בננות - בלוגים / / ועוד סיפור שלי באנתולוגיה בספרדית
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

ועוד סיפור שלי באנתולוגיה בספרדית

 

הסיפור שלי "הזר" ראה אור בחודש שעבר בספרדית באנתולוגיה סיפורי דת ואמונה, "און סולו דיוס", שיצאה בהוצאת פרדיסו בדרום אמריקה, בעריכת ירון אביטוב.

הסיפור עוסק בילדה קטנה שמחכה לאליהו הנביא, אבל מגיע מישהו אחר ממי שציפתה לו…

 

בעברית פורסם הסיפור בכתב העת "גג", גיליון 18, וגם כאן בבלוג.

 

זה סיפורי השלישי שמתורגם לספרדית בשנה האחרונה. קדם לו הסיפור "הנזר של ישוע" שראה אור באנתולוגיה "אל פאובלו דל ליברו" שערך ירון אביטוב וזכתה להצלחה רבה בדרום אמריקה. "הנזר של ישוע" גם ראה אור בעברית באנתולוגיה "אחד אלוהינו" בעריכת ירון אביטוב ורן יגיל, בהוצאת כרמל.

 

הסיפור הנוסף הוא "אוכלת לו את הלב" שנלקח מספרי הראשון, הקובץ "יצאתי לחפש מחסה", עם עובד, 1993. הסיפור ראה אור בספרדית בארגנטינה באנתולוגיה "סיפורים ישראלים של המאה ה-21" בעריכתה ובתרגומה של תמרה רחסיק, שתרגמה את כל סיפוריי אלה לספרדית.

 

אני נורא שמחה על כל שיתופי הפעולה האלה. את המתרגמת תמרה רחסיק, יהודיה שחיה בארגנטינה ובעבר חיה עשור בישראל, מצאתי דרך המכון לתרגום כאשר חיפשתי מתרגם לספרדית עבור הסיפור "הנזר של ישוע". ירון אביטוב התלהב מעבודתה, ולכן באנתולוגיה "און סולו דיוס" הוא ביקש ממנה לתרגם כמעט את כל סיפורי האנתולוגיה.

 

אני גם שמחה שיכולתי לקשר בין כמה מסופרי "בננות בלוגס" לירון, ולהמליץ לו לפנות אליהם כדי לקבל סיפורים. ללא הבנניה לא יכולתי לעשות זאת, כי את רובם לא הכרתי קודם. אז גם את האנתולוגיה הזו אפשר לראות כשיתוף פעולה יצירתי של המטע.

למי שמעוניין לרכוש את הספר.

 

לתמונת הספר

3 תגובות

  1. הזליגה מן הספרות הדרום אמריקנית, עם התרגום של רוברטו בולניו, והספר של ק. ליספקטור הברזילאית (גיליתי וקראתי לאחרונה), באמת משמחת. טוב לשמוע שזה קורה בשני הכיוונים.

  2. יוסי וקסמן

    יעל אהובה שלי, את באמת נשמה טובה וגדולה. ואני נורא מתגעגע אלייך. אולי תקפצי אלינו עם נולי?… נשיקות רבות, יוסי

    • יעל ישראל

      קירידו מיו, איך אבוא? נולי רוצה לבוא בשבת בבוקר, ואני נמצאת אז בחלום השישה עשר. שולחת לך מיילוש.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל