בננות - בלוגים / / בקשה חשובה מאוד!!!!
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

בקשה חשובה מאוד!!!!

 

השבוע  פורסם במעריב, שבמחקר חדש התגלה שבתינוקות של נשים שנטלו כדורים נוגדי דיכאון וחרדה בשליש הראשון של ההריון, התגלו ליקוים במוח או ליקויים במערכת העיכול.

אני מבקשת ממי שקורא את הפוסט להעביר אותו לנשים במצב הזה, כדי לנסות לבדוק קשר מוכח בין המקרים, ואולי לבסס תביעה ייצוגית.

 

במקרה שלנו, אחייניתי אכן לקחה כדור נוגד דיכאון וחרדה בשלישי הראשון של ההריון, וכאשר נודע לה שהיא בהריון, היא הפסיקה ליטול אותו. היא התקשרה ליחידת התרופות במשרד הבריאות, והם אמרו בביטחון שאין שום פחד, ושהיא יכולה להמשיך ליטול את התרופה במשך כל ההריון. מובן שהיא לא שמעה בעצתם, והפסיקה. אבל החודשים הראשונים כבר היו אבודים.

 

התינוק, עמרי, נולד עם מחלת מעיי נדירה למדי בשם הירשפרונג. על כך כתבתי כאן. בנובמבר הוא יעבר ניתוח כריתת מעי גס. הרופאים טוענים שבדרך כלל זו מחלה גנטית, אבל לאיש במשפחות הוריו לא הייתה מעולם מחלה כזו.

 

עכשיו, עשינו אחד ועוד אחד: גלולות נגד חרדה בשליש הראשון של ההריון, והנה, הילד נולד עם פגם במערכת העיכול. ועכשיו יוצא המחקר החדש הזה. מה נסיק מכך?

 

אחייניתי ואני מעונינות לגלות עוד מקרים כאלה, של נשים שנטלו נוגדי דיכאון וחרדה בשליש הראשון, שנולדו להם ילדים עם פגם מוחי כלשהו, או פגם כלשהו במערכת העיכול.

 

אנא, צרו איתי קשר דרך הבלוג (ב"כתבו לי"), וננסה לבדוק את העניין ולעשות משהו.

 

ולו כדי למנוע מנשים אחרות את הטעות הגורלית הזו. כי אם יש קשר, זו בכייה לדורות לא פחות ממקרי התיאלדומיד של שנות השישים.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל