חברה מצויינה היתה לה לאותה הרבנית בימים ההם, ואותה חברה עומדת היתה לבוא
בברית הנישואין, ודעה ברורה היתה עימה לעשות זאת כדת משה וישראל,
כי שומרי מצוות היו הוריי החתן המיועד, ולא לבוא לידי ריב ומדון עם הוריו מולידיו
חלילה חפצו בני הזוג עוד בטרם קידושין וחופה.
על כן העמידה אותה רבנית עצמה לרשות חברתה,
וכך הולכות היו המה ובאות במגע עם מיני רוכלים ורוכלות,
וכל סוחרי ארץ מתדפקים היו בשעריהן להציע להן מרכולתם,
וכל זאת מבלי לחוס ממונה של אותה חברה מצויינה,
כי כל שקל כסף שהיה בידי הרוכל להשיגו, שואף היה להפכו למאות ורבבות בשקלים,
למען לא ייכחד חלקו וחלק זרעו במחמדי הארץ ומכמני נדלנה.
פה היו הולכות וממששות מיני שש וארגמן, שם בודקות הילכות דמיקוואות ודיני רחיצה
ולבישה ועדים ואף אדים, וידיהן מלאו בעמלנות מרובה ובהקפדה בכל עניינים ממפית ועד
טבעת, ממחלפות ראש ועד מלבושי החתן הסרבן.
ומראה הכלה המיועדה מצודד היה עד מאד, שערה גולש כעדר העיזים היורד מן הגלעד,
ואפה כמגדל הלבנון, אף על פי כן גמרה אומר בליבה שצריכה היא לאשה צדקת ומיומנה,
שבאותו היום המיועד, תשים עיניה בפוך ושפתיה במיץ השושנים.
אף זאת עלה בידיהן של שתי הנשים החרוצות והעמלניות להשיג להן,
ובתום שבוע של עמלנות מפרכת, ישבו להן בצל התאנה ונחו מעמל יומן.
כיוון שהיו יושבות ונחות, החלו שתי הנשים בשיחה שלשומע הכסיל יכולה בטעות היתה
להישמע כתפלה,
אולם עבורן עולם ומלואו היה עיסוק הפטפוט, ומעולם לא קימצו בו שתי הנשים המלומדות.
כך יושבות היו בצל התאנה שעייפה מפטפוטיהן והשילה עליה הגדולים עד לשעת בין הערביים,
והמשיכו גם בזמן שקיעת השמש, אוכלות מפירות העץ ומקיימות מצוות שיחה ופלפול,
שכן חברותא רבת שנים שררה בין שתי הנשים,
וכשהיו עוסקות בעיסוק זה, היתה קדושה מיוחדה שורה עליהן,
ואין איש יכול היה להפריען באמצע,
ואיש לא העז להתערב.
עד חצות הליל היו עסוקות בעיסוק הקדוש, עד שהופיע החתן המיועד מבין ענפי העץ הגדול ונשימתו מהירה,
סמוק ומיוזע כל כולו, וקרא לעבר שתי הנשים:
"גבירותיי, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית !!!"
רונית, אתה חייבת להוציא את זה מלווה באיורים. להיט!
אתה=את… הנה מה שהקלדה מהירה עושה. 🙂
תודה תודה,
בעיני פרק 2 הכי טוב.
משום מה לא אהבו אותו כאן.
לכי תביני בלוגיות ……
מט-רונית-א יקרה לא קראתי את פרק 2 כי היה ארוך לי מידי . בחום הזה. איתך הסליחה. חושבת כמו שירה על איורים . משהו כמו קומיקס דף אחרון בעכבר העיר.
איזה יופי רונית!
תודה מירי,
אם יתעניינו, אסכים גם לדף אחרון בתולעת הכפר.
הי רונית, זה מתפזר קצת. לא עדיף להמשיך את הקו שתפרת מהראשון לשני?
לא יודעת,
בינתיים מה שקורה הוא כנראה אוסף סיפורים.
זה לא סיפור בהמשכים ….
מלבב ומהנה. אבל לא ממש קשור לפרקים הקודמים. אם זה סיפור בהמשכים כדאי אולי לתת שמות אופייניים לקהל הזה לדמויות, ואז הקשרים יהיו ברורים.
בקיצור את נשאבת לעולם הזה. מה רע.
איציק,
כמו שכתבתי,
*לא* בהמשכים, אלא כנראה אוסף.
שמחה שנהנית.
רונית, אחרי שקראתי את מס" שתיים, אני חייבת להצטרף לקוראים לקו סיפורי דומה. כדאי לך לשקול את זה..
חשבתי,
ואני ממשיכה להחליט שזה אוסף.
🙂
כלומר, זו לא בדיוק החלטה שלי,
אלא מה שקורה כשאני יושבת מול המקלדת,
זה לא בדיוק תלוי בי.
אהבתי עד הסוף – היה חסר לי פנץ" ליין – משהו קורה להן במקווה? בפגישה עם הרב? משהו עם בגדי החתן? איזו פואנטה.
בכל מקרה – מחכה למס" 4
היי מיכל.
אני לא יודעת אם תהיה פואנטה.
בינתיים אני מספרת סיפורים די ביוגרפיים, עם בסיס ביוגרפי כלומר,
ואולי יש בהם משהו פרגמנטי,
כלומר כמעט חתוך.
את כל הקטע הנ"ל כתבתי, כי רציתי שייגמר ב"רבותי, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית",
ויצא לי סוף כמו בסרט הערבי מפעם של יום שישי… עם ההוא או ההיא שמופיעים מבעד לענפי העץ ..
בכל אופן, תודה לכולם על ההארות,
זה מעניין לשמוע מאנשי עט.
מקסים!
חבל שאפרק את הקטע בהסברים, אבל כל מילה מילה ומשפטים יפים הם. שאלה: הקדושה שבפטפוט: התרסה או בדיחה?
תודה.
התרסה או בדיחה ?
יותר קריצה.
יש לך חוש הומור. כתיבה נקיה.
כמה זה עדין: העמוק הוא תמיד מלא אהבה. [וגם ההיפך נכון]
והמלא כעסים הוא לרוב… פשטני
[…וגם ההיפך נכון, את יודעת]
אז אתה נותן אופציות לכל הכיוונים. יפה….
ברוך הבא לבלוגי.
קרא את גרוייסע2, הוא הכי טוב …..