בננות - בלוגים / / יומולדת שנה לבלוגיה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

יומולדת שנה לבלוגיה

 

לא זוכרת באיזה תאריך בדיוק לפני שנה, בחודש יולי 2007 עלינו לאוויר. שירלי ואני עבדנו על הבלוגייה כבר מחודש מאי, וביולי כבר היו כשבעים בלוגרים שגייסנו, ופתחנו את הבלוגיה של בננות.

עכשיו יש כאן כארבע מאות בלוגים, שלצערי חלקם לא פעילים כמעט. ולא מספיק סופרים, לדעתי. והרי כשלקחתי על עצמי את הניהול ראיתי בעיני רוחי המוני סופרים מצטרפים לרשת, בונים פה היכל ספר גדול. מזל שהמשוררים נענים יותר לחיזוריי.

 

טוב, כרגיל, ואולי בגלל שאני קצת פרפקציוניסטית, אני תמיד קצת מיואשת כי הדברים לא קורים בדיוק כפ שחזיתי בדמיוני. אבל אני אומרת לעצמי שאי אפשר להאיץ תהליכים, זה רק שנה, וזה עוד יקרה. אני מאמינה שזו תהיה בלוגיה גדולה ומוערכת לסופרים ומשוררים ואנשי רוח ואמנים. זה פשוט ייקח זמן.
 

השבוע סורבתי בצורה לא נעימה על ידי כמה סופרים סלבים, ידועי שם, שכנראה מאוד מחשיבים את עצמם. בכלל, פניות רבות שלי לסופרים נענות בשלילה, כי הם עדיין רואים בבלוגים וברשת משהו בזוי ונמוך, ומה לזה ולסֵפרות הנעלות שהם משכשכים בתוכן. וזה מצער, ולפעמים אפילו ממש מעליב, כי התחושה היא כאילו יורקים לך בפנים.

 

וכן, התעייפתי שוב לאחרונה, וקצת לקחתי פסק זמן מהבלוגיה. זה קורה לי מדי פעם בפעם. ירידת מתח, ירידת אנרגיות, ותחושה של לדבר אל הקירות כשאני באה לגייס הנה אנשי ספר שעדיין לא רואים ברשת מקום לגיטימי לסופרים.

 

וכן, התחושה שאינני יכולה להשיג – וכמובן שאינני יכולה – מקום נקי מעוינות ומטרולים ומטוקבקיסטים מרושעים. התחושה הזו קשה לי, למרות שאני יודעת שאין בכוחי לעשות דבר. שירלי ואני הקמנו משהו, ועכשיו זה מתגלגל בדרכו, לטוב או לרע.

 

ולפעמים בא לי לפרוש, מה אני צריכה את כאב הראש הזה, ולפעמים בא לי דווקא להישאר ולהילחם על החלום המוזר שלי. ואני יודעת בתוכי שזה יהיה בסופו של דבר הבית השני של אנשי המילה והספר בארץ הזאת.

 

 

 

 

44 תגובות

  1. חגית גרוסמן

    אמן כן יהי רצון. מזל טוב!!!

  2. משה יצחקי

    יעל, לא יודע מה משקל הדברים שלי אצלך, אבל אני רוצה להגיד לך לא להתייאש. יצרתן כאן סביבה תרבותית איכותית, פואטית וחברית. התחושה בדרך כלל של פרגון והערכה, מצרכים נדירים בקרב יוצרים שהאגו שלהם לא רואה ממטר אף אחד. וגם אם מדי פעם יש "כניסות נבזיות" זה בגדר הנסבל והניתן להתמודדות. באופן אישי, אני רוצה להודות על ההזדמנות והזכות להיות במטע-פרדס הזה. ומי שמלא מעצמו ומסרב, ממילא לא היה יכול להשתתף בכללי המשחק המחייבים גם לתת ולא רק לקבל. אז יישר כח ועוד שנים ארוכות של יצירה ודיאלוג יצירתי, חברי ואנושי

    • סבינה מסג

      מצטרפת לדבריו החכמים של משה.

      • יניב ברנר

        גם אני מצטרף, יצרתן פה דבר אדיר ופורץ דרך. ומי שרוצה לישון, שתערב לו שנתו. בקרוב הוא יתעורר למציאות אחרת.

  3. חנוך גיסר

    יחסית לבלוגיאדות אחרות – יש כאן "שקט תעשייתי" מבחינת טרולים ומאבקים אישיים.
    בכלל – הרמה האנושית/תרבותית גבוהה, וכותבים/ות מוציאים מתחת למקלדותיהם טקסטים חכמים.

    בהצלחה בהמשך!
    ולא להתייאש…

  4. ילדתן מקום ייחודי, תהיו גאות בעצמכן.
    ןלפעמים דברים לא באים בכוח, אלא בסבלנות והתמדה, והופה בלי לשים לב זה קורה.
    אבל באמת שיש לכן במה להיות גאות, חשבתי שהבלוגיה הרבה יותר וותיקה.

  5. עדי בן זקן

    מזל טוב יעל ושירלי!
    אני יכולה לומר לכן שאני מוצאת בבולוגיה המקסימה שלכן המון, חמלה, רגש, חכמה, שירה [שאני כה אוהבת] ובעיקר מזור לכאביי.
    עצוב לי כי במידה מסויימת שקראתי אותך, חשתי שאת מחפשת את ה"סלב". ואין זה דווקא מה שאני מחפשת כקוראת. יש כאן לא מעט כותבים, שמרבים לכתוב, ששם אינו מפורם ויוצא לפניהם וזהו תענוג לקוראם בניגוד ליוצרים מפורסמים בעלי בלוג כאן שבקושי מפרסמים.
    וגם אני- אינני מפורסמת. שמי אינו אומר דבר וחצי דבר לאף אדם. מלבד אולי לעצמי [וגם זה לא בהכרח חיובי]- אך מאד הייתי רוצה לכתוב כאן.
    חשבי על דבר, אל תרדפו בהכרח אחרי הסלב. לא מהם תבוא הישועה. האומנות, באה מן הלב. אל תרדפו אחרי השם, אלא אחרי האומנות.

    • אורה ניזר

      הופ הופ טרללה גדלת בשנה, ואיפה איפה … העוגה, אלה שירי יום הולדת, ואלי כדאי לעשות ערב בלוגיה, פעם בשנה לחגוג בצותא יום הולדת. שאפו יעל ושירלי, אתן נותנות במה חשובה ליצירה, להעלאת שאלות, דעות בתחומי האמנות והחברה, וזה חשוב ומחמם את הלב. אנישמחה להיות כאן.ותודה על החיבוק, מחבקת בחזרה, ואל יאוש "כי אין בעולם יאוש כלל" נידמה לי שציטטתי את ר" נחמן מברסלב.

  6. יעלה
    כתבתי לך כבר פעם שאת, בננות והבלוג הזה, השילוב הזה, הוא נס בשבילי. וזה הבית השני שלי עכשיו (במובן מסויים הראשון), ובמיוחד עכשיו, כשבית אחר התפרק לי באכזריות, החום שלך ושל החברים החדשים פה בבלוגיה, נותנים עידוד לא מבוטל. זה כל כך בית. ומי אמר שבית צריך להיות "במציאות", עם קירות וגג ורהיטים ומעלית. בית יכול להיות הרבה מעבר לזה. העולם הסייברי פותח ומשחרר, נותן לנו את הכנפיים הנכספות, מממש את החלומות, ואת (ושירלי שאיני מכירה) מבורכות, עושות דבר נפלא, ומגיע לכן
    הרבה הרבה
    אהבה
    וחיבוק חם
    איריס

  7. עדנה גור אריה

    ראשית, יום הולדת שמח, הרבה ברכות לך ולשירלי. אמנם איני סופרת אך אני מאד נהנית מהבלוגיה. מעשירה עצמי וגם מבטאה עצמי בדרך שלי. יישר כוח.

  8. נו נו… מישהי כאן צריכה איזה חיבוק ונישוק… קצת תשומת לב… רחמנות…

    יעלה יא יעלה, תפסיקי עם ההיפוכונדריה הזאת שלך, שאני בא לשוסטר עושה לך בלנדר בפרצוף, תוקע מעקם לך האצבעות במקלדת, מכניס התלתלים במדפסת שיימרטו לך אחד-אחד אחד-אחד…

    אז… מזל טוב הכי טוב הכי הכי טוב לחברה הווירטואלית-טוטאלית שלי, שקפצה ממסך המחשב שלי ישר לתוך חיי, מרי פופינס של משוררים וסופרים וקוקסינלים!!!

    ומזל טוב גם לשירלי שאיני יודע אפילו איך היא נראית – שמנה? רזה? חתיכה? עקומה? עם שפם? עם דנטל?…

    שלכן, הבננה יוסי וקסמן.

  9. מזל טוב!
    גם אני – כמו המגיבים האחרים – חושב שהבלוגייה היא הצלחה גדולה, אפילו אדירה. גלריה שלמה של דמויות שלא היו פעילות ברשת עד כה מצאו את עצמן כאן במרכז העניינים, וגם מי שכבר הכיר את עולם הבלוגים (כמוני) מצא כאן סביבה פורה, חכמה, מעניינת. והכל, בפירוש, בזכותכן.

  10. יעלה, כבר שוחחנו על זה בעבר, לא? האינטרנט טבעי יותר לטקסטים קצרים (כמו שירה).
    טרולים ומתחזים יש פה מעט ולא באופן מתמשך (לפעמים אפילו מתגלה זהותם).
    בסך הכל יופי, תודה, ויומולדת שמח לכיכר הרעיונות הזו.

  11. ממבט מבחוץ:
    מזל טוב ובלוגולדת שמח!
    אכן, מעניין אצלכם. ויש משהו בראייה שלך, שהעתיד, שהוא כבר כמעט כאן, באמת יתנהל במדיום הזה.
    אשר לטרולים ולטרדנים למיניהם – הם נמצאים בכל רחבי הרשת. יש כל מיני טכנולוגיות שמאפשרות להצר את צעדיהם, אבל נראה לי שהתעלמות היתה ועודנה הדרך היעילה ביותר.
    הצלחה בהמשך!

  12. יעלה יקרה,
    אני לא אוהבת לקרוא פרוזה ברשת,
    זה פורמט לא ידידותי ולא נוח בכלל.
    האם באמת ניתן לקרוא רומן ברשת? אני לא מעוניינת אפילו באופציה.
    לא הייתי קוברת כל כך מהר את מהפיכת הדפוס.
    בנוסף, תמיד כשקמה טכניקה חדשה ממהרים להספיד את הישנה, אבל בפועל מגלים שהוותיקה לא ממהרת להסתלק.
    ועוד דבר, אני לא בטוחה שקונים תהילת עולם דווקא ברשת, אני נולדתי ברשת, את שירי הראשונים פרסמתי כשלוש שנים, עד ששלחתי לקשת החדשה ומשם לעוד כתבי עת. בבמה חדשה היו לי מאות מנויים, כביכול הצלחה, אבל מה שבאמת הוציא אותי מאלמוניות יחסית, היו דווקא כתבי העת.
    לכן לא חייבים להתייחס לרשת כמשהו שירש את כתבי העת, ניתן להתייחס לרשת כאל מדיום נוסף מבורך.
    היתרונות של הרשת ברורים, זמינות, כמעט ולא עולה כסף, עולם ידע עצום גבולות, אינטרקציה מיידית בין היוצר לקורא.
    ועדיין, אין כמו לפתוח ספר חדש, להריח אותו, לשקוע בכורסה ולהיבלע בדפים.
    וחוץ מזה, באיזה יומולדת לא עושים מסיבה? ככה אנחנו מתאכזרים לתינוקת בת שנה? מי שמע על יומולדת בלי עוגת שוקולד? אני תיכף מזמינה עובדים סוציאלים.

  13. מזל טוב! אל תתייאשי. הבלוגייה הזו היא אחד הדברים הטובים שיצא לי להיתקל בהם בזמן האחרון. אני אישית מודה לך!

  14. אני אמנם לא סלב… אבל חושבת שהמפעל שלך מבורך, נהנית מכל רגע וגאה להשתייך לבננות, כל הכבוד לך, ויש פה מספיק כותבים מעולים לטעמי, שהפרסום לא עלה לראשם וכותבים דברים נפלאים!!! החזיקי מעמד, כולנו, אני בכל אופן, מאחוריך!!

  15. דפנה שחורי-

    יעל יעלה

    מזל טוב וברכות על העולל שהתחיל ללכת. לדעתי כבר ממש רץ. את אולי לא שמה ממש לב להתרחשויות כי את אמא שלו{בעצם יש לו שתי אמהות}גם שירלי כמובן. אבל דברים כל כך מסתוריים ומיוחדים מתרחשים כאן בבלוגיה הזו. שלא לדבר על היותה ממכרת. לא מעט סיפרו לי כי בבוקר עם הקפה היד מייד מגששת אחר האתר הזה. אז אולי זה הזמן לנסות שוב את מה שכבר דיברנו עליו ועדיין לא צלח
    באהבה

    דפנה

  16. מזל טוב , תודה, והמשך מוצלח :=)

  17. יעלה,
    הנה אני עולה כדי לברכך ולעודדך –
    כה לחי!
    מזל טוב למפעל מצוין!
    המשיכי!
    תמר

  18. היו ואני לא מההתחלה אז אם זה רק שנה,
    אז זה אדיר, בלי קלישאות, תוך שנה לקבץ כל כך הרבה יוצרים ויצירות ותגובות ותהליכים ולבנות שם ואופי של אתר יצירה ברשת.
    אז את תמשיכי עוד הרבה זמן.
    אין ברירה – מחיר ההצלחה.

  19. יישר כוח.
    ובהצלחה בהמשך.
    ותזכירי לסרבנים :
    אם אתה לא בננה תבוא עליך ג"ננה !
    שלך
    עדי

  20. יעל.

    לכל עסק שנבנה, צריך לקחת נשימה ארוכה ולהתאזר בסבלנות רבה.

    את עושה זאת על הצד הטוב ביותר, תוך השגת המטרה!

    מברכת אתכן ביום מיוחד זה, דרך צלחה.

    • מירי פליישר

      הי יעל ושירלי
      אז קודם כל תודה על הבמה והחברותא.
      לדעתי בלוגייה כזו שפועלת די טוב מעצמה היא הצלחה . כמו ילד שלימדנו אותו היטב לחיים.
      אנא יעלה אל תתפרקי לי (עכשיו היא העיפה לי בפרצוף את הזר שהבאתי)
      קיץ , חם , נמאס קצת ממלחמות ואפרופו מלחמות. לא הבנתי למה צריך כל הזמן לחפש עוד קליינטים . כנראה אני לא מבינה. מה שאני פשוט מתפעלת ממנו זה הרב שיח בין כל הבלוגרים . אני דבר כזה לא ראיתי ולא קראתי.
      יעלה את היהלום שבכתר בבקשה להתחזק.
      ותדעו לכם שפגשתי את שירלי והייתי המומה כזו חמודה ואיזה מפעל הקימה.
      לא הסתדר לי. האינטרנט והפנטזיה על האנשים משחקים במחבואים.
      אני כמו יודית יותר קשה לי לקרוא סיפורים ארוכים . סליחה. והכי קל תמונות כמו שהיינו ילדים קטנים , אני לפחות, ותמיד קודם כל התחלתי מהתמונות
      ספר בלי תמונות לא שווה .:) טוב ליהגתי מספיק. זה לא שיר .
      בידידות ובתודה לשתיכן
      מירי

  21. יעל, את אינך הולכת לשום מקום. את נשארת. מה שהקמתם שירלי ואת זה יופי של מפעל ומי שלא מבין את זה הוא או מטומטם או אטום ואנוכי. הסופרים, שמרנים ואגוטיסטים ואינם יודעים להעריך נכון את המצב. כל אחד מהם רוצה היכל לעצמו. כך קרה גם לאשר ברש בשנות החמישים כשבא להקים את המכון ההיסטורי למכתבי סופרים וכתבי יד. כל הסנובים של התקופה היא עיקמו פרצוף ומלמלו מלמולים ציניים. בסוף קם מכון בשעתו לתפארת. היום אגב, מסיבות אחרות, הוא נמצא במשבר חומרי חמור שמעיב על קיומו, ומשרד התרבות בשיתוף עם כמה סופרים מנסה להצילו. את הברש שלנו, אונ איני אומר זאת לכל אחד. זה הסופר העברי הכי אהוב עליי. מי שלא רוצה להצטרף שיישאר בעולם הפרינט שמאחור. יום יבוא ויידפק על שערי הבלוגייה. לא לקחת ללב. מלבד זאת אני מת כבר לפגוש אותך שוב. מה קורה?

    • נעמה-סתם קוראת-לא משוררת או

      סופרת.
      אני עוקבת לפעמים אחרי דברים שנכתבים כאן, וזה באמת מענין ואיכותי בד"כ. יש יותר משוררים, זה נכון, אבל גם סופרים מצויינים, או יותר נכון סופרות כמו רונית מטלון, לאה איני, אסתי ג. חיים ונאןןה סמל, ובטח עוד כמה. זה מאוד יפה. יכול להיות שישי סופרים סנובים, אבל אולי הם סתם זקנים שהמדיום הזה מרתיע אותם. בהצלחה בהמשך.

  22. יעל ושירלי, כאורחת, מתארחת בבלוגיה, רציתי להגיד- תודה!.

    • מיכל ברגמן

      קודם כל – טוב שהופעת כי התחלתי לדאוג.

      וכמובן –
      יומולדת שמח לכולנו. יצרתן מקום מיוחד, מעניין, מרגש ועם אופי. ממכר, כמו שכתבה דפנה.
      מי שבא צריך לבוא כי הוא רוצה וטוב לו. יש שמפחדים מהמדיום – טכנופובים או סתם שמרנים. זה יעבור להם.
      ובינתיים – תודה רבה לך ולשירלי והנה אני מעלה שי צנוע בבלוג שלי.

  23. יעל גלוברמן

    מזל טובבבב!!!!!!!

    יופי של מקום בניתן כאן. בית קפה שכונתי, כסית וירטואלי, טעמון בינעירוני. אני שמחה להיות פה.
    סיבוב משקאות לכולם!

    ונראה איפה נהיה, כל אחד מאתנו, בעוד שנה…

  24. איך הזמן טס…
    יעלה, הרבה מזל טוב ותודה על הקמת הבלוגייה הזו והמון הערכה על הכנות והראייה הצלולה שלך – ראייה שמחזיקה גם את הטוב וגם את המאכזב, אני אוהבת את זה.

  25. היי יעל
    שמחה לקולך חשבתי לכתוב לך, אולי זה הזמן להפגש, לקבוע באיזה בית קפה ספונטני, מי שבא בא…
    חוץ מזה חשבתי שהבלוגיה קימת יותר.
    הכי חשוב לי לומר לך, שאת מאוד מרתקת אותי ביכולת שלך לנהל, תמיד את אומרת את המילה הנכונה… ויותר מזה מילה שממלאת את הלב.
    מי שלא בא… זה כמו באהבה,
    צריך פה כאלה שמתאימים, ורק כאלה!!!
    באהבה וכבוד
    טובה
    גרטנר

  26. יעל – מזל טוב!
    אני אמנם עוד חדשה בשכונה אבל מתרשמת מאוד מהתסיסה וההמולה שאני מגלה כאן. בניתן מקום מאוד יפה ומרשים ומהנה וצבעוני!

  27. רונית בר-לביא

    מזל טוב לנו,
    ותודה על מקום מיוחד.

    לא נראה לי שצריך לחזר אישית אחרי אנשים (לפחות להבנתי הפעוטה), הבלוגייה תדבר בעד עצמה,
    ומי שירצה, שיתאמץ.

    מקסימום, שיבואו כמה מצחיקנים, זה תמיד עוזר…

  28. יעל ישראל

    חברים חברים חברים חברים חברים חברים חברים חברים…..
    אוי אוי אוי, איך אתם מחזקים את רוחי. אני מודה לכל אחד ואחד שהגיב ומחזק אותי להמשיך. תודה ענקית!!!!

    ולי יקרה, את יודעת שאת החברה מספר שלוש בבלוגיה אחרי שירלי ואחריי?

    ותמרה (משמר) יקרה שלי, אני רןאה שאת באה לבקר, אז זה מחזק אותי שתרצי גם להצטרף.

    וטובה המתוקה כל כך שתמיד יודעת לעודד, נקבע משהו.

    ואני מודה לכולם לכולם לכולם, למרות שלא פתחתי תיבת תגובה אישית לכולם כי אז יגמרו לי הידיים. נשיקות לכולם. זה עושה לי הרגשה שלא לחינם אני עובדת ככה קשה, אם אנשים נהנים פה.

  29. בואי נקלף
    קליפות בננה
    ונשאר בפנים
    כולנו ילדיך
    יעלי, תשארי

    גרא

    http://www.flickr.com/photos/iriskovalio/2046172729/in/set-72157603204168438/

    • נעמה-סתם קוראת-לא משוררת או

      מזל טוב, יעל יקרה! ודאי שתשארי! מה הבלוגיה הזאת בלעדייך? כמו סלט ללא מלח-לימון ושמן!

      • ליעל ושירלי היקרות ,אמנם אני דיירת חדשה באכסניה הזאת ,אבל יכולה כבר להעיד, שנאה הדירה בעיני ונאים הדיירים ונאים אף בעלי הבית , בהצלחה בהמשך הדרך ,ומי שלא בא הפסיד…

        • הי יעל יקרה,
          מה איכפת לך מסופרים מתנשאים וחסרי אונים ננוכח נפלאות הטכנולוגיה?
          המוני ברכות לך ולשירלי, והגיע הזמן שאזכיר לשירי שוב את המפעל הזה. אל נא תלכי לשום-מקום.

    • יעל ישראל

      איזה יפות הבננות איריס. תןדה!!!

  30. יעל יקרה, כמה סמלי, יש לי יומולדת יחד עם הבלוגיה… מזל טוב! ותודה לך ולשירלי על הכר הנעים והרחב הזה שיצרתן כאן להנאת כולנו. דבר גדול מעין כמותו. נשיקות.

    • יעל ישראל

      בשמחה, שירה יקרה. את מאבני היסוד של הבלוגיה, את יודעת. ומזל טוב!!!!!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל