בננות - בלוגים / / 15 דקות התהילה שלי
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

15 דקות התהילה שלי

כשפנו אליי לפני כשנה להופיע בתוכנית "אימא מחליפה", זה כבר היה השיא! אז הבנתי שכל אדם בארץ צפוי שיפנו אליו מאיזו תוכנית ריאליטי, וכפי שאמר אנדי וורהול: כל אחד יקבל את 15 דקות התהילה העלובות שלו.

 

אמרתי להם תודה ושלום, אין לי ילדים,  והפניתי לנשים אחרות שחשבתי כי יתאימו. אבל לפני זה שאלתי את התחקירנית, כי נורא הסתקרנתי: למה רצית אותי? אז היא אומרת: נראית לי אישה מעניינת בגלל הבלוגים שלך. אז אמרתי לה: מותק, העולם מלא בנשים מעניינות! למה שלא תפני למכולתניקית שלך? לבחורה מהדואר?

 

אבל זה היה רק מקרה אחד בסדרת הזמנות משונות וסהרוריות להופעות בטלוויזיה שאני מקבלת מאז שאני בלוגרית. יעני, כל השנים שהייתי מועמדת להופיע בכל מיני תוכניות כדי להתראיין על ספריי, ושם לא רצו אותי בסוף, כי ספרות לא מעניינת איש, אבל כדי להופיע בתור עורכת בשעשועון "אחד נגד מאה", זה כן, לזה אני מאוד מתאימה.

 

זו ההצעה האחרונה ההזויה שקיבלתי לפני שבועיים. הם מחפשים מאה עורכים שיופיעו בחלונות של התוכנית הזו. פנתה אלי התחקירנית, ואפילו לא היה נעים לי לומר לה שמעולם לא ראיתי את השעשועון המדובר.

 

ועוד פנייה מוזרה, מלפני כחצי שנה, בה ביקשו ממני להופיע בסרט דוקומנטרי שיוקרן בערוץ 8 על "שבעת החטאים", בהמשך לספרו של אלעד קליינברג, ולדבר מול כל עם ישראל על חטא הזלילה, כי ראו שאני כותבת על אוכל ושבעברי הייתי בחטאיי הנוראים גם מבקרת מסעדות.

 

אז אמרתי סורי, אני לא מזדהה עם חטא הזלילה. מה עם חטא העצלנות, פנוי? כי אני עצלנית ידועה, יו נו. אז אמרו לי, סורי, על חטא העצלנות לא נעשה, זה לא נראה סקסי במיוחד בעיני הבמאי. אז אמרתי, סורי, אז אני לא מעונינת. מה, שאזכר לעד בעיני עם ישראל כזאת שזוללת כבשים וחזירים? ממש!

 

דווקא לפנייה אחרת שבאה מ"שידורי קשת" לפני שנה ורבע, מאוד התחברתי ומאוד רציתי. הם ראו את בלוג האוכל שלי בעל השולחן, שם אני כותבת על מסעדות בין השאר, והציעו לי להיות מבקרת המסעדות באתר האינטרנט החדש שלהם.

 

הזמינו אותי לראיון בבניין המבוצר שלהם ברמת החייל, שם כמעט עשו לי תחקיר ביטחוני בכניסה וגזלו לי את תעודת הזהות כאילו עברתי במעבר גבול רפיח. נכנסתי לחדר ישיבות ענקי בו ישבו כולה ארבעה אנשים: המפיקה, הבמאי, הצלם והתחקירנית.

 

ביקשו ממני לעשות סימולציה של ביקורת אוכל מצולמת. יענו, אני כאילו אוכלת ומדברת על האוכל. כנראה שלא עברתי בעיניהם, כי זה הסתיים ב"אל תפני אלינו, אנחנו נפנה אלייך". וגם כאן זו לא הייתה אבדה גדולה, כי ממילא הם אמרו שבחודשים הראשונים לא יוכלו לשלם לי (איזו חוצפה!!!), וחוץ מזה לא נראה לי שנעים לאכול כשמצלמים כל ביס שלך. אז לא הצטערתי רבות על האובדן. כך הלכה לה קריירת מבקרת המסעדות המצולמת שלי.

 

דווקא לפני שנתיים וחצי, כשפתחתי את הבלוג הראשון ברשימות, ישר הופצצתי בבקשות: בואי לדבר על רפי לביא (כי סיפרתי כיצד הוא היה מעליב את התלמידים במדרשה לאמנות, שם למדתי), בואי לדבר על "ג"יין אייר" (כי כתבתי על הספר מזווית אישית), ועוד ועוד. ותמיד אני מסרבת כי אין לי כוח לא לישון ולהיגרר לאיזה אולפן בוקר בשביל להופיע שתי דקות מטופשות. אבל ההצעה הכי טובה באה ממש ארבעה ימים אחרי שפתחתי את הבלוג ברשימות (ארבעה ימים!).

 

פנו אלי מ"שידורי רשת" כדי לעשות פינת ספרים בתוכנית הבוקר שלהם "מומחים ברשת" עם שרון כידון. חשבתי לי, זה משהו שעוד לא עשיתי: מבקרת ספרים לטלוויזיה. היה עלי להתארגן ממש מעכשיו לעכשיו, הם פנו ביום רביעי וביום שני שלאחר מכן היה עלי להופיע חמש-שש דקות ולדבר על ספרים לשבוע הספר.

 

עשיתי כמה תוכניות למרות שזה חייב אותי לא ללכת לישון (ובדרך כלל אני הולכת לישון בבוקר) ולבוא על-הבוקר לאולפן לצילומים, שם ישבתי בין עדר של מרואיינים שנכנסים כמו בסרט נע לשידור החי, אחרי שעות של איפור מעצבן. לפניי הייתה איזו קוסמטיקאית ואחריי שף. כך נראית התרבות בימינו.

 

צילמתי כמה תוכניות כאלה, כל פעם על נושא אחר, ותמיד זה היה שטחי ומעצבן, ובכל פעם כשתקעו אותי בסוף התוכנית עם כל מיני שפים, מומחים מ"אייס קנה ובנה" ומעצבות אופנה, הרגשתי חרא. וחוץ מזה, הם לא שילמו בזמן. אז עזבתי, וממילא התוכנית ירדה מהר מאוד ושרון כידון קיבלה תוכנית ערב דומה, רק יותר נוצצת.

 

כאלה הם יחסיי המשונים עם הטלוויזיה הנצלנית. והשוֹק היה כשהתבקשתי להופיע ולדבר כמה דקות באיזו תוכנית בערוץ 1, וסגרו איתי שהם שולחים לי מונית על חשבונם, כפי שנהוג אצל כל הזכייניות, ופתאום ברגע האחרון אמרו לי שאני צריכה לשלם על המונית! הגזמה פרועה. אז אמרתי להם סורי, כבר שילמתי… באגרה האחרונה! והברזתי למנחה.

 

בכלל, הנצלנויות בטלוויזיה אין להן גבול, כמו גם הרידוד הנוראי שעושים שם לתרבות הקנונית. מה ייצא לי כסופרת להופיע בשעשועון "אחד נגד מאה"? למה כשיש לי משהו להגיד כשיוצא ספר שלי, לא רוצים לראיון אותי?

 

מאז אני נוקטת בשיטה הזו: הם מחרימים אותי לגבי ספריי (לא תאמינו לכמה תוכניות הייתי מועמדת בנוגע לספריי וכמה תחקירניות תיחקרו אותי במשך השנים, ובסוף לא יצא מזה כלום, כי "אני לא מספיק מפורסמת וגם לא מספיק מעניינת"), אז אני מחרימה אותם לגבי תוכניות ריאליטי ושעשועונים. וכך בא הקץ על 15 דקות התהילה העלובות שלי. 

 

35 תגובות

  1. יעלה, נו באמת, טלויזיה. הדור הבא אמרת, הוא האינטרנט. ופה בבלוגיווד את הרי כוכבת.

  2. החלטה אמיצה.

  3. את בהחלט אישה דעתנית וזה מוצא חן בעיניי. אני שמחה שאינך משתפת פעולה עם הפשיזם הרדוד הזה ומסוגלת לצפות בו במבט מפוכח מן הצד. התהילה האמיתית של ספרייך אינה קשורה לטלויזיה כי אם לספריות ולאינטימיות שבינך לבין הקוראים. האין זה נפלא?

  4. אהוד פדרמן

    יעל, מבחינתי זכית- זוכה-תזכי להרבה שעות של תהילה על כך שהקמת את הבננות בלוגס ובשל הזכות שיש לי להשתתף בפורום הזה. מדיום הטלביזיה במתכונתה הנוכחית, המציצנית,הסלבריטאית בגרוש, גדושת תכניות הריאליטי לכאורה, הפרסומות והחסויות מטמטמות המוח היא פָּסֶה . בלוגיווד כמו שקורא רב-טוראי אמיר אור לעולם החלומות הוירטואלי בו אנחנו פועלים, היא העתיד. אישית, כשאני סובל מנדודי שינה, אני פותח את הטלביזיה וכמעט לא משנה מה הערוץ בו אני צופה, תוך חמש דקות ישן שנת ישרים מעוקם בכורסה. כאשר אני רוצה להתעורר אני נכנס לבלוג, קורא, מגיב מפרסם פוסט בקיצור מתמלא חיים וירטואליים

  5. מירי פליישר

    אני גאה בך יעל

  6. בלומרט רות

    יעל,
    חסכת זמן ביזיון בזה שסירבת. אלה הן תוכניות שעטנז חסרות קו מחבר והתפרים, אם ישנם, גסים ומבזים.
    תתרכזי בכתיבה.

  7. יעל,
    נהדר לקרוא את דבריך
    השפה מוצאת חן בעיניי, ארץ-יראלית צעירה.
    תוספת: מה שלא יהיה, הרי את מבוקשת.
    תמשיכי להצליח.

  8. ישראלית.

  9. 5 דקות התהילה שלי שייכות דווקא לך, יעל הטובה שלי!
    לא אשכח את הביקורת ההיא בטיים אאוט, עוד לפני שהכרנו. שהרי את הבנת אותי – וזה המון!!!

    אנחנו כבר בעין הוד, מותשים ומרוששים… והרוח מאיימת לעקור את ביתנו מההר… פחד ממש בלילות.

    נשיקות רבות, יוסי

  10. אני דווקא הולכת לאחד נגד מאה (הסכמתי כי נראה לי שאיהנה מזה, ודווקא צפיתי וזה שעשועון נחמד – בניגוד לריאליטי, שאני שונאת). חבל שלא ניפגש :)).

  11. תענוג לקרוא אותך!! מבינה את המבקשים למיניהם

  12. יעל, הפעם באמת הגזמת. אני הזמנתי אותך לתוכנית שלי בערוץ 1, מקורות יודעי דבר, ולי הברזת. איש לא מתנהג כך וזה בכלל לא לזכותך. התחקירן היה גס רוח? אני יודעת, התעוררה בעיית מונית? היית חייבת להקשר אלי ואני הייתי פותרת את זה. אני הזמנתי אותך אישית לדבר בעניין עקרוני שעליו כתבת כאן, שאלתי אותך אם את רוצה ואמרת כן. לא התחקירן הזמין אותך, אלא אני ולי עשית את הפדיחה והברזת דקות לפני השידור בלי להתקשר ובלי להגיד לי מילה. לתחקירן זה לא נגע לקצה הציפורן, בי פגעת. יופי, את גדולה ומגיע לך פרס.

    • על זה נאמר הרצחת וגם ירשת. גם גרמת לי ברגל גסה לאחת הטראומות הגדולות, וגם את רוצה לעשות על זה מיילג" כאן? יש לך מושג מה זה חלל של שש דקות בתוכנית טלביזיה? ההתנהגות שלך באותו יום לא עומדת בשום סטנדרד התנהגותי, לאמבחינה חברית וגם לא מבחינה אנושית.

      • אהה, אז יש פדיחות ברקע? ואני חשבתי סתם הרהור…

      • יעל ישראל

        היי נעמי,
        כתבתי על זה כאן באזכור בלי שמות, לא חשבתי שהשמות הם חשובים, אלא התנהגות ערוץ 1, ששובר את שיא החוצפה כל פעם מחדש. לא כתבתי את זה נגדך חלילה, אלא כדי להגדים ניצול של רשתות טלויזיה, שרוצים שתעבדי בלי שישלמו לך, כמו במקרה עם קשת, ששילמו אחרי שנה כמו שידורי קשת, או כמו מקרה ערוץ 1, שאני באה בלי שישלמו לי, ומסדירים איתי ששולחים לי מונית, ושעה לפני מתקשרים ואומרים לי שאני צריכה לשלם על המונית. זו נראית לך הנהגות מקצועית? כבר התנצלתי בפנייך אז שנפגעת אישית, אבל מי שגרם פה נזק זה לא אני, אלא ערוץ 1 ברוב חוצפתו. אינני רוטשילד, אני מתפרנסת בעמל רב,, ואין סיבה שאבזבז 100 ש"ח כדי להופיע במקום שאפילו לא משלם לי. מה גם שהדבר הוסדר ממראש.
        צר לי שהעלית כאן את הפרטים לאשןרם, כי אני רציתי רק להבהיר נקודה של שא החוצפה והניצול של רשתות הטלוויזיהב, המסחריות שעושות הון מפרסומות וכך הם מתנהגות, וערוץ 1 שמרוויח הון מאגרה, ומעסיק מאות ואלפי עובדים במשכורות עתק, אבל לשלם מונית למרואיין שבא על זמן חשבונו, זה לא.

        • מה זה השטויות האלה, יעל. שיא החוצפה בסיפור הזה זו את. לא ערוץ 1 הזמין אותך ולא התחקירן, אני התקשרתי אף שאני לא אמורה. ואת לא טרחת להתנהג באותה נדיבות ואדיבות ולהתקשר אלי כשהתעוררה הבעיה. ערוץ 1 הוא מקום הכי נורא בעולם, הסיפור איתך הוא אפס מול מה שהם עשו לי. אני סבלתי שם כמו שלא סבלתי מעולם והמשכתי לנהוג כמקצוענית. את לעומת זאת נהגת בחוסר יושר, אחריות וקולגיליות. הוזמנת לתוכנית רצינית לדבר – רק את – על נושא רציני, איש לא הניח אקדח לרקתך, נענית ברצון ומיד. לא היה לפנייך שף ולא היה אחריך דוגמן ורק אתמול סיפרו לי שאייטם מהתוכנית שלי הוצג בבית משפט כראיה במשפט דיבה. ההזמנה שלי אותך הייתה עושה טוב לך וטוב לבננות ואת התנהגת כמו ילדה מפונקת בת 3 שלקחו לה צעצוע. דברים קורים יעל, העולם לא מושלם ובערוץ 1 זה גרוע עוד יותר, השאלה היא איך את מתנהגת ואת מקבלת ציון נכשל.
          אני לא סיפרתי כאן את הסיפור הזה כי חשבתי שזה ביני ובינך וגם למייל שלך לא עניתי כי מה יש לי להגיד אחרי התנהגות כזאת. וברוב חוצפתך את מביאה את זה כאן כדי להוכיח כמה את גדולה ושאת לא שמה קצוץ על הטלוויזיה? בשביל מה? בשביל לקבל כאן מחיאות כפיים? אז שיהיה לך ברור יעל, עלי לא שמת קצוץ. את ערוץ 1 לא מעניין אם את באה, רק אני נותרתי עם הזבל שזרקת עלי ורק אני אכלתי אותה ונאלצתי בשנייה האחרונה למצוא איזה פיתרון עלוב. אז באמת תודה. ותחשבי על זה יעל, אולי זאת אחת הסיבות שאת לא מקבלת הכרה. גם להתנהגות אנושית יש משקל.

          • נעמי, עד כמה שידוע לי כתבתי כאן משהו ללא שמות, זה דבר שרק את ואני יודעות שבך ובתוכניתך מדובר. ואילו את משום מה ומסיבה שלא ברורה לי העלית את הפרטים לדיון ציבורי. צר לי שעשית זאת. זכותי לכתוב על כל אירוע שקשור בי, כל עוד אינני כותבת שמות ומציינת פרטים. רבק, מי חוץ ממני וממך ידע שזו את? בשביל מה לפרסם פרטים? עד הרגע הזה המהלך שלך לא ברור לי.

            ואם את כבר עושה את זה פומבי, אז הנה הפרטים לאשורם:
            את הזמנת אותי באי מייל, מתוך כבוד אלייך הסכמתי. בטלפון היו איתי כמה עוזרי הפקה, סוכם שהם משלמים מונית הלוך חזור, ולא – לא הייתי באה בכלל. אין לי כסף לזרןק על מוניות לצרכים שאינם משרתים אותי. באתי רק כי את ביקשת. אין לי צורך דחוף "להיראןת בטלוויזיה". ואני סבורה שלפחות מונית יכלו לשלם לי. הרי על זמני המבוזבז אף אחד לא ישלם.

            ופתאום, שעה וחצי לפני, מתקשר הבחור ואומר שאני צריכה לשלם על המונית. זו כבר חוצפה, כי סגרו איתי דבר אחר מראש, והדבר נאמר כמה וכמה פעמים.

            אז אמרתי לו שלא אופיע בתוכנית ויצאתי לעיסוקיי מחוץ לבית. והרי אמרתי לך שאין לי סלולרי, כך שכאשר הגיע ממך אישית טלפון, אני כבר לא הייתי בבית.

            ובאשר ל"חוסר האחריות" שלי, מה בדבר חוסר האחריות של הערוץ?

            אז אם כבר מעמידים דברים על דיוקם, הנה גרסתי.

            למרות שאני עדיין לא מבינה בשביל מה היית צריכה לתת פומבי לפרטים. באמת נעמי, מי חוץ ממני וממך יודע על מה מדובר? אינך חושבת שזה שלא נתתי שמות, אומר שגם את היית צריכה לכבד את "החיסיון" כאן? ואם זה היה קורה להפך? הרי זה דבר שבין שתינו שאיש לא ידע עליו. אז בשביל מה הפומביות? יש לך ריב איתי, אני עשי זאת בפרטיות בין שתינו. מה גם שאני כתבתי לך מייל באותו לילה, הסברתי, וגם התנצלתי על עוגמת הנפש שלך. את כלל לא ענית לי על מייל זה.

            • למה פרסמתי? לי אין מה להסתיר, לך יעל יש במה להתבייש. זה קרה הרבה פעמים ואף אחד, אבל אף אחד חוץ ממך לא התנהג כך. כולם התקשרו אלי ואני כיביתי את השרפה. את הברזת לי. כבר בזמן אמת רציתי לכתוב לך מכתב פתוח והתאפקתי ואת עכשיו מנצלת את המצוקה שגרמת לי כדי שיעשו לך גם מסאז" בגב? אם לפרסם, אז יאללה, עד הסוף ואמת. ואם תמשיכי לכתוב שביקשתי ממך להופיע ואת הסכמת מתוך כבוד אלי, אני אפרסם את חילופי המיילים בינינו וישפוט הקורא, כמו שאומרים, כמה ביקשתי ובאיזו התלהבות נענית. אני כועסת. יעל, ערוץ 1 הוא מקום נורא, הסיפור שלך קטן מול הדברים שאיתם התמודדתי בכל הפקה. כמו למשל אותה פעם שבה גדעון סער, דובי אייכנוולד ומנחם פרי חיכו באולפן בתל אביב שעת השידור הגיע ומי לא בא? צוות הצלמים. כמוך, גם הם הבריזו. השלושה חיכו שם זמן רב בתנאי שדה ממש. אולפן פיצי בלי מקום לשבת בטח שלא כוס קפה או בקבוק מים רחמנא ליצלן והם אנשים קצת עסוקים ואף אחד מהם לא נטש. וזה באמת היה מתוך כבוד אלי.

            • יעל שואלת: באמת נעמי, מי חוץ ממני וממך יודע על מה מדובר? והתשובה: כל העולם ואשתו!

  13. את לא צודקת, כי טלוויזיה זה קידום מכירות, וכל פעם שאומרים יעל ישראל הסופרת, 1000 נכנסים לאינטרנט לחפש מה כתבת, ועוד עשרות מחפשים וקונים את הספר, וזה מצטבר. את יודעת כמה עולים יחסי ציבור ממש, עם יחצ"נית?

    • יעל ישראל

      אני לא מסכימה לבנה, אני לא אהפוך ליצן חצר רק כדי לקבל קצת פרסום בתוכניות מגוחכות, שרק יעשו ממני קוריוז. או לבזבז את זמני על כל מיני תוכניות בוקר מטומטמות, ולהופיע שם בין דוגמנית וטבח, לפני קהל צופים של כמה זקנים ברייטניג אפס. עשיתי את זה אז בשידורי קשת, בפינת הספרים, וזה לא סייע כלל ל"פרסום" שלי. מי בכלל צופה בזה? אפילו הכתיבה בבלוג עשתה יותר למעני מן הבחינה הזו. שלא לדבר שמי שלא אוהב את המדיום הזה, לא אוהב אותו. אני לא נהנית מזה, אז למה לסבול?
      דבר אחר להתראיין כדי ליחצ"ן ספר. וזה הולך ומתרחק מרובנו, כמו שאת בוודאי יודעת. כיום כבר בקושי מראיינים סופרים.

      • יעל ישראל

        ועוד משהו לבנה,
        את באמת חושבת שאנחנו אנשי הרוח צריכים להיכנע לתרבות הפופולרית שרוצה בנו כליצנים, אבל לשמוע מה שיש לנוח לומר באמת, בזה אין לה בנו חפץ? מה, שנמכור עצמנו בנזיד עדשים? אולי זה נראה לך פוזה והתנשאות, אבל לא ולא, ביום בו אנשי רוח יתחילו להופיע בתוכניות ראליטי ושעשועונים, נבין שבאמת אין שום תקווה.

        • אני הופעתי אצל אודטה, היא נתנה לי זמן, מרחב ויחס של כבוד, הצגתי נושא מסוים, לא הייתי ליצן חצר, זה הביא לי עבודה, שרווח בצידה, והמשכתי הלאה. אבל אינני יכולה להתווכח עם מה שאת רואה בו פגיעה בך, ואני מניחה שתיאורייך באים ממקום מוכר, אני רק מציעה שתשקלי דברים בגמישות.

          • לבנה,
            לאודטה גם אני הייתי הולכת.
            ראיתי את הופעתך אצלה. אודטה היתה תוכנית בצפיית שיא, ובנוסף את הלכת להתראיין על משלח ידך: כתיבה ביוגרפית. וברור שזה שירת אותך.

            לו היו מזמנים אותי לראיון על ספריי, ברור שהייתי הולכת. איזו שאלה? רוצה לומר, לראיון שישרת אותי ואת עבודתי, ברור שאלך, גם בבוקר, אבל סתם ככה כדי ש"יראו אותי בטלוויזיה", זה לא.

            וזו ההפרדה שאיש רוח צריך לעשות. ללכת במקום שזה משרת אותנו, לא את הטלוויזיה והרייטינג שלה.

  14. תמי כץ לוריא

    יעל, דקות התהילה שלך, בעיני, הן כשאני, ואחרים, מול הכתיבה האמיצה והיפה שלך.הטלוויזיה היא אכן בולשיט. היום IN , מחר אאוט, כמה שטחי.

  15. טובה גרטנר

    היי יעל
    את כוכבת אמיתית… אין אי אפשר להאמין כמה הסיפורים שלך נשמעים כמו נספר.
    כל הכבוד על חדות הראיה
    להתראות טובה

    • להלן פסק הדין:
      מה ההפלצה הזאת של ערוץ 1 להזמין בן אדם וברגע האחרון לומר לו -אתה משלם על המונית? ויעל אמרה לנציג של הערוץ החפפן והנצלן שהיא לא מופיעה. ולכן נובע מכאן שהצדק עם יעל. ואין מקום להתלונן ולהיעלב, רק ללמוד. אין ספק שהבחור שממסה את המרואיינים של הערוץ שלו יחשוב פעמיים, וכך גם נעומי. לדעתנו יש כאן מקום לתביעה קולקטיבית של מרואיינים שנוצלו במחטפים דומים. המקרה הבא בבקשה.

  16. יותר מהכל הסיפורים של נעמי ויעל הם פשוט עצובים. הרי זו הרשת הממלכתית של מדינת ישראל שכולנו משלמים עבורה אגרה, והתיאורים של ההפקרות הזאת שזה בעצם זלזול בכספי ציבור, פשוט מקוממים.

    בלי קשר מי צודק, כל מה שתיארתן אסור בכלל שיקרה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל