הבלוג של עדנה שמש
  • עדנה שמש

    סופרת, מתרגמת, מבקרת ספרים בעיתון הארץ ועורכת עצמאית מחברת הספרים: אמסטל (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2007) דיונות החול של פריז (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2013) הוטל מלטה (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2015) לכי, רצפי את הים (הקיבוץ המאוחד 2018) מרצה בארץ ובחו"ל Edna Shemesh is the Author of: Amstel, stories, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2007 The Sand Dunes of Paris, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2013 Hotel Malta, Hakibbutz Hameuchad Publishres, 2015 Edna Shemesh is a translator, editor and literary reviewer at Haaretz daily Gives Lectures in Israel and abroad about the influence her being second generation to holocaust survivors has had on her life and writing

LOVE BIRDS

 

 

 

את הצילום הזה צילמתי לפני כשבוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, סמוך לרחוב נווה שאנן. נסעתי לשם במיוחד כדי לצלם את האקס-טריטוריה הזאת לקיום היום-יומי שלנו; הפינה שתופסת באחרונה (ובצדק רב) מקום בתודעה הישראלית בגלל הזיכרון הרגשי הקצר כל כך של מקבלי ההחלטות  שרוצים לגרש פליטים, בהם אף ילדים שנולדו כאן, כאילו לא פליטים ובני פליטים אנחנו. 
תוך כדי צילום ניסיתי ככל יכלתי להימנע מרומנטזציה מזוייפת של דימויי הסבל והכאב של החלשים בחברה – מסוממים, זונות,  עובדים זרים שחורים, פיליפינים, רוסים, סינים, אנשים קשי יום שחיים בשוליים. 
אני חייבת לומר שלעֵין הצלמת שבי לא היה קל לנהל דו שיח עם הרצון להימנעות הזאת: במקום כזה, לאן שלא פניתי מצאתי עוד ועוד 'חומר' למצב הקשה של דרי האזור; רק לכוון ולצלם, בלי מאמץ של ממש.
תוך כדי שיטוטי הארוך, חזרתי ונתקלתי בתיבות דואר רבות שסטיקרים של לבבות אדומים מודבקים עליהן. בסוף הבנתי: אין כאן אהבה, זהו סימן מוסכם לקיומן של נערות ליווי מאחורי דלת הכניסה. ואולי אני טועה?

 

 

 

8 תגובות

  1. את לא טועה.

  2. פוסט מרתק ומעורר מחשבה. עדנה, את מתגלה לי יותר ויותר כצלמת חדת עין ורגישה. רני.

  3. אוהבת מאד את צילומיך האחרונים העץ וגם זה.

  4. צילום מזעזע של מפעל הזנות במסווה של אהבה.

  5. איריס קובליו

    צילום מצויין עדנה, סיפור שלם בתוך הצילום הזה. אפשר ממש לתת לדמיון לעשות מזה סרט
    המשיכי להביא עוד….

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לעדנה שמש