בננות - בלוגים / / תחזוקת החיים
לידיה גורדון
  • לידיה גורדון-קנכט

    נולדתי במונטבידאו, אורוגואי. הגרתי לארץ והגעתי לקבוץ געתון. אני גרה בו עד היום. כתבתי כמה ספרים, ילדתי שלושה ילדים. סיימתי תאר שלישי באוניברסיטה העברית בירושלים, אלה הספרים שכתבתי: עוברת אורח-(2014) הוצאה פרדס La mujer que crió un unicornio en su cocina-Amazon El texto Lúdico-(2008)-Edit. Hispamerica- University of Maryland להיות ככל העולם- השינוי בקיבוץ (2008) הוצ. מערכת. קיבוץ דליה הסיפור של מרתה (2002) הוצ. גוונים טנגו למאחרים (1999) –סיפורים -ספרית פועלים תסריט דרומ אמריקנית (1988) ספרית פועלים לאטלנטיס ובחזרה (1978) ספרית פועלים. לעוד פרטים: http//www.freewebs.com/lidiagordon/hebreo.htm http//library.osu.edu/sites/users/galron.1/00617.php

תחזוקת החיים

תחזוקת החיים

לשטוף כלים. לסדר את העתונים. לטאטא את הרצפה. לסדר את הבגדים. לסדר את הנעליים. לסדר את הכלים במקומם. לנקות את המקרר. לערוך את השולחן. לסדר את המיטה. ליישר את הסדינים. להזיז את הכריות. ליישר את השמיכה בתוך הציפה. לכפתר את הכפתורים. לשפשף את האמבטיה. לשפוך נוזל אסלה בתוך האסלה. לקרצף את האסלה. לנקות את הכיור. להתיז נוזל על המראה. להבריק עם ניר עתון. להתבונן במראה. למרוח קרם לחות על הפנים. להתישב על הספה. לקרוא את מורקמי. למלא תשבץ. למלא סודוקו. להכשל בסודוקו. להצליח בתשבץ. לחפש מילה במילון. לבדוק את הדואל. לקרוא מסרים משעממים. להכנס לפייסבוק. שום דבר לא קרה. לסדר את חדר העבודה. להשאיר את חדר העבודה מבולגן. להשקות את העציצים. להשקות את הערוגות. אין חדש. לקרוא חדשות באינטרנט. לקרוא עתון מספרד. לראות חדשות ב-אל פאיס אורוגואי. לשבת במרפסת. לקרוא מורקמי. לשתות קפה מר. לאכול לחמית עם קוטז'. לבלוע תרופה. ללגום כוס מים.  ללכת לאולם. לקפל רגליים. קודם ימין. אחר כך שמאל. להזיז את הזרוע הימנית על הרצפה. רק לחשוב איך לזוז. לחשוב איך לנשום. אתה יודע שאמא שלי מתה מהתקף אסתמה, אמרתי למורה של פלדנקרייז שחייך כי השעור הצליח והוא אמר כן, והוא חייך ואני אמרתי  שאני נכנסת ללחץ כשאומרים לשים לב לנשימה, שאני נחנקת, והוא אמר כן, והוא חייך ואמר שצריך לנשום ואני הלכתי בשביל ונשמתי.

 לנקות שועית. לבשל ביצים. לקלף תפוחי אדמה. לחתוך מלפפון עם קליפה. לפרוס עגבניה. לחתוך אבוקדו. להרכיב סלט. לאכול סלט מול הטלויזיה. לראות חדשות. להפסיק לראות חדשות. לזפזף. לראות שוב חדשות. לראות סרט. לנשום. לא לחשוב. לכתוב משפט. לתקן מילה. לתקן שגיאה. להעביר עמוד. לבהות. לצנוח בפנים. לעשות סיבוב בגינה. לשתות כוס מים. להשקות את הערוגה. להשקות את העציץ .לנשום. לחשוב. לא לחשוב. לנשום.

תגובה אחת

  1. המחשת יפה בכתיבך את הבאנליה של החים, אותו מעגל של עשיה כמו חתול סביב זנבו.
    יפה תארת, לידיה, את המכודת הזאת המקצרת את הנשימה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ללידיה גורדון-קנכט