בננות - בלוגים / / "אל פואבלו דל ליברו" במקום הראשון ברבי המכר
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

"אל פואבלו דל ליברו" במקום הראשון ברבי המכר

אני שמחה לבשר ש"אל פואבלו דל ליברו", אנתולוגיה של ספרות ישראלית מודרנית בשפה הספרדית, ניצבת בימים אלה בראש רשימת רבי המכר באקוודור. מאחר שהשתתפתי בה, אני שמחה כפליים כמובן.

 

   האסופה, שראתה אור ביוזמת ובעריכת ירון אביטוב, היא הספר הישראלי הראשון שרואה אור באקוודור. היא נבחרה בחודש דצמבר לסלון המומלצים ביריד הספרים הבינלאומי היוקרתי בגואדלחארה. הספר אף נכלל בתכנית הלימוד של כמה בתי ספר תיכוניים בעיר קיטו ומחוצה לה, ונכתבו עליו מאמרים משבחים רבים בכלי התקשורת.

 

   "אל פואבלו דל ליברו" כולל שילוב דורי של 18 משתתפים ומשתתפות, חתני פרס ישראל לספרות לצד צעירים. עם משתתפי האנתולוגיה נמנים: אהרון מגד, יחזקאל רחמים, יונתן פיין, יצחק אורפז, אור גראור, לאה איני, יורם מלצר, עמוס עוז, אלי עמיר, שולמית גלבוע, מואיז בן הראש, תנחום אבגר, א.ב. יהושע, יגאל סרנה, אורצין ישי, יוסל בירשטיין, יעל ישראל וירון אביטוב. האסופה כוללת 375 עמודים ובהם מאה עמודים של מבואות, הסברים וניתוחים ספרותיים שכתב אביטוב. הספר ראה אור בהוצאת "ליברסה" באקוודור, וזכה לתמיכת שגרירות ישראל בקיטו, משרד החוץ והמכון לתרגום.

 
   "עבורי זו הפתעה גדולה שהספר ניצב במקום הראשון ברבי המכר", אומר אביטוב. "זהו ספר ישראלי ראשון כאן, והצלחתו היא הצלחה של הספרות הישראלית יותר מאשר הצלחה שלי. אני שמח על כך שבעתיים בגלל שהיו לספר הזה חבלי לידה קשים מאוד וההצלחה שלו היא כמדומה בניגוד לכל הסיכויים. אני מקבל עליו תגובות מצוינות מאנשי ספרות וקוראים בערבי הספרות הרבים שאני מוזמן אליהם כאן בכל רחבי המדינה ערבים המתקיימים בחסות שגרירות ישראל. הקהל כאן ממש אוהב את הספר ואני שומע תגובות שהספרות הישראלית היא ממש ברמה עולמית. הספרות משמשת כאן כשגרירה טובה מאוד של ישראל, ובעיקר של התרבות הישראלית. בזכות הספרות שלנו, הלטינים לומדים להכיר את ישראל לא דרך הסטריאוטיפים של מכשירי הטלוויזיה ומהדורות החדשות". 

14 תגובות

  1. אסתי ג. חיים

    מדהים ומשמח!

  2. גאוות יחידה.

  3. מעניין אם אפשר להשיג את האנתולוגיה הזאת בישראל.

  4. איחולי!

  5. ברכות חמות, יעל!

    מרגש ומשמח. כמה טוב שספרות יפה שטה מכאן למרחקים, ואשריך שאת משתתפת בספר שכזה.

  6. רונית בר-לביא

    וואו, מזל טוב, יעל !

    יש דברים משמחים, לא מעט.

  7. עדנה גור אריה

    כל הכבוד!

  8. כבר הכותרת נשמעת טוב בספרדית.

  9. היות וגם אני השתתפתי ב"אל פואבלו דל ליברו", גם אני שמחה שבעתיים. מזל טוב יעל, וגם לכל מי שלקח חלק, במיוחד לירון אביטוב שיזם ונלחם עד שהאנתולוגיה ראתה אור וממשיך ללוות אותה וליזום פרוייקטים חדשים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל