בננות - בלוגים / / עוד כמה מילים על המכשיר המיותר הזה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

עוד כמה מילים על המכשיר המיותר הזה

לפני כמה זמן כתבתי כאן על חוסר נחיצותו של הטלפון הסלולרי, בעיני. שכחתי לכתוב ברשימה ההיא שההתנגדות האמיתית שלי למכשיר היא שהוא סוחט כספים ממי שאין להם. לו יכולתי, הייתי מנהלת מלחמת חורמה נגד חברות הסלולר.

 

תחשבו על זה שכיום רוב העולם, כולל העולם השלישי, מחזיק בסלולרים. על חשבון מה בא הכסף הזה שגונבות חברות הסלולר? על חשבון צרכים קיומיים לילדים למשל, אוכל לילדים. ראיתי בכתבה על הודו ומצרים, שכיום לרוב הגברים בה יש סלולרי מתקדם, כי הם רואים באמצעותו אתרי סקס או מתקשרים למוקדי סקס בטלפון. והם מוציאים על זה את רוב המשכורת החודשית העלובה שלהם! על חשבון מי? המשפחה כמובן.

 

ולמה נלך רחוק? פה בארץ אין שני מיליון איש המוגדרים כעניים? להם אין סלולרי? להפך, רובם מחזיקים שניים שלושה מכשירים. כולם אומרים לי: אה, כלום, גרושים. אני בקושי משלם על זה. באמת? תבדקו אלפי ומאות אלפי משפחות בארץ, עניות או כאלה שחיות על הקצה. את מלוא הכסף הן משקיעות בשיחות הסלולריות המיותרות, בטחינת המילים המבוזבזת הזו שעולה להם הון על חשבון דברים נחוצים.

 

 ושוב תגידו לי שוד ושבר? וואו, איך נחייה בלי המכשיר הזה?

 

איך באמת? לא חיינו בלעדיו שנים רבות טוב מאוד? הוא באמת מעלה את איכות החיים פלאים? אני טוענת שהוא כולו מסחטת כספים איומה של חברות הסלולר, לא יותר. גאג"ט שאף אחד לא באמת צריך אותו, אבל לא נעים לחיות בלעדיו כי הוא סמל סטטוס. ובעצם הוא כבר לא סמל סטטוס מזמן, הוא מין מכשיר כזה שאם אין לך אותו אתה כנראה לא בנאדם. אם אתה רוצה להשתייך למשפחת האדם עליך לשאת אותו.

 

וכך, אנשים רבים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם מתרוששים בגלל מכשיר דבילי וחסר שחר. כן, נכון, כל מי שקורא אותי כאן יכול להרשות אותו לעצמו. חלק אפילו מתגאים שהם מדברים בנייד שלהם בלא יותר מכמה שקלים בחודש. טוב ויפה. אז כולנו כאן מודעים, מכלכלים את צעדינו בתבונה, וכו". אבל מה בדבר רוב העולם? מה בדבר רוב האנשים שמשתעבדים מעשית וכלכלית למכשיר הזה? מה בדבר אנשים שיש להם חובות ענק לחברות הסלולר? עליהם חשבתם?

 

 

 

12 תגובות

  1. יש הרבה אנשים לעומת זאת שמפיקים מזה את החיובי.

  2. האמת שליבי היה עם הערבים ששרפו את האנטנה הסוללרית שנוחי דנקנר הציב להם ליד את הכפר ובמקרה הזה הבנתי את הכעס על השוטרים. גם ברמת עמידר שרפו אנטנה כזאת וגם עליהם אין לי מילים רעות להגיד.
    השאלה היותר חשובה היא האם התקשורת הזאת לא פוגעת בבריאות ילדינו ולמענם אני אזרוק כל מכשיר לים.

    לי אישית אין את המכשיר אך לאור המצב בארץ ילדי מחזיקים בו שלא על בסיס קבוע. נראה לי שצריך לעשות בו שימוש הרבה יותר מושכל כמו ברכב שפולט גזים רעילים כמשל. אבל שאלת המודעות לאיכות החיים המתדרדרת של חיינו צריכה להשאל בעוד המון הקשרים.

    • בנותי מחזיקות במכשירים על בסיס קבוע מכיתה ג" בערך. זה נותן הרבה שקט נפשי להורים.

      • יעל ישראל

        אילנה, מה בדבר אנשים עניים שיש להם חובות ענק לחברות הסלולר?? יש רבים כאלה. אני מכירה כמה כאלה אישית.

        • אבל למה בגלל שלהם יש חובות אני צריכה לחיות בדאגה אם המכשיר מקל עלי בחיים? ולא מדובר על טחינת שיחות. גם אני אל משתמשת כבדה במובן של אורך שיחות . הרבה וקצרות.

      • דווקא אומרים שהם מסכנים את הבריאות של ילדים במיוחד.

  3. מוטי גלדמן

    טוב שכתבת את זה יעל. די מדהים ואפילו מזעזע. רוב הפיתוחים הטכנולוגיים האדירים של המאה אי אפשר היה לקחת בחבון את השפעותיהם. בעיקר חשבו על הרווחים שיכניסו. אבל תוצאותיהן של הרבה מההמצאות האלה יכול להיות הרסני מצדדים שונים ומשונים ומפתיעים. מכוניות פרטיות מזיקות לכדור הארץ נזק שהנו אולי בלתי הפיך. הזיהום של התחבורה התל אביבית קוטל מידי שנה מאות אנשים בסרטן ראות. וכו וכו. כל העשירים כבר אוכלים רק אורגני בגלל חשש מהשפעותיה של ההנדסה הגנטית על מזון. שקיות פלסטיק הם מזיק אקלוגי פרוע. ריבוי התקשורות בניידים, באינטרנט ועוד, מקטין את היכולת להתייחסות בינאישית אותנטית ואינטימית
    עם אנשים ממשיים. ועוד ועוד. תודה שפתחת את הנושא.

    • השאלה אם אנחנו יכולים חזור אחורה , לאכול אורגאני (ולא לעשירים בלבד), לא לנסוע במכוניות (מתקדמים למכוניות חשמליות), גם בלי פלסטיק, בלי טיטולים ועוד כמה דברים שעזרו לנו מאוד. אולי כדאי כן להרים קול צערה כדי למזער נזקים אבל לא להוריד לגמרי את אמצעי העזר שגם מועילים.

      • האמת, בשבילי הוא ממש לא מיותר. למי שיש ילד הוא לא מיותר כלל. נגיד אם יונתן, הילד שלי המתבגר, מחליט לצעוד לבדו בשעת לילה מאוחרת כשהוא חוזר מבלוי ואני ממורטטת עצבים למשעי, אני מתקשרת לברר איפה הוא, והוא מבחינתו גם מוכן לדבר איתי כמה דקות חשוכות עד שהוא מגיע לרחוב שלנו. לי זה נותן שקט נפשי במה שקשור בו, והאס אמאסים הינם נוחות עבורי. שום קשר לבאג"טים או גאדג"ים או סמל סטטוס, יעלה. נוחות.
        ואני במילא לא אחת שמתה על שיחות טלפון, ולכן אין לי הוצאות היסטריות.

        ולגבי העוני – את כמובן צודקת. אך סדר העדויפויות בעולם והבחירות הנילוות כתוצאה מזה מאז ומעולם היה תמוה

        נשיקות.

  4. רונית בר-לביא

    יעלה, זה נכון שהוא יכול לרושש,
    ובמיוחד את לקוחות סלכלום.

    בדיוק עכשיו חזרתי איתו מהרופא,
    הלא הוא נציג השירות והמכירה בסלקום,
    והתלוננתי כפולנייה על כ 3 סעיפי אישום.
    החלטתי שנמאס לי מהסחיטה שלהם אותי
    (פותיתי על ידיהם לדברים שאפילו תלמידה פוחזת מכיתה ד" לא פותתה),
    ולהפתעתי הם פתרו לי את רוב הבעיות,
    כולל סחיטה של ספקי סמסים ששולחים לי ללא בקשתי סמסים על הלוטו ולוקחים לי כסף על זה ….

    צריך לדעת על מה חותמים,
    ולקרוא את כל הסעיפים,
    כי הם כרישי מכירה נוראיים.

    הם ממש משחקים על הגבול הדק בין מכירה אגריסיבית לבין עבירה על החוק, ויש פעמים שהם בפועל עוברים על החוק.

    מלבד זאת,
    המכשיר מאד מאד מסייע לי ובינתיים אני כמעט רק נתרמת ממנו.
    וכשאני לא רוצה לענות, שזה רוב הזמן, אני לא עונה או מכבה.

    מי שמתלונן על זה, ובמיוחד מקומות עבודה …..
    את יודעת.

    • מיכל ברגמן

      זה נכון שמבזבז מי שאין לו אבל זה כך למשל גם עם חתונות – אז מה?
      הגבולות בין הפנטזיה לבין הכסף שיש לך בכיס זה טראגי. בעיקר כשמפמפמים לך כל מיני פרסומות ואתה לא יודע להתגונן.
      יש ארצות שמלמדים ילדים כלכלה וניהול תקציב ואיך פועלות פרסומות.
      היום לימדתי ילדה בכיתה ו". איך שהיא התיישבה היא הוציאה שלושה סלולארים!!!!
      אני אחזור – המספר היה 3!!!
      מה זה?
      ועוד לא דיברנו על הגידולים במוח והפומביות – היום שמעתי בלי שאבקש אימא שבודקת עם ביתה ההריונית את כל הבדיקות שהיא עברה ועוד תעבור ואח"כ את מצב חשבונות הבנק שלה. הלו?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל