בננות - בלוגים / / יומן גור הסילון
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

יומן גור הסילון

 

לפני כמה ימים קראתי אצל אביטל על הגור שגסס בכניסת ביתה, שאחר כך אימו זללה אותו מרוב רעב. אוי אוי אוי זעקתי בליבי, בעודי מביטה בגור הפרסי שעלה לי לא מעט, שמשתובב בבית כאילו אין מחר, זה תפס את אלוהים בביצים, חושב שהעולם נברא למענו.

זה בטוח שהוא מולך על העולם, כולם נתיניו, גם עבדה ומוטל, חתולים זכרים מלאי חשיבות עצמית, שהפכו לסמרטוטים שלו, עושים כל מה שהוא רוצה. מי שלא ראה גור תינוק מסובב שני חתולים בוגרים על האצבע הקטנה שלו, לא ראה שמחה מימיו.

 

כמה חיים עצורים בקטן הזה, כמה שמחה, כמה אנרגיה! יום ולילה הוא מפזז בבית, בודק הכול, מפרק הכול, טועם הכול. מתנפל על כל מה שזז. עושה בכל כבשלו. רוצה לטעום מכל מה שאוכלים כאן בבית. כמה תאוות חיים יש בו! אוי, איזה אושר לראות את זה. עושה חשק לחיות, בחיי.

 

אז חשבתי לי שוב, איך יש גור שגוסס ברעב, ולעומתו גור מדור הסילון, שחי כמו אפנדי, העולם וכולם לרשותו. לעולם לא אוכל להתגבר על הכאב הזה, שיש כאלה שיש להם הכול, ויש כאלה שאין להם כלום. גם אמונתי לא עוזרת לי בזה. תמיד אחשוב על זה, וזה תמיד יכאיב לי נוראות.

 

אני תמיד נזכרת בספר שערכתי להוצאת מודן: ביוגרפיה של גבר מוויאטנם, שחי כילד את הכיבוש והמלחמה. לצערי שכחתי את שמו ואת שם הספר, אבל זה ספר נפלא ומכאיב. הוא מספר שם על ילדותו כאם לאישה עשירה שירדה מנכסיה, ובכל זאת פירנסה אותם באומץ בכל שנות המלחמה והחורבן. 

אבל דבר אחד מספרו לא אשכח לעולם.

 

הוא מספר על שלוש בנות תערובת קטנות שהיה רואה בסביבה. בנות של זונה מקומית מאבות שחורים שונים, החיילים האמריקנים ששכבו איתה. הוא מתאר כיצד הילדות מזות הרעב הולכות אחרי האימא כמו צללים, אולי היא תיתן להן משהו לאכול ממה שהיא אוכלת, והיא מגרשת אותן במכות. והן עומדות כמו צל ליד העצים, מחכות אולי היא תקרא להן ותזרוק להן איזו עצם מהמרק שלה. אבל היא לא עושה זאת לעולם…

 

כעבור כמה חודשים, אחת הבנות, היותר גדולה, אולי בת תשע, נמכרת על ידי האם לשלושה חיילים אמריקאים פדופילים וסדיסטים, שאנסו אותה, התעללו בה נוראות, ובסוף רוצצו את ראשה על אבן.

 

תסלחו לי שברשימה על שמחת הגור החדש, אני נזכרת בכל אלה שאין להם: אנשים ובעלי חיים. כשאני רואה שמחה ועונג, איני יכולה שלא לזכור את מי שכואב לו. כן, זה מפחית את עוצמת השמחה שלי, אבל איני יכולה שלא לזכור תמיד שיש מי שרעב וסובל ומעונה.

 

טוב, עד כאן המורבידיות.

 

עכשיו שוב אל הגור שברגע זה ישן חאלס, אחרי שטירטר פה את כולם חצי יום. בלילות זה נעשה יותר גרוע. ההיפראקטיבי הקטן לא נם על משמרתו לעולם. שמחה וששון הולכים כאן.

 

ותסלחו לי שאינני מבקרת הרבה בבלוגיה לאחרונה, ולא נכנסת לכל הפוסטים. הקטן ממלא לי את כל הזמן הפנוי. וגם צריך לעבוד.

 

ועוד מעט פסח. חג חירות שמח לכולם. ושיהיה רק טוב בעולם!!!!!!!!!!!!!!

 

 

13 תגובות

  1. למה שנסלח לך, יעל, שאת לא מבקרת אצלנו בפוסטים? זה פסח. לא יום כיפור.

    האמא של הבלוגייה לא זורקת לילדים שלה עצם (מותר לעשות פראפראזה משעשעת על הסיפור המזעזע שנזכרת בו?)

    מזל טוב על החתחתול הגרגמלי שלך.
    🙂

    חג שמח!

  2. אכן, כואב. יש כאלה שיש להם את כל העולם ויש כאלה שאין להם כלום. כל חיי ניסיתי להבין את חוסר השיוויון הזה ונעניתי על ידי רבים ש"ככה זה" וש"ככה יש איזון. לא כולם יכולים להיות עשירים". זה בולשיט! כל אדם נולד עם אותו הפוטינציאל. לכל אחד מגיע חיים טובים. פשוט אין הגיון שאני אשב לי פה בבית במזגן ואנשנש, ומצד שני יש ילדים שנאנסים, נהרגים, נמכרים ואלוהים רק יודע מה עוד.

  3. "הַכֹּל נוֹבְחִים בְּאוֹתוֹ אֹפֶן,
    הַשּׁוּעָל הַמְפֻחָד
    הַכְּלָבִים שֶׁדּוֹלְקִים אַחֲרָיו בְּטֵרוּף:

    …וְגַם אֲנַחְנוּ, כָּכָה"

    (פיונה סמפסון, הציִד)

  4. לי עברון-ועקנין

    שיהיה טוב, יעל היקרה.

  5. התהפכו לי המעיים מהסיפור שלך.
    מובן שאין צדק בעולם, ואין אלוהים, ואם יש הוא בטח לא אלוהי הברביות הוורדרדות, ואני אומרת שאפילו הוא יצר אותנו בכלל, וקיים עצב אנושי כל כך עמוק שלא מעניין אותו, אזי הוא לא מעניין אותי.
    ולמרות שגדלתי במשפחה דתית אינני מאמינה שאלוהים קיים עוד מילדותי, בדיוק בשל הסיבות הללו.
    בנוסף, כשמתוודעים לסיפורי חיים/מוות כאלה, הצרות הפרטיות, המאוד משמעותיות שלנו, נדמות כהבלים של עשירים מטופשים משועממים.
    חג שמח יעל, חג יציאה מחירות לעבדות, לפחות במחשבה.
    אם אני לא עונה למיילים כרגע, זה משום שנפל לי המחשב והתחברתי מהמחשב של בתי.
    עדיין מתהפכים לי המעיים מהסיפור שספרת על הילדה. כמה חושך יש בעולם הזה, השטן חוגג ואלוהים אימפוטנט.

  6. חג שמח והחתול נשמע מאושר!

  7. תושיבי אותו על שולחן הסדר עם הזנב ככה מזדקר, זה ההוא החמוד מהתמונה שהבאת אם אני לא טועה?
    מעניין הספר שערכת וכואב מה שהבאת ממנו.

  8. אסתי ג. חיים

    אוי, כמה קשה הסיפור על הגור והבת של הזונה הוייאטנמית! וכמה נפלא הסיפור על הגור החדש! בני וחברתו מניקים שלושה גורים שמצאו בזבל, והם מתפתחים יפה. מלבדם הם מגדלים שני חתולים בגיל ההתבגרות, גם אותם הצילו ממוות בטוח. כך שיש תקווה.

  9. פעם מעריץ של מהטמה גנדהי בא אליו כשזה היה חלש על סף אובדן (בגלל צום מחאתי) והתחנן שיפסיק לצום. הוא התוודה באזני גנדהי על שרצח את ילד אוייבו וביקש את נפשו למות במקומו של גנדהי, כי אין לו כפרה. ענה לו גנדהי: "אין דבר שאין בו כפרה. תהיה לך מחילה אם תאמץ ילד של אחד מאויביך ותגדל אותו באהבה כבנך."
    המציל נפש אחת- מציל עולם ומלאו. אולי תאמצי חתול רחוב עלוב ומכוער שיגדל ליד חתולך היפיפה?
    חג שמח

    • איריסק"ה,

      אני מוחה על רמיזתך הנלוזה שיש איזה חתול עלוב ומכוער בעולם. כל החתולים יפי תואר והדהימים, והראיה, מוטל שלי, גור ג"ינג"י שהבאתי מהגינה כי התייתם מאימו, והפך לחתול היפה ביותר בעולם. וגם החתולים למטה שאני מאכילה, איזה עשרים, שכולם כה יפים שבא למות. את מוזמנת לאמץ לך אחד. בעיני חתול, כל חתול, הוא מלך היופי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל