בננות - בלוגים / / הומואים בקופסא
mama-yoyo
  • שירלי פרקש

    שירלי פרקש היא כתבת וידאו של YNET 1. פעם קראו לי נחמה פרקש, אבל החלטתי ששירלי עושה לי הרבה יותר מצב רוח, אז הוספתי.  2. את דרכי התקשורתית התחלתי בתוכנית "בשידור חי" עם דן שילון כתחקירנית האומנים.  3. אני מנגנת ומלמדת פסנתר, קלידים, ואקורדיאון.  4. במשך שנתיים וחצי כתבתי את הטור "מיס דייטינג". בעבר הרחוק היא הייתה תחקירנית במעגל של דן שילון והגישה פינות ב"אודטה" וב"מכל הבנות בעולם" 5. היא תרגמה את הספר הראשון בסדרת "למה גברים אוהבים ביצ'יות".

הומואים בקופסא

הומואים בקופסה/ שירלי פרקש
פורסם לראשונה ב YNT יחסים

פעם, כשהייתי בת עשרים, שאלה אותי סבתא שלי המקסימה: "תגידי, למה את לא מתחתנת עם הבחור שאת מסתובבת איתו כל הזמן? אתם נראים מאד מתאימים זה לזה". "אבל סבתא" עניתי "הוא הומו". "נו אז מה", היא אמרה ומשכה בכתפיה "אין מושלם".

 

תופעה תל אביבית, ואולי לא רק: הומואים בקופסה שיוצאים עם בחורות, לפעמים עוברים לגור עם בחורות, לפעמים מתחתנים עם בחורות, אבל לא שוכבים עם בחורות. נשמע לכם מוזר? נכון. מאד מוזר, אבל מאד מציאותי ובסיפורים האלו, שברון הלב הוא לא פחות הרסני.

 

על החברות האמיצה בין הגייז לרווקות כבר נאמר הרבה. הרבה נשים יודו בשמחה שידיד הומו הוא הדבר הכי טוב שקרה לה בעיר הגדולה. הוא גם גבר והוא גם חברה טובה והוא גם יודע איזה צבע הולך עם איזה בד. אם נסתכן בהכללה גסה, הייתי אומרת שגיי הוא השדרוג האולטימטיבי לסטרייט. הוא מבריק, הוא אינטליגנטי, הוא מצחיק, הוא ילדותי, הוא משגע, הוא נראה טוב (או לפחות מנסה). אז נכון שהבולבול שלו הוא מחוץ לתחום שלך, אבל כמו שסבתא שלי אמרה כבר, מי מושלם?

 

איתו הגשמתי את כל החלומות הרומנטיים שלי

 

עפרה (שם בדוי), 37: "נפגשנו במשרד לעורכי דין שבו הוא עבד. אני הגעתי לשם איזה יום וחיכיתי במשרד והוא עבר במקרה וכך התחלנו לדבר. הוא נראה מדהים, גבוה, גברי מאד, עיניים כחולות ושיער בהיר עם הרבה רגישות ואינטליגנציה. אני זוכרת שחשבתי שהוא רזה מדי. התחלנו לדבר על אופרות כי זו אהבה משותפת שלנו ויום אחד הוא התקשר, ככה משום מקום, ואמר שהוא צריך לדבר איתי. אני זוכרת שהשיחה הזו עשתה לי מצב רוח נורא טוב, רציתי להיפגש איתו ורציתי לראות אותו. בבית הקפה הוא שיתף אותי בבעיות שיש לו בעבודה ובמבט לאחור זה נראה לי מוזר, מה, אני הפסיכולוגית שלו? רק מאוחר יותר קלטתי שהוא חיפש יועצת, אבל אני מקדימה את המאוחר"

 

– איך התגלגלו העניינים?

 

"עוד באותו ערב חזרנו הביתה מאוחר מאד. ישבנו באוטו שלו ושמענו אריות מדהימות של פברוטי בדיסק. אני לא חושבת שמאז התיכון חזרתי הביתה עם פרפרים כאלו בבטן אחרי דייט, למרות שאז לא הגדרתי את זה כך. יומיים אחרי זה קיבלתי במתנה את הדיסק הזה ארוז כמו מתנה וכתוב שם "לעפרה באהבה".מאותו ערב פשוט לא נפרדנו. דיברנו כל הזמן בטלפון ויצאנו לכל המקומות ביחד. התאהבתי בו בלי שהרגשתי בכלל. הוא פשוט התנהג כמו גבר מאוהב מתוך האגדות, לא כמו בחור ישראלי שיכול להתנהג לפעמים בחוסר התחשבות. הוא היה מנומס, עדין, ג"נטלמן ומשעשע. כשתפס אותנו גשם איזה לילה הוא הוריד את המעיל ושם אותו מעל לראשי, הוא בישל לי ארוחה רומנטית לאור נרות ורקד איתי סלואו צמוד , הוא הזמין אותי לטיול רומנטי בצפון. לילה אחד הלכנו לרקוד סלסה ואני כמעט השתגעתי מקנאה כי כל הבנות באו לרקוד איתו והתחילו איתו והוא כמובן נהנה מאד מתשומת הלב. בריקודים הוא סחף אותי פתאום לאמצע המעגל ורקד איתי. חשבתי שאני אמות מאושר, זה היה פיצוי מדהים לנשף הסיום שמעולם לא הלכתי אליו בתור נערה. אחרי הסלסה עמדנו שעה על הסלעים מול הים ביפו והתחבקנו בשקט מול הירח.הרגשתי שאני נטרפת עליו. איתו הגשמתי את כל החלומות הרומנטים שאי פעם היו לי לגבי גבר. הוא היה גם יפה, גם רגיש, גם אהב אותי. ריחפתי על אדים, ממש וואמן אין לאב"

 

– ובכל זאת?

 

"אמא שלו לא יהודיה והוא "מכר" לי איזו תיאוריה לפיה החינוך הקתולי שקיבל בבית לא מאפשר לו לשכב עם בחורה לפני הנישואים. הוא אמר שיש בו תחושת דת חזקה ושהוא מאמין בזה. כשאת מאוהבת, אפשר להגיד לך כל דבר וזה ישמע הגיוני. הוא גם סיפר שהיתה לו אהבה גדולה במשך הרבה שנים ושהוא לא מסוגל להיכנס לאהבה חדשה כי הוא עדיין שבור. האינסטינקט הבסיסי שלי היה לתמוך בו ולתת לו ניחומים"

 

"מבחינה פיזית היה בינינו מגע מאד חזק מהתחלה, אבל לא שכבנו ולא התנשקנו. הרבה חיבוקים, ליטופים, מסג"ים, נעים בגב כזה. היינו יכולים לשכב זה לצד זה במיטה ואפילו להירדם מחובקים  בלי שיקרה משהו. קיבלתי ממנו גם פידבק מאד פיזי. בכל פגישה הוא היה מחבק אותי ותופס לי את התחת בתאווה כזו. אולי בגלל זה לקח לי זמן להבין שמשהו לא בסדר.. אחרי חודש זה התחיל לעצבן אותי. בחיים שלי לא הרגשתי כל כך מתוסכלת. גברים בדרך כלל מאד אוהבים את הגוף שלי ופתאום התחלתי להרגיש כמו גבר שנורא רוצה אבל לא מקבל. אז נזכרתי שהוא סיפר שהוא לא שכב עם האהבה הגדולה שהיתה לו, למרות שהם יצאו שש שנים. זה הדליק אצלי אלף נורות מכל הצבעים".

 

"לילה אחד התחלנו להתמזמז על הספה בסלון, הוא אפילו הוריד לי את החזיה ונישק לי את השדיים אבל מה שלא עשיתי – לא הצלחתי לקבל ממנו נשיקה צרפתית. הוא היה מנשק קליל כזה ומיד עובר הלאה. עצרתי אותו ואמרתי לו "בא לך להיות איתי במיטה?" הוא אמר שכן. נכנסנו למיטה, שנינו בתחתונים והתחלנו להתלטף אבל לא עמד לו. פשוט לא עמד לו. רק כשהוא נצמד אלי מאחורה, הרגשתי משהו"

 

         מתי התחלת להבין שהגבר שאת אוהבת הוא בעצם הומוסקסואל?

 

"כמובן שקודם כל העניין הפיזי, אבל היו גם רמזים אחרים. הפאניקה שלו מהומואים היתה מוגזמת. לי יש חברים הומואים קרובים והוא ממש לא אהב את זה. עם כל הגבריות שלו, הוא היה נורא "נשי" בכל מיני מובנים. אני אתן לך דוגמא, ואסתכן בהכללות, למרות שכמובן לא כולם אותו דבר: היינו מטיילים בשוק למשל, והוא היה בודק את הסחורה ומשגע את המוכרים אלף פעם על איזו חתיכת בד, זה שיגע אותי. הרגשתי שאני הולכת עם איזו פולניה נודניקית. גם באוכל הוא היה נורא אנין טעם והיה לו טעם נהדר בתכשיטים ובבגדים. כל שני וחמישי הוא היה נעלב ממשהו שאמרתי, בקיצור, גיליתי כל מיני תכונות שיש לחברים ההומואים שלי. יש לו בן דוד חתיך סוף העולם והוא לא הפסיק לדבר עליו בהערצה ובהתלהבות ולהיעלב ממנו על כל שטות. מתישהו הבנתי שהוא מאוהב בו"

 

-התעמתת איתו פעם?

 

"התחלתי לקנטר אותו שהוא הומו ושהוא לא יודע את זה, מה שהוביל לריבים וניתוקים. הוא לא היה מוכן לשמוע על זה. נראה לי באופן אישי שהוא יודע שהוא הומו אבל הוא מפחד לצאת עם זה החוצה בגלל כל מיני סיבות. אחרי ריב היסטרי שהיה לנו החלטתי שאני מפסיקה את הקשר. שבעה חודשים היה לי גבר מדהים והפנטזיה הזו היתה כל כך יפה שהיה קשה לי לוותר עליה. אחרי שהחלטתי לחתוך, עברתי תקופה ממש קשה, לא שונה מפרידות אחרות שהיו לי אחרי אהבה גדולה. ממש התרסקתי. אחרי שלא עזבנו אחד את השני במשך תקופה ארוכה, פתאום נפלתי לחלל עמוק. הריק היה נורא, הרגשתי שאיבדתי הרבה מאד".

 

         איך את מרגישה כלפיו היום?

 

"יש לי רגשות מעורבים. מצד אחד עברתי איתו חוויות מקסימות שאני לא מתחרטת עליהם ולא אתחרט לעולם. מצד שני, אני מרגישה שהוא הונה אותי ולא מעניין אותי עכשיו הזיבול הפסיכולוגי של "הוא שיקר קודם כל לעצמו". הומו יודע שהוא הומו מהרגע שהוא מרגיש משיכה לגברים, נקודה. אם קשה לך עם זה, שב בבית ותעשה ביד. אל תצא עם נשים, תחזר אחריהן, תתן להן להרגיש שהן הדבר הכי מדהים שקרה לך, ותשמור על עצמך ממרחק. היום אני יודעת שהוא חיפש דמות אימהית ש"תטפל" בו. עובדה, החברה שיש לו היום חושבת אותו דבר. אני מכירה אותה וגם איתה הוא לא שוכב".

 

דלית (שם בדוי), בת 25 מת"א עברה חוויה דומה עם בחור די מוכר, שעדיין נמצא בארון וממשיך לצאת עם בחורות: "הכל התחיל כששיחקתי באיזו הצגה והכרתי אותו דרך ידיד שחקן. הוא מאד מצא חן בעיני והזמנתי אותו ראות את ההצגה. אחרי כן הוא ניגש אלי כולו מרוגש ואמר שהוא נדלק עלי ועל המקצוע המגניב שיש לי. היה לנו חיבור מיידי, מאד מרגש. באותו ערב יצאנו ולמרות שזה לא היה דייט רשמי, שנינו הרגשנו אותו הדבר. במשך שבועיים הוא היה צמוד אליי לכל מקום שאני הולכת. נפגשנו כמעט כל יום ודיברנו הרבה בטלפון לתוך הליל. הוא החמיא לי ויכולתי לראות בעיניים שלו שאני מרגשת אותו"

 

– מתי הבנת שמשהו לא מסתדר?

 

"באותה תקופה לא שמתי לב שלא קורה בינינו כלום, נדלקתי עליו קשות ולא שמתי לב שאין מגע פיזי למרות שהיה מתח מיני והרבה חיזורים מצידו. ביום ההולדת שלי יצאנו לחגוג והעברנו ערב משכר. הוא הוריד אותי בבית ואז החלטתי לפתוח את זה. אמרתי לו שאני לא מבינה מה בדיוק קורה בינינו והוא אמר שהוא בטוח שאני מאוהבת בו, אבל הוא לא מרגיש ככה והוא הוא לא רוצה לפגוע בי. הבהרתי לו שאני לא מאוהבת בו ומאותו ערב החלטנו שאנחנו ממשיכים לצאת יחד".

 

– חשבת שאולי הוא יתאהב בך בהמשך?

 

"לא יודעת מה חשבתי. פשוט רציתי להיות איתו. אחרי חודשיים פחות או יותר שבמהלכם ישנתי אצלו פעמיים ולא קרה כמעט שום דבר, הרגשתי מתוסכלת. בכל פעם שהעניינים התחילו להתחמם הוא עצר את זה. בכל פעם שהצעתי שנעשה ערב רומנטי או משהו בסגנון הוא התחמק. הוא היה מזמין אותי להיפגש עם ההורים שלו אבל אף פעם לא מימש את זה"

 

– איך נודע לך שהוא הומו?

 

"באחד הערבים הגעתי לישון אצלו, במחשבה שאולי הערב יתמזל מזלי אבל איך שהתחלנו להתקרב הוא אמר שהוא רוצה שנחזור להיות ידידים כי הוא נמשך לגברים, ושבשנה האחרונה היו לו מערכות יחסים עם גברים. הוא סיפר שהאקס המיתולוגי שלו הוא החבר הכי טוב שלו (שגם לו יש חברה צמודה!) הוא הודה שעם החברה האחרונה שהיתה לו הוא נתקל באותם קשיים ובגלל זה הם נפרדו"

 

– איך הגבת?

 

"נשארתי לישון שם כמו מפגרת, אבל לא הייתי מצליחה להתמודד עם זה בדרך אחרת.הוא רצה שנישאר ידידים, לקחתי שבוע לחשוב על זה. אמרתי לעצמי שהוא יכול להיות חבר ממש טוב כי יש לנו קשר נורא מיוחד ונדיר אבל ברגע שנהפכנו לידידים זה נהפך לגיהינום. אני קינאתי לו הוא קינא לי, בתור ידיד טוב הוא סיפר לי על כל הקטעים שלו עם גברים חדשים שהוא הכיר וניסיתי להיות חברה טובה ולהקשיב לו אבל זה אכל אותי מבפנים"

 

– מה את חושבת על זה במבט לאחור?

 

"שהכל היה מזוייף, הכל היה משחק, שכל הזמן הזה הוא שיקר לי ושהייתי שפן ניסיונות שלו. לא יכולתי לראות אותו ממשיך את חייו באדישות כזאת אליי. באיזשהו מקום נשבר לי הלב, אבל יותר מתחושת החמצה ולא מאהבה אליו. היה לנו ריב איום ואנחנו לא בקשר היום. מידיד הוא הפך לאויב. היום אני יודעת שהמקצוע שלי הלהיב אותו והוא נדלק על זה שאני מכירה כל מיני אנשים ומוזמנת לכל מיני מסיבות. הוא הלך שבי אחרי ה"זוהר" של העיסוק שלי ולא ממני כבן אדם"

"כל החוויה הזו פירקה אותי לחתיכות. ירדתי במשקל, לא אכלתי לא שתיתי ולא ישנתי במשך חודשים. ממש הייתי חולה פיזית ממנו. כשאת במצב חלש, את חושבת שאולי לא היית בסדר ושהיית צריכה להתנהג ככה ולא ככה. רק היום אני מבינה שהוא זה שדפוק, לא אני".

 

 

 

4 תגובות

  1. היום קוראים לזה "נישואי ברוקבק", על שם הספר "הר ברוקבק", על כל הנשים שיוצאות או נישאות לגברים הומואים.
    אגב, באמריקה מעריכים שיש 4 מיליון זוגות כאלה. מדהים.

  2. זו שיודעת כנסו כנסו

    אותן בחורות ידעו שהבחורים שלהן הומואים ובכל זאת המשיכו להציק להם. הניחולהם! הם זקוקים לגבר אמיתי ולא לאיזו קרציה של "אוי-אוי-אוי-הוא-לא-נגע-לי-בציצים-אני-לא-מעמידה-לו-אוי-אוי-אוי"… די להומופוביה המוסווית של המתוסכלות האלה.

  3. לא ממקום של נישואין, אך ממקום של חברות, אכן, הומואים הם החברה האולטימטיבית.

    לפני 20 שנה, כשגיליתי ששלושת חבריי הטובים הם הומואים, לא הבנתי איך לא זיהיתי זאת עד אותו הרגע (וגרנו אז בחיפה….) ומאז, הכל נעשה עוד יותר קל, פתוח, זורם וקליל. חברות אחת מתוך השלושה נמשכת עד היום. השני – התחתן והביא ילדים. השלישי – שינה את מינו והיום הוא היא.
    עולם מורכב ומעניין !!!

  4. וידויה (האחרון) של הגולדי, עכשיו אצלה בבלוג – המסכה יורדת – אל תחמיצו!

© כל הזכויות שמורות לשירלי פרקש