בננות - בלוגים / / בעיטות בבטן הריונית
סיפור מהחיים
  • שולמית גלאור

    אני מתרגמת מאנגלית לעברית.  עובדת במקצוע זה 25  שנים.  עובדת עם הוצאות לאור ולקוחות פרטיים מהארץ ומחוץ להארץ.  במשך  15 שנים עבדתי בעריכת תרגום התנ"ך לעשרים דיאלקטיים הודיים, עבור חברת WBTC מטקסס.  גרתי בהודו בחיפוש אחר גורו במשך 4 שנים (בין 1977-1980), ושבתי ארצה במפח נפש. בסופו של דבר מצאתי את מה שחיפשתי במקום אחר לגמרי. אחת לשנה אני נוסעת להודו כדי לעבוד על פרוייקט התרגום של התנ"ך. מעת לעת כותבת סיפורים. סיפוריי פורסמו ב"זמן תל אביב".  נשים יקרות,  על דפי הבלוג הזה, אפתח את כל הנושא של נשים מוכות, כמי שהיתה בעברה אישה מוכה בעצמה. למזלי, יצאתי מזה ושיקמתי את חיי.     אני אחלוק אתכן את הכאב שלי, ואפתח "מקלט" לנשים מוכות, המיועד לאלו מכן הנמצאות במקום השפל והנמוך ביותר שניתן לרדת אליו בזוגיות, או לאלו שנמצאות בדרך לשם. נדון יחדיו בדרכים שבאמצעותן ניתן אולי להימנע מן הכאב והסבל המיותר הזה, ובעיקר, לא להגיע לסכנת חיים.     אקשיב לכן, אנסה לתמוך בכן ולייעץ לכן מתוך הניסיון שלי. אשמח לקבל פידבק, ואשתדל לענות על כל תגובה. אשמח אם תתרמו מניסיונכן, ותסייעו לנשים שיבקשו כאן מקלט.

בעיטות בבטן הריונית

 

 
פרק  12: בעיטות בבטן הריונית

 

ע' הייתה אחת מלקוחותנו וידידת המשפחה. היא גרה עם בעלה וילדיה בשכונת יוקרה בצפון תל אביב. ילדיה היו מטופחים, עטופים באהבתה. היה בה המון חום ואמפטיה, ונהניתי לבלום בחברתם. הפכנו ידידות.

 

    ראיתי לפניי משפחה רגילה, פחות או יותר מאושרת. לא חשדתי בדבר.

 

   הידידות בינינו צמחה כשעדיין גרנו בתל אביב, בתקופה שבה בעלי התחיל להתעלל בי פיזית. כשעקרנו מתל אביב לצפון הארץ, נותק הקשר ביני לבין ע'. אבל כעבור כמה שנים, לאחר שנסתי על חיי מפני בעלי, חידשתי את הקשר איתה, והידידות בינינו התחזקה. סיפרתי לה בפרוטרוט מדוע ברחתי ממנו, ופתחתי את ליבי בפניה. די מהר גם היא פתחה את ליבה בפניי.

 

  לתדהמתי, גיליתי כי היא הייתה אישה מוכה מן היום שבו נכנסה להריון לראשונה. כמו כן, היא סיפרה כיצד היא וילדיה חיים כמעט על סף רעב, וכל זה בשכונה הכי יקרה בארץ.

 

   היא גוללה בפניי את מסכת ייסוריה. גם היא כמוני זכתה ליחס פחות או יותר אוהב וחם מבעלה בתקופת החיזור, ואפילו קצת אחרי שנישאו. היא אהבה והעריצה אותו. אבל מיד כשהרתה החלו המכות.

 

   היא הייתה בהלם. לרגעים חשבה לעזוב אותו, אך חששה שלא תוכל לפרנס ילד לבדה. לכן נשארה איתו. ככל שבטנה תפחה, כך גברו המכות, שהגיעו לשיאם בבעיטות שבעלה בעט בבטנה, גם כשהייתה בחודשים מתקדמים להריון, ואפילו סמוך ליום הלידה.

 

   הדפוס הזה חזר על עצמו גם בהריונות הבאים. בעלה היה גבר גדול, גבוה וחזק מאוד, והיא הייתה אישה מניאטורית. לפעמים הוא היה מרים אותה כמו בובה ומטיח אותה בכוח כנגד הקיר, עד כי נשברו כמה מעצמותה ונזקקה לאשפוז.  גם כשלא הייתה בהריון חבט בה והכה אותה.

 

   נדהמתי לגלות שלמרות שהיה בעל עסק מצליח והרוויח היטב, לא נתן לה מעולם לצורכי הבית והילדים. הוא שילם רק את שכר הדירה והחשבונות, אך לא על האוכל, הבגדים וצרכי הבית והילדים. את מיטב כספו ביזבז על עצמו ועל כלביו, אותם טיפח באהבה כאילו היו ילדיו.

 

   כדי לפרנס את עצמה נאלצה ידידתי לעבוד בעבודות מזדמנות, כגון ניקיון בתים וטיפול בילדים או בקשישים. על פי רוב, ילדיה לא חסרו דבר, אבל רק בזכות עבודת הפרך שלה.

 

  אין לי שום ספק שאיש לא חשד שהאישה והילדים הנאים האלה הם קשיי יום. לא שכניה, לא משפחתה, לא חבריה. איש בוודאי לא העלה על דעתו שאשתו של בעל עסק מצליח מצפון תל אביב נאלצת לנקות בתים, כי הוא לא נותן לה כסף לכלכלת הבית. איש בוודאי גם לא העלה על דעתו שמאחורי הקירות היקרים היא מקבלת מכות רצח.

 

   היא אמרה לי שהסיבה שהיא נשארת איתו היא בגלל שהיא פוחדת להתגרש ולהישאר לבד עם הילדים. היא גם חששה שהוא ייקח לה אותם. כמוני, היא עשתה כל מאמץ "לתקן" את המצב, לרצות אותו, להיטיב עמו, לתת לו את כל הנשמה. אבל המצב רק הלך והחמיר.

 

   תודה לאל שאת הילדים הוא לא הכה. אבל הם היו עדים למכות, להשפלות ולהתעללויות שהיא ספגה מידו. בנוסף, לפעמים הם סבלו ממחסור ורעב, כאשר ע' הייתה חבולה מן המכות ולא יכלה לצאת לעבוד.  

 

 

    אני רק רוצה לציין כנגד כל מי שסבורים עדיין , כי בעלים מכים הם אנשים "פרימיטיביים מארצות המזרח", שאותו גבר היה אמריקאי, משכיל, מטופח, אינטליגנטי. "לא הייתם מאמינים עליו", כמו שאומרים.

 

   לשמחתי, הסוף לסיפור הקשה הזה היה טוב. לאחר שהילדים גדלו, ידידתי עזבה את בעלה המתעלל. אמנם היא עברה תהליך ארוך וקשה של גירושים, אבל אחריו היא שיקמה את חייה בארץ אחרת, עם ילדיה שאוהבים אותה.

 

   הוא לעומת זאת, שנחשב בעיני ללא פחות מרוצח, הקים משפחה חדשה.

 

 

 

 

 

10 תגובות

  1. שולמית אהובה. איזה סיפור מזעזע וכמה כוחות נפש צריך כדי לקום ולעזוב בעל כזה. אני מבינה ומקבלת את המקום של הנשים הללו שנשארות כי בחוץ אף אחד לא מחכה בידיים פתוחות וכמובן העניין הכלכלי כי בעולם המזוויע הזה גברים מרוויחים יותר מנשים ושולטים בנשים בעזרת הכסף שלהם, תעודת עניות לחברה. עצוב לי על הילדים שנשארים בבית כזה עם אווירה עכורה, צעקות ומכות כי הרצון לגונן עליהם מהחוץ הטורף והנורא משאיר אותם בין כתלי בית שהוא לא פחות נורא ומשאיר בהם צלקות לכל החיים. אבל שוב לצערי אני מכירה נשים כאלה והלב זועק לשמיים. כפמיניסטית מזרחית את צודקת שאכן חושבים תמיד שמי שמכה הוא גבר מזרחי שרוצה שאשתו תכין לו אוכל כשהוא חוזר מהעבודה ותפתח רגליים, לצערי עד היום רבים חושבים כך אבל זו מחלה נגועה של הרבה גברים (כמובן שרובם לא).
    כמה חשוב שאת מספרת את הסיפור שלך!! ישר כח!

  2. איזו זוועה.
    גם אני מכירה משפחה מצפון תל אביב (מעורבת מבחינה עדתית אבל מה זה בכלל משנה?)שבה הבעל הוא איש עסקים מצליח מאוד. מאוד מאוד.
    האישה שחלתה נוסעת לשוק הכרמל באוטובוסים כדי לקנות אוכל בכסף המזומן שהוא נותן לה – והוא אף פעם לא נותן מספיק.
    אם האוכל לא טעים – או לא מספיק חם נניח – סכין נזרקת לעברה ליד השולחן, בנוכחות הילדים.
    שוב אני מספרת – אני מכירה מרצים באוניברסיטה, ביניהם חתן פרס ישראל אחד, שמכים את נשותיהם.
    אין לזה שום קשר למוצא או מצב כלכלי!

  3. הסוף רק טוב בחצי, כי ברור שהוא חוזר על מעשיו. קשה לעקל את זה.

    אני גם חוזרת על קודמי — טוב שאת מספרת.

  4. שולמית גלאור

    לקוראי היקרים,
    אומנם כתבתי שהוא לא הכה את הילדים, אבל בעצם הוא הרי כן הכה אותם כאשר היו עוברים חסרי ישע. עד היום זה כל כך מזעזע אותי. איך יכול אב לא לחמול על בניו? איך זה ייתכן? באיזה עולם אנחנו חיים? ומי יזעק את זעקת האלם של העוברים המוכים והחבולים? מי יציל אותם?

  5. חשוב מאוד שאת מספרת את כל זה. ומזעזע אותי בכל פעם מחדש.

  6. שאי ברכה אישה יקרה.

  7. וידויה (האחרון) של הגולדי, עכשיו אצלה בבלוג – המסכה יורדת – אל תחמיצו!

  8. זה קרה גם לי. הייתי בהריון. בעלי, אשכנזי, קשור בעולם המשפט, היה מכה אותי דרך קבע. היה מתעלל בי ובבני מנישואיי הראשונים. טרור נפשי. שתיקות ארוכות. פקודות של איך ומה ומתי לעשות. צייתנות מוחלטת. סקס אלים.
    רק אחרי שגרם לי עקב המכות שלו להפיל את העובר עזבתי אותו. זה היה לפני חמש שנים ועדיין לא התאוששתי מזה.

  9. סטודנט חצי מושבת

    לגבי קבוצות סיכון של בעלים או בני זוג שמועדים יותר להכאת נשים:
    נכון שלא רק בארצות המזרח יש תופעות של אלימות קשה נגד נשים ושמבחינה סוציולוגית התופעה הזאת חוצה הרבה מגזרים ומעמדות…
    אבל עדיין יש הבדל מבחינת הסטטיסטיקה. פשוט צריך להגדיר את קבוצות הסיכון בצורה מקיפה יותר ולא להיטפל רק לגזע או לצבע עור מסויימים… אמריקאים לבנים מסויימים לצורך עניין בהחלט יכולים להוות סוג של קבוצת סיכון כזאת, בייחוד אם הם אלכוהוליסטים ואוהבים ציד ואלימות לשמה.
    נכון שיכולים להיות סאדיסטים בודדים מכל שכבה באוכלוסיה, אבל ברור למשל שהיחס הממוצע לנשים במערב יותר טוב מאשר במזרח הקרוב ואצל חברות מסורתיות מסויימות, מה שמעודד באופן תרבותי פגיעה בנשים גם ברמה שמתוארת כאן.
    אף אשה לא מחוסנת מפני פגיעה, אבל יש הבדל בהסתברות ובנורמות החברתיות של הגברים בקבוצות שונות… כאשר אפשר גם להתגונן ולמצוא סימני אזהרה ועזרה בחברות יותר נאורות.

  10. אהבת ישראל

    לשום בן אנוש אין זכות מוסרית להרים ידו ולפגוע פיזית בבן אנוש אחר על אחת כמה וכמה שזו אשתו שלפני החתונה
    היתה "פוצי מוצי" ועתה נהפכה לאויבו הגדול ביותר. מי יתן ולבן נעוות המרדות המעז לפגוע במי שיותר חלש ממנו פיזית יקבל את כל המכות שבעולם ואז אולי ירגיש את כל הפגיעות
    באחר גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית.

© כל הזכויות שמורות לשולמית גלאור