בננות - בלוגים / / הזכות להיות אשה גרועה
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

הזכות להיות אשה גרועה

 

 

 

 מאז ומעולם הייתי אשה גרועה. כלומר, לא מבשלת מי יודע מה, חוש סדר מתחת לכל בקורת, בהיות בתקרה, עובדות עבודות  עצמאיות-לא קבועות. משכורות מתעכבות. לפעמים לא מגיעות. ומה לא.

מרוב שאני לא מה שהסביבה רוצה חייתי בחוש בקורת עצמית נוראי. זה אפילו הפריע לי לחזור בתשובה. תחשבו איך נשים מתקתקות כאן בית עמוס בטף ועבודה במשרה מלאה. אם החליפה של הבעל לא מגוהצת הן לא ישנות לילה, מבשלות סעודות לגדודים במטבח של קופסת גפרורים וכדומה. איפה אני ואיפה הן?
 
אז נכון שבהשגחה פרטית יצא לי להיפגש עם עוד כמה נשים לא מוצלחות כמוני- אבל הן היו מועטות.
 
אבל אז בהשגחה פרטית נוספת זימן לי לפני שבוע הקב"ה להיפגש עם אישה גרועה מסוגי, שלא יאמן שהיא אפילו יותר בעיתית ממני.
 
וכאן אסביר: למרות שפע מחדלי מעולם לא קבלתי כמעט עזרה מהסביבה, ותמיד עם נכותי( וזו בהחלט נכות) הסתדרתי לבד. טוב, רע. הרבה רע. מעט טוב. אבל כאמור אני קטלנית.
 
ואותה אשה לגמרי הפוכה. היא עשירה. היא מקבלת עזרה מאמה. היא בכלל לא מכירה את המטבח. ארונות היא מסדרת רק פעם בשנה. יש לה רק שתי בנות וגם אותן ילדה בהפרשים די גדולים ואף הן מבלות- בילו,  רוב היום במעונות. היא לא עבדה מעולם. ומה לא..
 
 
בקיצור, נכה במשרה מלאה. בהתחלה די התפלאתי שהיא בגילי ומצבה גרוע ממצבי. כי אובייקטיבית שתינו מסתבר סובלות מאותה בעיה ארורה.
     
אבל אז החלטתי שאני מחפשת את הטוב שבה. ומצאתי. היא נורא מצחיקה. היא פשוט מין שנונה וחריפה כזאת, ולכל מענותי מצאה פתרון הומוריסטי. היא כמוני לא מתעכבת על שיחות שנוגעות לתבשילים, כביסות, מי שמע? וכדומה.
 
מה אומר לכן פתאום הבנתי שאני מה זה לא מקבלת את עצמי. ומתוך זה כמעט שפטתי אותה. ומתוך זה אני אולי לא מקבלת ומואסת בנשים שהן כן שיא המושלמות( לפחות בעיניי).
מה זה בקורת?
רבי נחמן טוענת שבמילה בקורת – טמונה המילה ביקור. כמו שאני מבקר חולה. שזוהי מצווה גדולה. כשאתה מבקר את עצמך. בקר גם את הצד שזקוק  לחיזוק, לעידוד.
 
הרי אומרים שביקור חולים מחזק ומתחזק את החולה בכל מצב שהוא. בקורת, אינה קטילה. בקורת היא התחברות לחלקים הכואבים תוך התחשבות ובהרבה טוב.
 
ואת זה אני חסרה. טוב גם לומר את זה על עצמי זוהי תחילתה של מכשלה שמגיעה מתוככי הנפש הבהמית.
אז לא, אני בכלל לא חסרה.
 
הנה אני מתחילה. אפילו מפרגנת לאשה הזאת .

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215618

  

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת