בננות - בלוגים / / המלצה על הסרט הצרפתי 'מאסטר שפית' שיעלה באקרנים בשבוע הקרוב
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

המלצה על הסרט הצרפתי 'מאסטר שפית' שיעלה באקרנים בשבוע הקרוב

על פי אמנת הפליטים יש להעניק מעמד לכל מי שמבקש זאת. בפועל, פליטים, ומבקשי מקלט הופכים לחסרי מעמד במדינות אליהם הם מגיעים, צפויים לחיי עוני ולגירוש. בתוכם קטינים, הנאלצים לברוח אל עבר חיים טובים יותר במדינות אירופה. על רקע מציאות זו מתבסס הסרט 'מאסטר שפית' ( The kitchen Brigade  ), קומדיה מרירה-מתוקה על שפית בשם קתי, שחולמת על מסעדה משלה, ועובדת אצל שפית סלבריטאית עם תכנית טלוויזיה, וסובלת מאופייה המזלזל והמקטין, היא עוזבת ומתחילה לעבוד כמנהלת מטבח במרכז קליטה לנערים שמגיעים ממדינות אפריקה.

הסרט שכבר זכה לשבחי מבקרים, מטפל בעדינות בנושא של חסרי מעמד ויחס השלטונות אליהם, תהליך ההתאקלמות שלהם שאומנם אינם נאמרים בבירור בסרט אך נרמזים במהלכו כמו שפה, תלות כלכלית של המשפחה בהם ועוד. קתי שמלמדת בישול את המתבגרים, נקשרת אליהם עד לסיום המפתיע שבו היא מתמודדת בתכנית טלוויזיה מצליחה ומעוררת מודעות למצבם.

הסרט משלב מנות מזון טעימות באסתטיקה אופיינית לקולנוע הצרפתי, אודרי למי שמשחקת את השפית קתי, נותנת הופעה מרגשת ומוכיחה שוב כמה שחקנית טובה היא. רוצו לצפות!

 

סרטו של לואי-ז'וליאן פטי

A Film by Louis- Julien Petit

 

בימוי: לואי- ז'וליאן פטי

תסריט: לואי- ז'וליאן פטי, ליסה בן גיגי, סופי בנסעדון, בשיתוף תומא פויל.

הפקה: ליסה בן גיגי , סרטי  אפולו

מוסיקה מקורית: לורן פרז דל מאר.

 

משחק:

קאתי-מרי – השפית: אודרי למי,

לורנצו: פרנסואה קלוזה,

סבין: שנטל נוביר,

פאטו: פאטומאטה קאבה.

 

צרפת 2022

 

97 דקות | צרפתית | תרגום לעברית ואנגלית

 

החל ב 3 באוגוסט, בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

 

צילום: סטפני ברנשאו

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן