בננות - בלוגים / / המלצה על המופע המרהיב סמסארה – סיפור עברי פוגש מחול ומוזיקה קלאסי הודי
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

המלצה על המופע המרהיב סמסארה – סיפור עברי פוגש מחול ומוזיקה קלאסי הודי

הריקוד ההודי הקלאסי מאופיין בשמונה סגנונות לפי אזורים בהודו. טכניקת הריקוד ההודי מאופיינת בתלבושות, איפור מיוחד, הבעות פנים ותנועות עגולות ורכות, כשהריקוד מספר סיפור היסטורי, דתי, סיפורים ודמויות מן המיתולוגיה ההודית וההינדואיזם. את הריקוד ההודי המקצועי לומדים במשך שנים ארוכות, בדרך כלל בהודו, זו אמנות עם קשיבות לגוף, למקצב, ולמוזיקה ההודית קלאסית.

אחרי שעשיתי הקדמה כזו אני רוצה לספר על המופע סמסארה – סיפור עברי פוגש מחול ומוזיקה קלאסי הודי. המופע הזה עשיר ונפלא, היא יצירה מקצוענית של אילנה שזור, עורכת וסופרת, פמיניסטית מזרחית, מספרת סיפורים וקוסמת שבוראת עולמות. המופע מספר את הסיפורים העממיים של קהילת בני ישראל מהודו, שאילנה היא חלק ממנו כבת להורים ילידי הודו מקהילת בני ישראל. המופע שמחבר בין השפה העברית לבין שפת המחול ההודי והמוזיקה האתנית הודית בליווי שלוש רקדניות ושלושה מוזיקאים היא יצירה שובת לב ומרהיבה, מלאת עוצמה וראויה לכל במה אפשרית בארץ ובעולם. המופע מכונן אינטימיות בינה לבין הרקדניות והנגנים עד שניתן כמעט לחוש את הלמות לבם פועמות יחד מתוך הרמוניה אינסופית.

אילנה מדברת והרקדניות מגיבות לה בריקוד עדין, אילנה מספרת והנגנים מנגנים צלילים מרגיעים בצורה מושלמת. אנסמבל זה הוא עולם אמנות חדש בתחום הסיפור/מחול/נגינה, שפה חדשה שיצרה אילנה וכעת רק נותר לצפות בו.

מופע הבכורה התקיים בפסטיבל שורשים 23, פתח תקווה, תיאטרון הדופן בניהולו של ארז חסון הנפלא! בקרוב הופעות נוספות. כדאי לעקוב אחר התאריכים.

רקדניות:

איילה לב, יעל טל נוטע ודינור אהרונסון

נגנים:

עינב ברעם, עמוס אהרונסון ויהב ממן

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן