בננות - בלוגים / / פרסום ויחסי ציבור מסוג אחר
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

פרסום ויחסי ציבור מסוג אחר

מספרים שהחפץ חיים נסע פעם ברכבת אחרי שכמה מספריו כבר פורסמו, בקרון ישבו מספר יהודים ושיבחו את מי? אותו.
 
מיד התערב בשיחה והחל להשמיץ את אותו חפץ חיים עליו הם משוחחים. הדבר העלה את חמתם, כי איך הוא מבזה כזה תלמיד גדול וחכם. והוא בשלו. לדעתו החפץ חיים הזה תלמיד די בינוני, שום דבר מיוחד, קבע.
 
רק לאחר שנים רבות נודע לאותם נוסעים שלנוסע הסמוי קראו : החפץ חיים.
 
ואנחנו מה?
 
אם נפרסם ספר מי לא ידע. ועל כל מחמאה לא נהסס מלהגיב. וכן זו אני תודה רבה. וכדומה.
 
אנחנו חיים בעידן של פרסום. בלי יחסי ציבור אתה נעלם. ואת הענווה תשמור לעולם הבא. שבטח לא יתדפק על דלתך כל עוד אתה מפורסם, או מה?
 
מספרים שעשיר גדול ומפורסם השאיר צוואה ובה ביקש שיקברו אותו עם הגרביים.
 
כמובן שזה היה בלתי אפשרי, מת הולך לעולמו עירום, מכוסה בטלית ותו לא . אחרי דיון קצר הופשט עלי חברי " החברה קדישא "  ואז המת הוסתר בטלית וכך נקבר.
 
ואז אחרי הלוויה ערכו לכבודו סעודה ושם מצאו בני ביתו פתק נוסף שהשאיר עבורם בין דפי הסידור שלו, וזו לשונו : ידעתי שלא תקברו אותי עם גרביים. רק רציתי להראות לכם שאני שהייתי עשיר גדול בחיי, הולך לישיבה של מעלה בלי כלום, אפילו לא עם הגרביים.
 
חברים נלך עירומים אפילו בלי הספרים, השירים. כלום. הייתם מאמינים? רק המעשים.
 
 
ובכל זאת כל עוד אנחנו בעולם הזה אנחנו מושפעים. בעולם החרדי קוראים לזה "השתדלות". בסדר על מנת לעשות ולהשיג תתאמצי. אבל לא מעבר לכוחות . לא ברמה שזה יפריע לך לעבוד את השם כיאות. או יגרום לך לחשוב על עסקיך בזמן התפילה. תשדלי ואז בשלב כלשהוא תביני שדי.( זה גם לזכר שמחויב בתורה יותר מן האשה, אבל אני כותבת בעיקר לעצמי).
 
תשליכי את עצמך עליו. את יהבך. את נשמתך. תסמכי עליו, תני לו את המילה האחרונה. כמו שכתוב בתהילים נ"ה " הַשְׁלֵך עַל אֲדֹנָי יַהֲבָךְ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ."
 
לא שלא תשתדל עבור זה, אבל תן לו את מקומו.
 
מה קורה שמונעים ממנו מהקב"ה את זכות המילה האחרונה? ובכן לפעמים מתאמצים ובאמת גורפים את כל הקופה אבל זה תמיד על החשבון.. על חשבון מה שתקבל ממנו אחרי מאה ועשרים שנה.
 
 
ולסיום אני נותנת קישור לכתבה של בחורה שבאמת משתמשת בכלי יחסי הציבור למטרה יותר טובה.
 
היא חרדית וכדאי להקשיב לה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4028238,00.html
 

2 תגובות

  1. הי אביטל
    דברי חכמה כמים חיים, רק חסר בה הפיתרון לנו החילונים, שאין לנו למי לפנות (או שיש, אבל אנחנו לא מצליחים להגיע אליו). בכל אופן, מעפר באנו ולעפר נשוב.

    • קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת.

      בלי קריאה אין דיאלוג.

      אבל כמובן שכולנו בוחרים איך ומתי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת