עליך

  2. יעלה, שולחת למוטל אהבה. מה שהכי טוב בשבילו יהיה. קראתי בהמלצתך את הפוסט של רעיה דש. מרגש. תהי חזקה אך יחד עם זאת מלאת חמלה ואהבה כמו שאת, ששמחתי להכיר.
    🙂

  3. יעל, צובט את הלב. הלוואי שתהיה החלמה מהירה ושלמה.
    מבינה אותך – לשחרר זה הדבר הכי קשה.

  4. הפכתי לתפילה , איזה ביטוי יפה.

    אני עדיין מתפללת לשלום עמרי כמו גם על אחרים בכל מיני הזדמנויות , שמו מוזכר תדיר גם כשיושבת קבוצה ומסימת יחד את ספר תהילים.

  5. גם תפילתי שלוחה להחלמה, וגם לנחמה

  6. נכון שחתולים זה הכי? לאקי שלנו {אמא של מיצי וסבתא לא הכי גאה של משי} מתה לפני כמה חודשים זה היה נורא וקשה אך היא נגאלה מיסוריה, מאחלת רפואה שלמה לחתול שלך המתוק, ולא נורא ניתוח שוכחים אחרי זה ואם מבריאים זה כדאי ואם לא יודעים שעשינו, מיאו

  7. אוי יעלה. צער גידול חתולים. בכל מקרה ראוי לזכור, שהללו לא רק האריכו את חיינו במנות אושר, אלא גם אנחנו הארכנו את חייהם בכל הישגי המדע המערבי ובהרבה הרבה אהבה. כל חתול ביתי הוא לא רק משען רגשי לאוהביו אלא גם פרויקט כלכלי ולוגיסטי בלתי נפסק. נתנחם במה שהענקנו. הטבע הוא "אכזר" וממית את החולה והחלש.רק בממלכתם המוזרה של הבריות יש לחתולים סיכוי אחר.

  8. יעל.
    אני כל-כך מבינה את הרגשתך. הכלב שלי מתקרב ל-18. לפני שנתיים הוא עבר ניתוח לא פשוט. ואני אז הרגשתי בדיוק כמו שאת מרגישה היום. אבל הוא התעורר והבריא, והיום בגילו המופלג הוא בריא לגמרי. מחזיקה לכם אצבעות ומחבקת.

  9. יעל גם אני מצרפת את ברכותי להחלמתו של מוטל. זה מבאס לראות יצור חי ואהוב סובל.
    נחזיק אצבעות חזק חזק לעמרי ולרפואתו השלמה

  10. הי יעל,

    אני כל כך מצטערת על מוטל האימהי הזה שלך, מגיע לו יותר טוב, אין לי ספק.

    כל כך עצוב כשאי-אפשר לעזור. המחשבה הכירורגית של הווטרינר היא לא משהו שכדאי ללכת עליו? כי אם זה באמת קשור לפרווה שהוא בלע זה לא נשמע כמו משהו בלתי הפיך.

    ובשולי העניין החשוב – תודה על הקרדיט, נעים לי לקבל אותו ממך!

  11. סיגל בן יאיר

    יעל שברת את לבי, מקווה שמוטל שלך יחלים.

  12. באמת כואב, יעל. הכנסתי לבלוג שלי סיפור קטן בעקבות הסיפור שלך. כל מי שהיה לו בעל חיים יזדהה איתך.

  13. ושימי לב שכמעט אין התייחסות לעניין עומרי בתגובות, כי זו כבר בעתה …

  14. יעל
    את גיבורה
    נותנת השראה
    להתראות טובה

  15. עדנה גור אריה

    הי יעל,
    כמה זה קשה לנו כשהם חולים, אך לא תמיד אפשר לעזור. היה לי כלב שהיה מאד חולה והייתי רצה איתו לוטרינרית בכל פעם. בפעם האחרונה היא אמרה לי את המשפט "מותר הכלב מן האדם" ברגע הראשון חשבתי שהיא לא מבינה מה היא אומרת, אך היא הסבירה את עצמה. האם אנו ממשיכים לטפל בהם בשבילם או בשבילנו? וכאן באמת אנחנו צריכים ללמוד לשחרר לטובתם, כדי שהסבל יפסיק. אני יודעת שזה קשה, חודשים הלכתי עם הרגשה איומה.
    אך אני חושבת שהיא צדקה.
    היי חזקה וחשבי מה יותר טוב למוטל הקטן.
    עדנה

    • תודה תודה תודה תודה תודה לכולם!!!!!!

      אתם מנחמים אותי במילותכם.

      עכשיו המוטל שוכב עלוב במרפסת, באיזו פינה. נמאס לו שאני רצה עכשיו עם תרופות. נראה מה יהיה בבוקר איתו.

  16. ולעמרי, רפואה שלמה ובהצלחה עם הניתוח בנובמבר.

  17. מה שלומו?

  18. יעל
    שבתי לראות מה שלומו של מוטל המתוק
    מקווה שתמצא הדרך להקל את סבלו ולרפא אותו.

    • תודה חברות!

      הווטרינר נתן טיפול נוסף, אינטנסיבי, כדי שאולי נוכל למנוע ניתוח. אני מקווה ומתפללת שזה יעזור. אם לא, אז כנראה שלא יהיה מנוס מניתוח. ואז גם אלך לקבל דעות נוספות אצל עוד וטרינרים. תודה לכולם על העזרה והתמיכה.

      • מירי פליישר

        יעלה
        אני נכנסת להתעדכן . שיהיה בריא!

        • תודה מירי. אני חושבת שהטיפול האחרון עוזר. היום הוא עשה קקי די גדול. אולי יצאה החסימה. אני מתפללת שכן. תודה אני ההתעניינות.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל